miksi lihavat?
Olen huomannut että on hyin paljon lihavia jotka ovat oikein tälläytyneitä, siis on ripsienpidennykset, tekokynnet, meikattu ja hiukset on laitettu kampaajalla (tosin näkyy paljon kouvolatukkaa ja mitä näitä nyt on). Siksi ihmettelen, että jos jaksaa laittautua niinkin paljon nii miksi ollaan niin lihavia? Luulisi että haluaisi sitten kokonaisvaltasesti näyttää hyvältä ja pitää huolta itsestä. Olen kaupan kassalla kesätöissä ja olen sen takia huomannut kyseisen asian yleisyyden. En oikeasti tarkoita tätä pahalla lihavia kohtaan vaan oikesti ihmettelen. Mun mielestä se on hienoa että joku jaksaa panostaa ulkonäköön ja laittautua mut miksei sit omalle painolle tehä mitään?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:06"]
En ota muuhun kantaa mutta... Eikö se annos toisten äitien tekemää "lihapullia ja perunamuusia" ole kuitenkin parempi vaihtoehto ateriaksi kuin sipsipussi? Just saying. T: Ylipainoinen, joka kotiruoan lisäksi syö joskus eineksiä ja jopa -hui- pikaruokapaikoissa.
[/quote]
Onko niissä suurtakaan eroa.
[/quote]
Oletko vertaillut kaloreita ja rasvan määrää? Ei se eines ole paras vaihtoehto, mutta usein varmasti parempi.
Kuka muuten sitten saa syödä niitä eineksiä yms ? Onko sekin vain laihojen oikeus. Eihän hoikkien tarvitse syödä terveellisesti..?????
Eineksillä tarkoitin enimmäkseen valmishamppareita,hodareita, kuralätkiä yms. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:49"]Joskus lihavuuskin aivan harkittu ulkonäkö juttu. [/quote] Tuntuu siltä, että noin sanoo vain lihava ihminen
[/quote]
En ole tuon kirjoittaja, mutta allekirjoitan.
Itse pidän tarkoituksellisesti +15 kiloa yllä. Koska näytän hemmetin paljon paremmalta. Mulla on tissit ja perse. Olen huomattavasti paljon naisellisemman näköinen kuin ns. normaalipainoisena, olen sitäkin testannut ja fitnessiä nuorena. Lihakset eivät ole mun juttu, pyöreys ja pehmeys on. Nautin elämästäni, kun tuon asian tajusin ja sisäistin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:06"]
En ota muuhun kantaa mutta... Eikö se annos toisten äitien tekemää "lihapullia ja perunamuusia" ole kuitenkin parempi vaihtoehto ateriaksi kuin sipsipussi? Just saying. T: Ylipainoinen, joka kotiruoan lisäksi syö joskus eineksiä ja jopa -hui- pikaruokapaikoissa.
[/quote]
Onko niissä suurtakaan eroa.
[/quote]
Oletko vertaillut kaloreita ja rasvan määrää? Ei se eines ole paras vaihtoehto, mutta usein varmasti parempi.
Kuka muuten sitten saa syödä niitä eineksiä yms ? Onko sekin vain laihojen oikeus. Eihän hoikkien tarvitse syödä terveellisesti..?????
[/quote]
Terveellisyyttä ei mitata kalorien ja rasvan määrällä.
Laittauminen ja hoikkuus onnistuu vain syömishäiriön kanssa. Jos ei syömishäiriötä onnistu hankkimaan, on lihava. Liikkumisessa voi nimittäin sotkeutua meikki ja tukka ja katketa se irtokynsi. Eikä liikunta oikein muutenkaan sovi naisellisille naisille, hikiliikunta ainakaan. Näistä syistä ne ovat läskejä, nämä "naiselliset" laitetut naiset.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:20"]
[/quote]
Eli sipsipussi on yhtä paha kuin eines? Okei, luovun eineksistä ja syön sipsiä! Katsotaan kuinka paljon terveystila muuttuu. :D Tällä logiikalla ei yhtään.
-ohis
Joskus ne einekset pelastaa, joten en jatkossakaan luovu pinaattiplätyistä, pakastekasvispyöryköistä ja kasvispiffeistä. :) Jos joku näkee ne samanarvoisena mättönä kuin sipsit ja hodarit, siinähän sitten näkee.
Mutta joo, tämähän on tätä tyypillistä. "En minä siis pahalla, mutta..." ja sitten tulee ne sievistelevät ja tekosuvaitsevaiset fraasit vaikkapa siitä, että ihmettelijä on vain "huolissaan", tai hän on vain "ylen hämmästynyt". Pah! Kukaan ventovieras ei ole aidosti huolissaan satunnaisen kaupassakävijän nilkoista tai verisuonista, ja siihen hämmästelyynkin ikävän usein sisältyy se tietty ylemmyydentunto.
