Lue keskustelun säännöt.
Vaikuttaako sydänmerkki sun valintaasi ruuan ostamisessa?
Kommentit (4)
No ei todellakaan. Sydänmerkki liittyy vain rasvan ja suolan määrään mutta näiden vähäinen määrä ei tee tuotteesta vielä terveellistä
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vaikuttaa rasvojen ostamisessa, niin levitteiden kuin leivontamargariinien. Olen normaalipainoinen, mutta minulla on tutkimuksen mukaan geneettinen riski diabetekseen. Veriarvot on nyt hyvät, ja toivon niiden olevan hyvät vanhempanakin. En halua aivoinfarktia tai sydänkohtausta.
Ei vaikuta, osaan tehdä terveellisiä valintoja ilman merkkiäkin.
No, mulla on niin, että olen itse ihannepainoinen ja perusterve, enkä ole kokenut tarvetta dieeteille. Koetan kuitenkin valita edes vähän fiksumpaa ruokaa puolisolleni, jolla on verenpainetauti. Sydänmerkkiä suositeltiin niin teen valinnat sen mukaan ja muutoin meillä harvoin enää lisätään arkiruokaankaan suolaa, kun opettelin yhdellä ruokakurssilla yrttien ja mausteiden käyttöä.
Koetan siis tukea toisen ihmisen terveellistä ruokavaliota henkilönä, jolla ei ole ravintotieteistä tarkempaa tietoa tai osaamista.
Ainakin viimeisten vuosien aikana on hoitotasapainon löydyttyä pysynyt arvot puolisolla hyvällä tasolla, että ehkä se on onnistunut osa sitä kaupassa tehtyä valintaa.