Kuudes aisti-leffasta kysymys!
En ole koskaan nähnyt sitä ihan alusta. Miten se Bruce Willis päätyy pojan psykologiksi? Kun kerran se mutsi eikä muut pysty Brucea näkemään. Ja kuka Brucen ampui? Ja tajusko poika missään vaiheessa, että se psykologi oli oikeesti kuollut?
Kommentit (37)
Se poika houkuttaa luokseen apua tarvitsevia kuolleita. Brucea oli jäänyt vaivaamaan se ampujan tapaus kun ei pystynyt auttamaan häntä ja siten tarvitsi sitä poikaa saadakseen päätöksen. Poika oli samanlainen kuin se ampuja, joka myös näki kuolleita. Auttoi siten samalla poikaa ja ratkaisi ampujaa vaivanneen "sairauden". Kyllä se poika tiesi että se on kuollut.
Kiitos! Mistä poika tietää, että se on kuollut? Eihän sitä mitenkään selvästi voi tuoda esiin ettei katsoja sitä tajua.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:59"]
Kiitos! Mistä poika tietää, että se on kuollut? Eihän sitä mitenkään selvästi voi tuoda esiin ettei katsoja sitä tajua.
[/quote]
I see dead people
En usko että poika tiesi miehen olevan kuollut. Hänhän pelkäsi kuolleiden näkemistä ylikaiken! Eikä miehellä ollut mitään muita ulkoisia merkkejä kuolleisuudesta kuin ampumahaava joka peittyi takin alle.
Itse lähinnä mietin miten se mies ei muka ollut puolen vuoden aikana kertaakaan huomannut luodinreikää vatsassaan... Ja pystyykö kuolleet muka käsittelemään tavaroita? Kun se ainakin selasi sitä latinan sanakirjaa. Tai sitten mulle meni jotain siinä koko kellarihommassa ohi.
Tajusitteko te, että se on kuollut? Entä sen, että poika tiesi sen?
Tässä leffassa ohitetaan mielestäni aika taitavasti nuo kaikki kohdat, joissa jouduttaisiin selittämään tapahtumia. Oikeastaan vasta toisella kerralla kun leffaa katsoo, huomaa kuinka kusetetuksi onkaan tullut ensimmäisellä katselukerralla, kun lopussa selviää mistä kaikessa olikaan kyse :)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:13"]
En usko että poika tiesi miehen olevan kuollut. Hänhän pelkäsi kuolleiden näkemistä ylikaiken! Eikä miehellä ollut mitään muita ulkoisia merkkejä kuolleisuudesta kuin ampumahaava joka peittyi takin alle. Itse lähinnä mietin miten se mies ei muka ollut puolen vuoden aikana kertaakaan huomannut luodinreikää vatsassaan... Ja pystyykö kuolleet muka käsittelemään tavaroita? Kun se ainakin selasi sitä latinan sanakirjaa. Tai sitten mulle meni jotain siinä koko kellarihommassa ohi.
[/quote]
Ai se poika ei ihmettele yhtään, että äiti ei näe sitä Brucea siinä niiden kotisohvalla..? Tietysti se tietää, että se on kuollut. Sehän auttaa itse sitä Brucen hahmoa tajuamaan, että se on kuollut.
En usko että poika tiesi miehen olevan kuollut. Hänhän pelkäsi kuolleiden näkemistä ylikaiken! Eikä miehellä ollut mitään muita ulkoisia merkkejä kuolleisuudesta kuin ampumahaava joka peittyi takin alle. Itse lähinnä mietin miten se mies ei muka ollut puolen vuoden aikana kertaakaan huomannut luodinreikää vatsassaan... Ja pystyykö kuolleet muka käsittelemään tavaroita? Kun se ainakin selasi sitä latinan sanakirjaa. Tai sitten mulle meni jotain siinä koko kellarihommassa ohi.
[/quote]
Eikös se poika kerro että kuolleet itse näkevät vain sen mitä haluavat nähdä, joten luodinreikä selittyisi sillä..? Tavaroita kai sitten pystyi käsittelemään, kerta sitä poikaakin naarmutettiin ja revittiin (esimerkiksi neuleeseen oli jääneet jäljet ihonirhaumien lisäksi).
Siinä lopussahan myös pojan ja psykologin erotessa, poika myös sanoo Brucelle jotain näin, että "nyt tiedän keinon jolla voit puhua vaimollesi. Puhu hänellekun hän on nukahtanut, sillä silloin hän voi kuulla puheesi" tms.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:22"]
[/quote]
Ai se poika ei ihmettele yhtään, että äiti ei näe sitä Brucea siinä niiden kotisohvalla..? Tietysti se tietää, että se on kuollut. Sehän auttaa itse sitä Brucen hahmoa tajuamaan, että se on kuollut.
[/quote]kyl se poika ties et Bruce on kuollut. Sehän kehotti lopussa Brucea kommunikoimaan vaimon kanssa tämän nukkuessa.
^^ joo kävinkin vähän googlailemassa ja kuulemma tietää että se on kuollut (kuulemma pelkää tätä kun tapaavat kirkossa ekan kerran ja hänen mumminsakin käy moikkaamassa tätä vähänväliä niin tuskin häntäkään pelkää). Muut selittyy sillä kun Cole sanoo kuolleiden näkevän vain mitä he haluavat nähdä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:27"]Siinä lopussahan myös pojan ja psykologin erotessa, poika myös sanoo Brucelle jotain näin, että "nyt tiedän keinon jolla voit puhua vaimollesi. Puhu hänellekun hän on nukahtanut, sillä silloin hän voi kuulla puheesi" tms.
[/quote]
Mä luulen, että se kyllä tiesi, mutta kertoi vasta lopussa, kun oli ensin itse saanut avun.
Poikahan pelkää vain niitä suuttuvia aaveita (milloin tulee kylmä). Mutta kyllä se tiesi että Bruce on kuollut
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:33"]Tiesikö teistä moni, että Bruce oli kuollut ja että poika tiesi sen, siis jo leffan alussa? Mun mielestä jotenkin koskettavaa oli se, että se tyttö antoi pojalle sen videokasetin ja tytön isä näki siitä kuinka se äiti myrkytti tytön. Mutta miten se tyttö sai tietää kuolleensa äitinsä takia? [/quote] Epäili varmaan kun laittoi kameran kirjanhyllyyn. Arvailua vain...
[/quote]
Itse näki sen siltä videolta kun katsoi filmaamaansa nukketeatteria. En tiedä sitten miksi ei kertonut isälleen.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:33"]Tiesikö teistä moni, että Bruce oli kuollut ja että poika tiesi sen, siis jo leffan alussa? Mun mielestä jotenkin koskettavaa oli se, että se tyttö antoi pojalle sen videokasetin ja tytön isä näki siitä kuinka se äiti myrkytti tytön. Mutta miten se tyttö sai tietää kuolleensa äitinsä takia? [/quote] Epäili varmaan kun laittoi kameran kirjanhyllyyn. Arvailua vain...
[/quote]
Itse näki sen siltä videolta kun katsoi filmaamaansa nukketeatteria. En tiedä sitten miksi ei kertonut isälleen.
[/quote]
Ei varmaan eläessään tajunnut sitä äidin tekoa. Sitten kuoleman jälkeen hokaa asian.
Entäs The Happening? Kaikki vihaavat sitä mutta minä tykkään salaa. Mitäs mieltä muut?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:51"]
Entäs The Happening? Kaikki vihaavat sitä mutta minä tykkään salaa. Mitäs mieltä muut?
[/quote]Minusat se oli melko kökkö elokuva. Alkoi ihan hyvin, sitten meni överiksi ja osan porukasta liioiteltu tönkkönäytteleminen oli vaivaannuttavaa katsottavaa.
Entäs se leffa jossa Mel Gibson on ex-pappi. Mikä sen leffan nimi oli. Se on kanssa hyvä.
Alussa, sen vanha potilas, josta leffassa onkin viitteitä, ampuu Brucea kotonaan ja ampuu sitten itsensä. Sitten leffa jatkuu vain, että seuraavana syksynä. Silloin Bruce istuu penkillä ja lukee pojan kansiota ja tarkkailee poikaa. Tapaa pojan sitten myöhemmin kirkossa ja pahoittelee, ettei päässyt sovittuun tapaamiseen.
Poikahan tietää koko ajan, että psykiatri on kuollut!
Alun missaaminen aiheuttaa kyllä sen, ettei leffassa ole ihan mukana..