Kun se oikea pointti taitaa olla nimenomaan se, että ylipaino inhottaa, sitä on kamala katsella, ja sitä kantavat elävät väärin. Ei siihen tarvitse maalailla mitään keinotekoisia huolia ja hämmästelyjä. Sen takiahan tänne tulee jatkosyötöllä näitä provoavia läskialoituksia, ja vain harva niistä on oikeasti asiallinen (kuten vaikka se lasten ylipainoketju, siinä oli oikeasti pointtiakin).
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:20"]
[/quote]
Eli sipsipussi on yhtä paha kuin eines? Okei, luovun eineksistä ja syön sipsiä! Katsotaan kuinka paljon terveystila muuttuu. :D Tällä logiikalla ei yhtään.
-ohis
[/quote]
Pakkauksestahan sen sisällön pystyy lukemaan ihan jokainen, jos vain halua ja ymmärrystä riittää.
No johtuiskohan siitä et kuka tahansa saa meikata oli yli-,normaali- tai alipainonen
Ja jotkut viihtyy lihavassa vartalossaan. Ei kaikki halua olla normaalipainosia.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:00"]
Olen kyllä ihan peruskohtelias ihminen, ja ystävällinen vaikka ei nyt tuosta viestistä varmaan sitä nää jos ei osaa lukea rivien välistä mitä tarkoitin... Siis joskus tuntuu että on suurempi synti olla hoikka,nätti ja omata ihan kivat kurvit, kuin olla lihava. Koko elämän ainakin ite joutunut jotenkin todistelemaan että oon ihan kiva,fiksu yms vaikka tykkään itteni nätiksi laittaakin. Ja pyöreämmät naiset, ei mieluusti kanssani esim baarissa tanssi. Että on ihan ok jos olen mukana esim baarissa seinäkukkasen roolissa, mutta jos vähänkään jotakin muuta niin kyllä se tunnelman muutoksen huomaa.
[/quote]
Täytyy myöntää, etten ole kyllä vielä koskaan tuntenut oloani hyväksytyksi tai jopa ihannoiduksi ylipainoisena. Eli mistä tämä oletus kumpuaa, että olisi "hyväksyttävämpää olla lihava kuin laiha"?
[/quote]
Tarkoitan juuri tuota asennetta. Että laihojen takia et koe olevasi ihannoitu. Eli onhan se laihojen syyllistämistä, vaikkakin ei tietoisesti =)
[/quote]
Mmm... Häh?
Millä tavalla minä syyllistän laihoja, jos saan esim. työskennellessäni asiakkaalta kuulla uteluja, olenko raskaana ja sen perään laihdutusvinkkejä? Tai että kun pyöräilen tuttavalleni, hän alkaa ruotia elopainoani, vaikka olen juuri tullut paikalle pyörällä? Tai kun baarissa tullaan kehottamaan "tekemään jotakin ittelleni"? Tai että koko harrastukseeni suhtaudutaan väheksyvästi, koska siinä on sattunut etenemään kaltaiseni ylipainoinen?
Kyllä laihat saavat olla ympärilläni ihan rauhassa ilman, että heitä salakavalasti karehdin. Miksen minä saa olla rauhassa? Ja miten tämäkin saatiin käännettyä niin, että ylipainoinen onkin itse asenneongelmainen?
[/quote]
No tarviiko ottaa henkilökohtaisesti, jos et itse tuollainen ihminen ole? :D VAi luuletko että tarkoitin kaikkia maailman ylipainoisia naisia, ja kaikkia maailman laihoja naisia? kaikkihan on juu samasta puusta veistetty....... Tarkoitin lähinnä niitä ylipainoisia, jotka selkeesti on jollakin tavalla kateellisia ja katkeria laihoille naisille. Oikeesti ,lakakkaa mammat vetämästä hernettä nenään joka asiasta, ja välillä tuntuu että oikein tahallaan harrastaa tätä asioista suuttumista. Peace, mammat :D
Naamansa koristelu ei vaadi mitään erikoista. Laihduttaminen sen sijaan selkärankaa ja itsehillintää...
Mulla on BMI 32. Normaalipainoon laihdutaminen vaatisi aikaa noin vuoden ja valtavan määrän itsekuria, kieltäymyksiä ja ihan kokonaan uudenlaisen elämäntavan opettelua. Se että pistän ripsaria ennen kuin lähden kauppaan vie kaksi minuuttia aikaa ja on jopa ihan mukavaakin. Joten vastauksena aloittajan, kieltämättä hyvin tyhmään kysymykseen: lihavuudestani huolimatta minä meikkaan siksi, koska se on kivaa, itselläni on kivempi olo kun on vähän meikannut ja tuloksen vaivannäöstään näkee heti eikä vuoden päästä.
