Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyisitkö tällaista käytöstä perheeltäsi ruoka-aikoihin liittyen?

Vierailija
27.07.2015 |

Kun ruoka on valmista ja huudan perheeen syömään, melkein kaikilla on olevinaan jotain kesken tai he kuvittelevat ehtivänsä sen veilä tehdä. Näiden "ihan kohta" vastausten lopputuloksena porukka valuu sitten pöytään omia aikojaan 10-15 minuuttia kutsun jälkeen, jolloin itse olen jo melkein syönyt.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistapa tuo näyttää olevan. Ainakin teinillä ja isällään on aina jotain tehtävää jota ei voi vain lopettaa heti. Nälkää kyllä on voivoteltu hyvissä ajoin ennen ruoka-aikaa ja ruoan jo valmistuessa, mutta ilmeisesti se menee ohi juuri kun ruoka on valmista.

Vierailija
2/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en hyväksy, ja teen sen myös selväksi. Kerran odotin 10 min, jonka jälkeen tyhjensin pöydän ja kannoin ruuat pois. siinähän sitten nälkäisenä ihmettelivät.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:49"]

No en hyväksy, ja teen sen myös selväksi. Kerran odotin 10 min, jonka jälkeen tyhjensin pöydän ja kannoin ruuat pois. siinähän sitten nälkäisenä ihmettelivät.  

[/quote]

Tulisi niin hirvittävä huuto ja tappelu, etteipä tuota uskalla yrittää. Tosin joskus on homma nopeutunut kun olen ilmoittanut että viimeinen pöydässä laittaa sitten astiat koneeseen.

Vierailija
4/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyväksytä, ruoka-aika on ruoka-aika, kädet saa ja täytyy pestä, sitten heti pöytään.

Vierailija
5/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:50"]

[/quote]

Tulisi niin hirvittävä huuto ja tappelu, etteipä tuota uskalla yrittää. Tosin joskus on homma nopeutunut kun olen ilmoittanut että viimeinen pöydässä laittaa sitten astiat koneeseen.

[/quote]

t. 2

Vierailija
6/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökööt silloin kun itselle sopii. Itse en tuosta nipottaisi, mutta jos sulle on tärkeää niin käsket ne siihen pöytään. Vaikka korvasta vetäen.

Vierailija
7/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy, joten ennakoin ja kerron 10 min aiemmin, että kohta on ruoka, alkakaa valua alakertaan. Toimii.

Vierailija
8/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se ruoka siitä pöydästä nyt mihinkään karkaa sen 10min aikana? Pistä joku kansi ruoka-astian päälle niin ei se edes kylmene. Ilmeisesti ongelmana on se, että AP:ta vituttaa ihan vaan periaatteesta kun kaikki ei hypikkään just sillä sekunnilla hänen pillinsä mukaan.

Vierailija
9/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:57"]No ei kai se ruoka siitä pöydästä nyt mihinkään karkaa sen 10min aikana? Pistä joku kansi ruoka-astian päälle niin ei se edes kylmene. Ilmeisesti ongelmana on se, että AP:ta vituttaa ihan vaan periaatteesta kun kaikki ei hypikkään just sillä sekunnilla hänen pillinsä mukaan.
[/quote]
Tai oisko vaan pointtina se, että perhe syö yhdessä ruokaa? Ei ruuan lämpötila.

Vierailija
10/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:57"]No ei kai se ruoka siitä pöydästä nyt mihinkään karkaa sen 10min aikana? Pistä joku kansi ruoka-astian päälle niin ei se edes kylmene. Ilmeisesti ongelmana on se, että AP:ta vituttaa ihan vaan periaatteesta kun kaikki ei hypikkään just sillä sekunnilla hänen pillinsä mukaan.
[/quote]

Jos ap on sen sarfkan vääntänyt ja porukka ei viitsi ilmestyä vaan syömään, niin aika kiittämätöntä ja olkoot sitten syömäti.

Vierailija
11/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tosin joskus on homma nopeutunut kun olen ilmoittanut että viimeinen pöydässä laittaa sitten astiat koneeseen.

[/quote]Järkyttävä uhkaus! Miten sinä noin kamalasti kohtelet perhettäsi? NOT 

kai nyt muutenkin kukin laittaa astiansa pois ja ruokatarpeet jääkaappiin.

Vierailija
12/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt suoranaisesti hyväksy tuollaista käytöstä, mutta en jaksa siitä meuhkatakaan. Haluaisin kyllä että perhe söisi yhdessä vapaaehtoisesti, samalla mukavia jutellen, mutta jos joku ei halua niin en minä nyt sensortin yhdessä viihtymistä voi pakottaakaan.

Meillä lapset tulevat kyllä pöytään aina suorastaan rynnäten, mutta miehellä voi olla kaikenlaista kesken tai se voi olla vaikka nukahtanut sohvalle kun ruoka tulee pöytään (eikä siis mitenkään yllättäen, me syödään aina suunnilleen samaan aikaan). Mä sitten syön lasten kanssa ja jätän ruuat sille pöytään odottamaan. Jos ei ala tunnin sisään tulla syömään niin kerään ne pois.

Vierailija
13/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kellottanut, kuinka nopeasti perhe tulee pöytään, mutta kyllähän tuo vitkuttelu ärsyttää. 

