Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstaviljely - maailman tylsin harrastus

Vierailija
02.03.2022 |

Vaan kovasti suosittu, harraastatko sinäkin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen maalta lähtöisin, ja lapsena kesät kolunnut kasvimaalla - ei koskaan enää. Sen lisäksi juurekset ja muut ovat niin edullisia kaupassa, että vuokran ja muun jälkeen tuolla touhulla vetää persnettoa, puhumattakaan selkävaivoista.

Vierailija
2/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaisin, jos vaan olis se palsta. Jonossa on 50 ennen meitä. 

Pitäisin kasvimaata kotonakin jos olis piha. Koska ei ole niin on parvekepuutarha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Olen maalta lähtöisin, ja lapsena kesät kolunnut kasvimaalla - ei koskaan enää. Sen lisäksi juurekset ja muut ovat niin edullisia kaupassa, että vuokran ja muun jälkeen tuolla touhulla vetää persnettoa, puhumattakaan selkävaivoista.

Sama 😅 Taloyhtiössä naapuri yritti houkutella mukaan, olin kauhusta pöyristynyt! Kun vihdoin olen päässyt eroon äidin loputtomista kasvimaista, herne- ja perunapelloista ja muusta scheissesta, on aivan varma etten vapaaehtoisesti sellaiseen hankkiudu!

Vierailija
4/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös se on tylsää, joten en sitä harrasta. Mummo ja äiti hurahti siihen joskus 70-luvun lopulla niin sitä kautta tuli ihan omakohtaista kokemusta aiheesta sen verran, että nyt aikuisena ei enää tarvii edes kokeilla.

Vierailija
5/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä kasvimaa ja tykkään siitä hommasta. Mutta on ihan puppupuhetta, että sillä kovasti säästäisi, harrastus se on. Moni katsoo talvella kaupassa salaatin ja tomaatin hintaa ja ajattelee, että säästän kun kasvatan itse. Kannattaa katsoa mitä ne hinnat kesällä ovat. Ne tuotteet, mitkä saa itse säilymään talveksikin (juureksia) ovat talvella kaupassakin edullisia.

Vierailija
6/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tylsä harrastus? Minusta olisi kiva kasvattaa omia vihanneksia, mutta palstaa ei valitettavasti ole.

Vierailija
7/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Palsta. Kaikkea muuta kuin tylsää, kamalat rajakähinät tiettyjen viljelijöiden välillä. Enkä mä kyllä itsekään tykännyt kun eräs viljelijäperhe rakensi hyyskän tontin nurkalle...

Vierailija
8/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaviljelijä täällä. Tästä vähän kanankakkaa kaikille 🐔🤎🤎🤎

Vierailija
9/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Palsta. Kaikkea muuta kuin tylsää, kamalat rajakähinät tiettyjen viljelijöiden välillä. Enkä mä kyllä itsekään tykännyt kun eräs viljelijäperhe rakensi hyyskän tontin nurkalle...

Saako omia jätöksiään käyttää lannoitteena - siis tietysti vain sillä omalla palstallaan?

Vierailija
10/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako omia jätöksiään käyttää lannoitteena - siis tietysti vain sillä omalla palstallaan?

No niin! Tässäpä malliesimerkki miksi _en_ harrasta palstaviljelyä. Minun tuurillani naapuripalstailija olisi juuri tällainen kokovartalokierrättäjä.

Vierailija
11/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla viljelen provoja aamusta iltaan.

Vierailija
12/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla viljelen provoja aamusta iltaan.

Samoin. Omanlaistaan palstaviljelyä tämäkin 🤷🏻‍♀️

Vierailija
13/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Syötävää ruokaa ei saa ihmisen jätöksillä kasvattaa. Poliisiasiahan tuosta tuli, kyseessä on ympäristörikos. Tosin poliisi sai rakennelma katoamaan ihan puhumalla.

Eivät muuten olleet ihan järvisuomalaisessa mökkikulttuurissa kasvaneita... kaikkea kun ei erikseen tajuttu ohjeistaa.

Vierailija
14/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä hengen ravintoa ja älyä pitää vähän joka palstalle käydä heittämässä kasvamaan palautetta.

ÄO:takin kun on vaikka muille jakaa, ei oo Mensan taulukot ikinä riittäneet :D

Vierailija
15/15 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaviljely on erittäin mielekäs, mukava ja tuottoisa harrastus.

Tai sanoisin pikemminkin: se on suorastaan  elämäntapa.