Jotenkin mä luulin että myös normaalipainoiset naiset meikkaisivat aikalailla näistä samoista syistä, mutta ehkä olin väärässä? Jotenkin luulin myös, että meikkaaminen olisi nykypäivänä jo niin tavanomainen ja yleisesti hyväksytty tapa kohentaa ulkonäköään, että se ei enää kummastusta kanssaihmisissä herättäisi. Olin ilmeisesti väärässä siinäkin.
Jumala rakastaa kaikkia sellaisena kuin he ovat. Jumalan rauhaa ja siunausta ap.
Lihavuus ei ole synti, mutta kateus on. Itse perushoikkana naisena kyllä sen huomaa, miten esim baarissa "lihavat" ovat kateellisia, vaikka en itseäni mitenkää suuremmin julki edes tuo. Jokainen laittautukoon kuten haluaa, kunhan ei ole hoikka,kaunis,isotissinen blondi
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:49"]Joskus lihavuuskin aivan harkittu ulkonäkö juttu.
[/quote]
Tuntuu siltä, että noin sanoo vain lihava ihminen
[/quote]
Näin varmaan on. Koska hoikalla ei tunnu olevan mitään tajua siitä, mitä lihava ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:39"]Mistä tiedät, etteivät he koko ajan tee painolleen jotain? Vai eikö laihduttava ihminen saisi laittautua?
[/quote]
Tietenkin saa. Viestissänihän kirjoitin että minusta on hienoa että jaksavat laittautua. Minusta se on vain hieman ristiriitaista että muuten huolehditaan ulkonäöstä , mutta sitten ostetaan valtavat määrät einesruokia yms. Ap
[/quote]
Miksi arvelet, että lihavat ostavat valtavat määrätneinesruokaa? En minä ainakaan osta. Ostan puhdasta ja käsittelemätöntä ruokaa. Ja ylipainoa on kymmeniä kiloja. Ja vaikka joku sinun kassallasi ostaa eineksiö, ei hän välttämättä osta niitä aina ja elä niillä. Saattaa olla lähdössä mökille tms. Ja lisäksi useat lihavat pvat kauniita juuri sellaisina kuin ovat, miksi pitäisi ulkonäön vuoksi laihdutta
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:43"]Kaikille se paino ei ole niin elämää suurempi juttu. [/quote] kaikille se terveys ei ole elämää suurempi juttu? Mutta laittautuminenko on?
[/quote]
Hoh hoijaa. Tiedätkö kun se ei vaan ole niin helvetin yksinkertaista että lihava=sairas, tai edes sairastumassa ikinä sen ihmeemmin kuin hoikka ihminen.
Mä esim. olen lihava, mutta ina liikkunut tosi paljon. Lihaksistoni on erittäin hyvässä kunnossa, eikä mulla ole ikinä ollut mitään terveysongelmia.
En ymmärrä, miksi joku vaikka meikkaa, jos naamassa on massiiviset ylimääräiset leuat, jotka kattavat suurimman osan pään pinta-alasta. Kasvot ovat vain pieni osa siellä ylhäällä. Onko sitä järkeä meikata?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:35"]
Olen huomannut että on hyin paljon lihavia jotka ovat oikein tälläytyneitä, siis on ripsienpidennykset, tekokynnet, meikattu ja hiukset on laitettu kampaajalla (tosin näkyy paljon kouvolatukkaa ja mitä näitä nyt on). Siksi ihmettelen, että jos jaksaa laittautua niinkin paljon nii miksi ollaan niin lihavia? Luulisi että haluaisi sitten kokonaisvaltasesti näyttää hyvältä ja pitää huolta itsestä. Olen kaupan kassalla kesätöissä ja olen sen takia huomannut kyseisen asian yleisyyden. En oikeasti tarkoita tätä pahalla lihavia kohtaan vaan oikesti ihmettelen. Mun mielestä se on hienoa että joku jaksaa panostaa ulkonäköön ja laittautua mut miksei sit omalle painolle tehä mitään?
[/quote]
Tuolla logiikalla siis jos on lihava,ei kannata/saa muuten panostaa ulkonäköönsä,koska se on jonkun mielestä ristiriitaista? :D Jos ne kyttäämäsi lihavat ovat vaikka sellaisia,että ovat aina tykänneet näyttää huolitellulta ja pikku hiljaa lihoneet,pitäisikö lopettaa "tälläytyminen" koska on ylipainoa?