perhepeti ja uusi vauva
meillä nukutaabn perhepedissä pian 4-vuotiaan kanssa, eikä hänellä ole mtään kiinnostusta siirtyä omaan huoneeseen nukkumaan. perheeseen on tulossa uusi vauva, joka tarvitsee samaa petiä yösyönteineen jne.
mikäpä neuvoksi? siirtyykö äiti vauvan kanssa eri huoneeseen kuin isä ja isompi sisarus. näin molemmat lapset saisivat nukkua aikuisen vieressä. mutta sitten vanhemmat joutuisivat eri huoneisiin. vaikea yhtälö! miten itse ratkaisisit tai olet ratkaissut asian?
Kommentit (31)
Meidän tapauksessa eka muksu olis ollu omassa huoneessaan jo alle vuotiaasta. Ei oo perhepeti meidän juttu, meillä siinä sais kukaan nukuttua.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:02"]
Sukulaisperheen likka nukkui 6-vuotiaaksi vanhempiensa kanssa samassa huoneessa. Ja meidän pari vuotta nuoremman pojan kanssa oli sitten leikitty "pippelin syömistä".
[/quote]
Kuusivuotias on yleensä jo latenssivaiheessa, joten pitäisin varsin todennäköisenä, että idea leikkiin on tullut neljävuotiaaltasi. No keneltä tulikaan, samassa huoneessa nukkuminen ei yleensä tarkoita sitä, että vanhemmat hoitaisivat seksiasiat lastensa nähden.
Jotenkin outoa, miten seksualisoituneena toimintana nukkuminenkin nykyään nähdään. Tuntuu kuin ihan tavallinen hellyys, jota yhdessä nukkuminenkin on, olisi jotenkin ihan hukassa nykyihmisiltä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:29"]
Mitä jos vauva puklailee? Sitten on kaikkien nukkumapaikka puklussa. Oon aina ihmetellyt miten yösyötöt onnistuvat perhepedissä.
[/quote]
Mulla on kolme lasta, joista yksikään ei ole ikinä puklaillut. Kyllähän sen nyt tietää onko vauva puklailija vai ei.
Yösyötölle kenenkään ei tarvitse heräillä perhepedissä, tissi suuhun ja se on siinä.
Kun imetys on loppunut, voi laittaa sivuvaunuun sängyn viereen. Jos ehditte tehdä sen ennen vauvan syntymää niin että ei puhuta että se johtuu siitä vaan että onpa kiva saada hieno sänky, niin voisi mennä läpi. Omaaa huonetta en lähtisi tässä vaiheessa, koska ei meillä tenava ainakaan siihen heti tottunut, ja hiippaili ja herätteli yöllä. Turhaan rasittaa äidin unia sellainen kun vauvakin herättelee.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:29"]
Mitä jos vauva puklailee? Sitten on kaikkien nukkumapaikka puklussa. Oon aina ihmetellyt miten yösyötöt onnistuvat perhepedissä.
[/quote]
No meillä mies nukkuu ns. nakkena, joten pienet puklut ei tunnu missään. :'D Onneksi lakanat saa vaihdettua.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:01"]
Perhepeti on luonnoton. Jo muutaman vuoden ikäinen lapsi häiriintyy vanhempiensa intiimipuuhista.
[/quote]
Niin, koska intiimipuuhia on pakko A) harrastaa sängyssä B) harrastaa yöaikaan C) harrastaa lasten läsnäollessa. Kun meillä oli vielä pikkulapset, harrastettiin seksiä aina viikonloppuiltapäivisin lasten päikkäreiden aikaan, kun he nukkuivat ulkona. Tämän takia ärsytti aina, jos tuli jotain kekkerikutsuja :D Seksiä voi harrastaa myös esimerkiksi sohvalla tai kylpyhuoneessa, ei siihen sänkyä tarvita kuin mielikuvituksettomien lähetyssaarnaajaparien elämässä.
[/quote]
Taas tuli tää! Perhepetiläisten seksielämä on muita villimpää!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:01"] Perhepeti on luonnoton. Jo muutaman vuoden ikäinen lapsi häiriintyy vanhempiensa intiimipuuhista. [/quote] Niin, koska intiimipuuhia on pakko A) harrastaa sängyssä B) harrastaa yöaikaan C) harrastaa lasten läsnäollessa. Kun meillä oli vielä pikkulapset, harrastettiin seksiä aina viikonloppuiltapäivisin lasten päikkäreiden aikaan, kun he nukkuivat ulkona. Tämän takia ärsytti aina, jos tuli jotain kekkerikutsuja :D Seksiä voi harrastaa myös esimerkiksi sohvalla tai kylpyhuoneessa, ei siihen sänkyä tarvita kuin mielikuvituksettomien lähetyssaarnaajaparien elämässä. [/quote] Taas tuli tää! Perhepetiläisten seksielämä on muita villimpää!
[/quote]
Todennäköisesti meidän seksielämä oli hiljaisempaa kuin sellaisten perheiden, joissa lapset nukkuivat tiiviisti omissa huoneissaan. Oltiin se hinta kuitenkin valmiita maksamaan. Joka tapauksessa, perhepeti opetti harrastamaan seksiä muuallakin kuin sängyssä enkä koe sen olleen huono asia. Osoittaa jonkinlaista mielikuvituksettomuutta väittää, että jos sänky ei ole vaihtoehtona, ei seksiä voi harrastaa lainkaan - sehän ei pidä paikkaansa.
Perhepeti on outo. Itse oon nukkunu alle vuoden ikäsestä omassa sängyssä, omassa huoneessa. Samaa tulen jatkamaan myös omien lasten kanssa. Siis outoa että isot lapset nukkuu vielä vanhempien kainalossa.... eihän ne lähe sieltä koskaan jos ei pienenä totuta omaan sänkyyn.
Meillä kaikki neljä lasta nukkuneet perhepedissä eikä kyllä ikinä ole tarvinnut lasten aikana harrastaa seksiä! Olettepa te mielikuvituksettomia!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 11:25"]Perhepeti on outo. Itse oon nukkunu alle vuoden ikäsestä omassa sängyssä, omassa huoneessa. Samaa tulen jatkamaan myös omien lasten kanssa. Siis outoa että isot lapset nukkuu vielä vanhempien kainalossa.... eihän ne lähe sieltä koskaan jos ei pienenä totuta omaan sänkyyn.
[/quote]
Sun mielestä varmaan toisen halaaminenkin on aikuisena outoa?? :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 11:25"]
Perhepeti on outo. Itse oon nukkunu alle vuoden ikäsestä omassa sängyssä, omassa huoneessa. Samaa tulen jatkamaan myös omien lasten kanssa. Siis outoa että isot lapset nukkuu vielä vanhempien kainalossa.... eihän ne lähe sieltä koskaan jos ei pienenä totuta omaan sänkyyn.
[/quote]
Eli ajattelet että säkin nukkuisit vieläkin iskän ja äiskän kainalossa, jos ei oltais aikanaan pistetty omaan huoneeseen? Ymmärrän tavallaan pointin, itsekin olen nukkunut tosi pienestä omassa huoneessa, ja olen aina ollut tosi arka, pelännyt kummituksia ja sen sellaista.
Omat lapseni ovat nukkuneet perhepedissä 2-3-vuotiaiksi. Omaan sänkyyn on siirrytty, kun se on alkanut kiinnostaa.