Treeneistä tietävät.. kertokaa nopeesti
onko tämä hyvä:
launtai : spinning ja bodypump yht 2 tuntia, kevyttä pyöräilyä ulkona n 15 km-
sunnuntai: tunti zumbaa + vatsapakara puoli tuntia
maantai. zumba + pumppi kaksi tuntia
tiistai : zumba
keskiviikkona : välipäivä.
Kommentit (14)
Absurdi kysymys!!! Siis "hyvä" mihin?! Maratonille, palloilijalle peruskunnon kasvattamiseen, kolmiloikkaan, tanssiin.....?!?
torstaina kuntosalitreenit ja perjantaina välipäivä.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:06"]onko tämä hyvä:
launtai : spinning ja bodypump yht 2 tuntia, kevyttä pyöräilyä ulkona n 15 km-
sunnuntai: tunti zumbaa + vatsapakara puoli tuntia
maantai. zumba + pumppi kaksi tuntia
tiistai : zumba
keskiviikkona : välipäivä.
[/quote]
Mä en välttämättä yhdistäis aina 'kahta treeniä' samalle päivälle. Mutta oonkin sellanen että jos tiedön et on kahen tunnin puserrus edessä niin himmailen aluksi että jaksan. Sulla voi olla eri juttu.
Lisäksi tietysti jos et minkään näköistä, edes hyöty-, liikuntaa harrasta niin ehkä se on ok.
Sitä piti vielä kysyä että ootko kauan liikkunut noin aktiivisesti? Meinaan jos sulla ollu kuukausia tai vuosia välissä niin kannattaa aloittaa vähän rauhallisemmin. Pitkällä tähtäimellä on tärkeää että liikunta on mielekästä ja näin pysyy motivaatio yllä. Niin ja aikaa jää muullekin elämälle kuin pelkästään liikuntaharrastukselle :)
oon liikkunut noin 20 vuotta aktiivisesti. joskus tulee mieleen että onkohan tää jo liikaa, kyllä mulla aikaa
jää vielä vaikka mihin. Asun mun salin vieressä. Työmatkat kävelen.
ap
Mikä on sun pohjakunto. Entä aktiivisuustaso mistä lähdet tota settiä tekemään. Aika rankalta kuulostaa, jos et ole jo tikissä. Jos pohja kondiksessa, niin antaa palaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:16"]oon liikkunut noin 20 vuotta aktiivisesti. joskus tulee mieleen että onkohan tää jo liikaa, kyllä mulla aikaa
jää vielä vaikka mihin. Asun mun salin vieressä. Työmatkat kävelen.
ap
[/quote]
Musta kuulostaa vähän rankalta, siis sillä tavalla että ite en jaksais tota mutta jos sulle sopii niin hyvähän se vaan on :) Tai en ainakaan usko että tosta mitään haittaakaan on että noin paljon tulee liikuttua.
Nro 4
Kuulostele itseäsi. Monelle tuo voisi olla liikaa, mutta kun olet aktiviiliikkuja, niin varmasti sopii. Tiedän monia virkkuja ihmisiä jotka kuntoilevat tuohon tahtiin. Moni on jo viidenkympin paremmalla puolella ja se tuntuu sopivan heille mainiosti. Tuollainen elämähän olisi itse asiassa ihanteellista sitten eläkkeellä:)
Mun silmään on kyllä liikaa liikuntaa, eikä kahden tunnin vetämisessä putkeen oikein ole järkeä, mutta jos jaksat ja aikaa riittää niin mikäs siinä, kunhan muistat syödä paljon ravitsevaa ruokaa ja välillä pitää kevyempiä viikkoja ja ihan lepoviikkojakin harvakseltaan.
Kiitos teille, ehkä yhden tunnin tosta tiputan.
ap
Yksi juttu mikä osui silmään, oli, että painottuu aika paljon perättäisille päiville raskaat ohjatut treenit ja sitten tulee rennompi välipäivä + sali + välipäivä. Oletko samalla tavoin painottanut urheilun tietylle osaa viikkoa ennenkin, ja huomannut sen sinulle toimivaksi? Itse varmaan pitäisin välipäivät tasaisemmin välein.
Mitä teet salilla kun käyt siellä vain kerran viikossa?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:17"]Mitä teet salilla kun käyt siellä vain kerran viikossa?
[/quote]Samaa ihmettelen..