Paras mac and cheese?
Kannattaako Usasta tuoda jotain puolivalmisteita? Olen aina ajatellut, että Suomesta ei löydy oikeanlaista juustoa hyvään macn cheeseen.
Kommentit (19)
Sepä se, että en ole Suomesta löytänyt sellaista cheddaria, jota haluaisin. Ja en asu pk-seudulla, josta löytyy varmasti kaikkea. USAssa myydään ns. American cheesea, sitä oranssia, jota en ole Suomesta löytänyt. Käsittääkseni tuota usein käytetään macn cheesessa. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:33"]
Kannattaako Usasta tuoda jotain puolivalmisteita? Olen aina ajatellut, että Suomesta ei löydy oikeanlaista juustoa hyvään macn cheeseen.
[/quote] Kraft mac and cheese on klassikko, en voi sanoa mausta mitaan koska itse en sita syo. Jonkun mielesta Betty Crocker on parempaa. Eipa ne paljon maksa vaikka kokeilisi useampaakin.
No ei kannata. Sen kun haet kaupasta nipun eri juustoja ja makustelet mikä on mielesi mukainen. Itse teen gruyerestä ja grana padanasta ja lotraan sekaan valkkaria, valkosipulia ja timjamia. Ollaan aika kaukana alkuperäisestä, mutta ai että kun on hyvää.
Mä teen aina raastemozzarellalla ja ai vittu et on hyvää. Lihapullia sekaan.
Citymarketissa myydään Kraftin macncheeseä. Ja muitakin ameriikan herkkuja. Näin PK-seudulla.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:06"]
[/quote] Tuo ei kylla ole mikaan mac and cheese. Mutta niinhan se on niiden 'tortillojenkin' kanssa, suomennettuja.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:06"]
[/quote]
Raastemozzarellasta tulee tosiaan ihan hyvää myös, jos haluaa sellaista jenkkityylistä tehdä. Mauton juusto on siihen ikään kuin edellytys.
Tämä jos joku on kunnon WT-ruokaa. Mac 'n cheese. Kyllä siinä taas wt-mammojen perseet leviää kun tuollaista mössöä itseensä ahtaa. :D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:06"]
[/quote] Tuo ei kylla ole mikaan mac and cheese. Mutta niinhan se on niiden 'tortillojenkin' kanssa, suomennettuja.
[/quote]
Ei taida olla juu, mutta hieno versio. Less american. More europian.
Meiltä löytyy ihan lähi Prismasta oranssia juustoa. Asun kylläkin pks, mut silti.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:14"]Tämä jos joku on kunnon WT-ruokaa. Mac 'n cheese. Kyllä siinä taas wt-mammojen perseet leviää kun tuollaista mössöä itseensä ahtaa. :D
[/quote]
Joo, tätä ei saa perusruokana syödä. Rasvainen ruoka.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:14"]
Tämä jos joku on kunnon WT-ruokaa. Mac 'n cheese. Kyllä siinä taas wt-mammojen perseet leviää kun tuollaista mössöä itseensä ahtaa. :D
[/quote]
Äläpä nyt. eljät Häät Amerikassa -ohjelmassa morsiamet, jotka käyttävät häihinsä kymmeniä tuhansia dollareja, tarjoavat usein häissään mac and cheeseä ja toiset morsiot kehuvat kilpaa. Joidenkin mielestä se jopa kuuluu häihin. Kohta se on Suomessakin trendikästä hääruokaa ;D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:06"] Mä teen aina raastemozzarellalla ja ai vittu et on hyvää. Lihapullia sekaan. [/quote] Tuo ei kylla ole mikaan mac and cheese. Mutta niinhan se on niiden 'tortillojenkin' kanssa, suomennettuja. [/quote] Ei taida olla juu, mutta hieno versio. Less american. More europian.
[/quote] American/European
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:53"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:06"] Mä teen aina raastemozzarellalla ja ai vittu et on hyvää. Lihapullia sekaan. [/quote] Tuo ei kylla ole mikaan mac and cheese. Mutta niinhan se on niiden 'tortillojenkin' kanssa, suomennettuja. [/quote] Ei taida olla juu, mutta hieno versio. Less american. More europian.
[/quote] American/European
[/quote]
Yes mate.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:47"]
[/quote]
Äläpä nyt. eljät Häät Amerikassa -ohjelmassa morsiamet, jotka käyttävät häihinsä kymmeniä tuhansia dollareja, tarjoavat usein häissään mac and cheeseä ja toiset morsiot kehuvat kilpaa. Joidenkin mielestä se jopa kuuluu häihin. Kohta se on Suomessakin trendikästä hääruokaa ;D
[/quote]
Harmi kun AV:n pakastemakaronilaatikkomorsian ei ymmärtänyt tehdä tätä hienostuneempaa amerikkalaista versiota. :(
?