Lapset nyt komennan pöytään, mutta vaimon kanssa en rupea riitelemään. Hän tulee aina myöhäss, se nyt vaan on periaate. 

Ärsyttähän se aina kun lukee, että perheen pitäisi syödä yhdessä ja meillä ei käytännössä syödä juuri koskaan, koska vaimo tulee syömään aina siinä vaiheessa kun lapset lopettelee. 

Vierailija
14/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:17"]

[/quote]

Tosin joskus on homma nopeutunut kun olen ilmoittanut että viimeinen pöydässä laittaa sitten astiat koneeseen.

[/quote]Järkyttävä uhkaus! Miten sinä noin kamalasti kohtelet perhettäsi? NOT 

kai nyt muutenkin kukin laittaa astiansa pois ja ruokatarpeet jääkaappiin.

[/quote]

No eivät laita, perässä saa kuitenkin juosta katsomassa.

Olen hirveä, sais varmaan tehdä lasun ja misunkin.

Vierailija
15/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:31"]

No eivät laita, perässä saa kuitenkin juosta katsomassa.

Olen hirveä, sais varmaan tehdä lasun ja misunkin.

[/quote]Aivan! Lopeta nyt hyvä nainen tuo passaaminen ja laita perhe hommiin myös. Ruokapöytään tullaan, kun ruoka on valmis ja sillä siisti.

Vierailija
16/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

Aika lapanen olet. Kuka teillä normaalisti korjaa astiat? Sinäkö? Ensin teet ruoan, sitten syöt kattamasi pöydän ääressä yksinäsi odotellen, josko muut vaivautuisivat jossain välissä syömään, ja lopuksi siivoat jäljet? Kiittääkö muu perhe sinua ruoasta? Perheesi kohtelee sinua todella epäkunnioittavasti, mutta tästä voit syyttää itseäsi, koska mahdollistat sen omalla käytökselläsi.

Vierailija
17/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:49"] No en hyväksy, ja teen sen myös selväksi. Kerran odotin 10 min, jonka jälkeen tyhjensin pöydän ja kannoin ruuat pois. siinähän sitten nälkäisenä ihmettelivät.   [/quote] Tulisi niin hirvittävä huuto ja tappelu, etteipä tuota uskalla yrittää. Tosin joskus on homma nopeutunut kun olen ilmoittanut että viimeinen pöydässä laittaa sitten astiat koneeseen. [/quote] Aika lapanen olet. Kuka teillä normaalisti korjaa astiat? Sinäkö? Ensin teet ruoan, sitten syöt kattamasi pöydän ääressä yksinäsi odotellen, josko muut vaivautuisivat jossain välissä syömään, ja lopuksi siivoat jäljet? Kiittääkö muu perhe sinua ruoasta? Perheesi kohtelee sinua todella epäkunnioittavasti, mutta tästä voit syyttää itseäsi, koska mahdollistat sen omalla käytökselläsi.

[/quote]

Ei minulla ole muuta mahdollisuutta kuin alistua, jos aivan totta puhutaan, muuten minulla ei ole perhettä.

Vierailija
18/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy. Ruoka on tarjolla, kun on ruoka-aika. Jos ei ole pöydässä, jää ilman.

Vierailija
19/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:28"]

En ole kellottanut, kuinka nopeasti perhe tulee pöytään, mutta kyllähän tuo vitkuttelu ärsyttää. 

Lapset nyt komennan pöytään, mutta vaimon kanssa en rupea riitelemään. Hän tulee aina myöhäss, se nyt vaan on periaate. 

Ärsyttähän se aina kun lukee, että perheen pitäisi syödä yhdessä ja meillä ei käytännössä syödä juuri koskaan, koska vaimo tulee syömään aina siinä vaiheessa kun lapset lopettelee. 

[/quote]Meillä ihan samoin, paitsi vitkuttelija on mies. Hänelle sanon pari kertaa, mutta en viitsi alkaa sen enempää ärhentelemään. Lapsille sanon että puhelimet pois ja syömään. Piste. 

Meillä syödään aina samaan aikaan, ellei erikseen ole toisin mainittu. Minään yllärinä ei siis ruoka-aika tule. Olisi kiva syödä yhtä aikaa senkin takia, että tietäisi miten "jakaa" ruoka. Usein nimittäin miehen jäljiltä jää puolikas pihvi, pari tomaatinlohkoa tai kauhallinen riisiä tms. Olisi ollut ihan helppoa porukalla syödä ne pois jos olisi vielä syömässä silloin kun mies lopettelee. Nyt pitää miettiä mitä niille tekisi. Mieshän ei koskaan tyhjennä pöytää, eli juustokuutiot ja maitopurkit jätetään pöytään ja minun pitää vieressä vahtia milloin mies lopettaa. Jos pyydän miestä tyhjentämään pöydän niin aina jotain jää. 

Vierailija
20/23 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn. Meillä mies ja 2 teiniä. Ruoka on valmis tasan klo 17.00. Joko tulee syömään tai ei tule, siinäpä tuo hellankulmalla odottaa. Salaatti on jääkaapissa, samoin juotavat. Meillä syödään silloin kun ehditään, ei perheen rakkaus minua kohtaa siinä näy, ovatko samaan aikaan syömässä vai ei. Lisäksi teen itselle omat ruuat ja saatan hyvinkin syödä eri aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi