Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtynyt suoli - antakaa pari neuvoa aloittelijalle

Vierailija
27.07.2015 |

Minulla on ylävatsakipuja, joille ei ole mitään lääketieteellistä selitystä. Joskus vatsa reistailee muutenkin, joten ehkä minäkin olen IBS-potilas. Pari kysymystä:

-voiko kaurapuuroa syödä, ja jos, niin onko merkillä väliä

-voiko mitään leipää syödä?

-mitä maitotuotteita voi syödä (minulla on myös laktoosi-intoleranssi)

-voiko mitään riisiä tai pastaa syödä?

-käykö täysjyvävilja (-pasta, -riisi, -leipä)

-voiko mitään mehua juoda?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

peppu seksi kannattaa unohtaa

Vierailija
2/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla löydät itsellesi sopivan ruokavalion. Googlaappa, niin löydät kattavasti tietoa. Myös tämän palstan vanhoja ketjuja löytyy monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa FODMAP-ruokavalio! Siinä kun pitäydyt olo alkaa helpottaa kyllä. Kun voit paremmin, voit yksi kerrallaan testata, mitkä vältettävistä ruoka-aineista kuitenkin voisi käydä sulle.
Tsemppiä!

Vierailija
4/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kauraleipää (ja huom. Pitää olla 100% kauraleipä).
Maitotuotteita voit syödä kunhan laktoosittomia.
Gluteeniton pasta voi sopia (ei kuitenkaan takeita)
Kaurapuuro on ok!
Käsittääkseni appelsiinimehu voisi sopia (voiko joku vahvistaa?)
Älä missään nimessä käytä xylitol-tuotteita tai muuta keinotekoisia makeutusaineita...

Vierailija
5/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä vielä. Yhteen kysymykseen en googlaamalla saa vastausta. Haluan pitää suuni raikkaana, mutta kaikki sokerit ja xylitolit ovat kiellettyjä. Mitä pastilleja voi syödä?

Vierailija
6/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:21"]AP tässä vielä. Yhteen kysymykseen en googlaamalla saa vastausta. Haluan pitää suuni raikkaana, mutta kaikki sokerit ja xylitolit ovat kiellettyjä. Mitä pastilleja voi syödä?
[/quote]

Suuvettä voit purskutella.... Itse en ainakaan tiedä mitään pastilleja joka sopisi... Apteekissa tietty voisivat osata kertoa (?)

Vierailija
7/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ärtynyt suoli. Jätin pois pastat, pizzat ja vehnää sisältävät leivät, pullat jne. Samoin kaikki hapolliset juomat (hapotonta mehua juon joskus) sekä sokerit. Aloin juoda piimää ja käyttää maustamatonta jugurttia ja maustamatonta viiliä (näitä marjojen kanssa). Syön lisäksi maitohappobakteereita, Multi Tabs 3 in 1 -valmistetta, 50 mikrog D-vitamiinia ja tarvittaessa B-vitamiinia. Näillä voin hyvin ja enää ei haittaa, vaikka syön välillä esim. wrapin pikaruokapaikassa tai pullan kyläillessä tms. Syön päivittäin kaurapuuron ja ruisleipää, joskus riisiä. Lisäsin ruokavalioon hyviä rasvoja: pähkinöitä, siemeniä ja öljyjä sekä viahdoin kaikki rasvattomat tuotteet kevyihin tai tavallisiin. Vältän makeutusaineita!

Vierailija
8/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän xylitol-purkkaa. Pitää sen aikaa suussa, kun on makua ja sitten sylkäisee pois. Ei ole tästä haittaa, kun ei jää sitä tuntikausiksi suuhun pyörittelemään.

Vierailija
9/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile olla ilman viljaa. Persiljan pureskelu raikastaa hengityksen.

Vierailija
10/10 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mustikka- tai vadelmakeittoa (sokeroimatonta) käyttää kaurapuuron kanssa?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä