Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verokarhu veti kuivana kakkoseen

Vierailija
17.07.2015 |

Entinen palkka 5000€/kk, käteen 3000€. Tuli korotus ja uusi liksa 5500€/kk, korjatun prosentin jälkeen käteen 3260€/kk. Eli loiset imi tuostakin korotuksesta 240€ itselleen! 

Arvatkaapa alanko tosissaan selvittämään "verosuunnittelun" mahdollisuutta. Järkyttävää ryöstämistä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroista valittavat, muistakaa että verojen lisäksi menee myös  TyEl sekä Tvm eli työttömyysvakuutusmaksu. Eli yli 6-8% verojen lisäksi. Tulojen kasvaessa kasvaa luonnollisesti myös näiden summa.

Vierailija
2/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:41"]

Ap, tuo on ymmärrettävää, mut ala down shiftaa, tee vaan osa-aikaisesti töitä. Et menetä paljon rahassa, mut on se vaan paljon mukavampaa! :) Miksi käyttää elämää työntekoon, ku noin paljon ryöstetään pois.

[/quote]

Koska pidän työstäni ja tällä alalla downshiftaaminen tarkoittaa samaa kuin uraitsemurha. Tuohon palkkaan tulee kyllä ylityökorvaukset vielä päälle (firma oikeasti maksaa ne oikein), mutta niistä viedään vielä suuremmalla prosentilla, joten rahallisesti ne eivät motivoi. 

Ymmärrän, että olen kohtuullisen hyvätuloinen (keskituloisen ylähaarukassa), mutta silti tuo korpeaa. En ymmärrä, miksi minun pitäisi omasta menestyksestä ja onnistumisesta maksaa määrääni enempää vain sen takia, että jotkut eivät viitsineet koskaan edes yrittää.

Kun saisi edes valita mihin osa verorahoista menee. Olisin valmis tukemaan esim. rakennemuutospaikkakuntien työttömiä, ongelmaperheiden lapsien mahdollisuuksia jne., mutta en piruvie sitä, että joku jätti peruskoulutkin kesken ja kittaa päivät keskikaljaa marisemassa lisää rahaa "taikaseinästä".

Pitäisi varmaan vaihtaa vain maata suosiolla :)

[/quote]

Aika harva kai vapaaehtoisesti noin tekee, vaan taustalla on joku sairaus tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten heräsit ja mietit oliko soskun rahat jo tullut tilille, vai mitä AP? :)

Vierailija
4/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vedä kuivana siinä mielessä, että tiedän kyllä milloin lasku lankeaa eli liukasteet ehtisi jostain hankkia jos vaivaa näkisi. Ja onhan ne rahat käynyt tililläkin. Tammikuuksi pitäis saada jostain 5 tonnia myyntivoittoveroihin, voi perse.

Vierailija
5/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaistahan se on. Itse en ainakaan edes viitsi tavoitella työpaikkaa jossa palkka on yli 3000 euroa. Pysyn mielummin tavallisena rivityöntekijänä. Miksi tekisin työtä jossa on kovat vastuut ja suorituspaineet, mutta käteen ei jää muutamaan satasta enempää?

Vierailija
6/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyyhhh. Itse et toki käytä julkista terveydenhuoltoa, julkisin varoin hoidettuja teitä jne?

Vierailija
7/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama liksa kuin sulla ennen ja tuli 2kk bonus viime vuonna suljetusta myynnistä. 10 000€ bruttoa tarkoitti 5300€ nettoa. Eli siitäkin mesikämmen tuli ja riipaisi 4700€ päältä tuosta noin vaan. 

Leikin kuollutta enkä puollustautunut ja nyt kanssa persettä juimiii karhun tehtyä temput.

Tälläinen on omiaan kasvattamaan vihaa Kreikkaa ja kotimaisia ilmaisen rahan koijareita kohtaan.

Vierailija
8/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:36"]

Voi nyyyhhh. Itse et toki käytä julkista terveydenhuoltoa, julkisin varoin hoidettuja teitä jne?

[/quote]

Käytetään me keppikerjäläisetki eikä tarvi raataa niska limassa... Ymmärrän ap:ta

Vierailija
9/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole, vaan #3. 

En käytä julkista terveydenhuoltoa, käytän yksityistä työterveyden huoltoa. Sairaallle ei ole olut tarvetta, mutta vakuutus kattaa siitäkin suuren osan. 

Teistä maksan jo autoverot, ajoneuvoverot sekä bensiinin verotuksen kahdesta autosta. Luulisi riittävän. Tosin tästäkin rahasta menee suurin osa muuhun kuin tiestön ylöspitoon, kuten Valtion budjetista näkyy suoraan.

Vierailija
10/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo on ymmärrettävää, mut ala down shiftaa, tee vaan osa-aikaisesti töitä. Et menetä paljon rahassa, mut on se vaan paljon mukavampaa! :) Miksi käyttää elämää työntekoon, ku noin paljon ryöstetään pois.

Vierailija
11/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koska pidän työstäni ja tällä alalla downshiftaaminen tarkoittaa samaa kuin uraitsemurha. Tuohon palkkaan tulee kyllä ylityökorvaukset vielä päälle (firma oikeasti maksaa ne oikein), mutta niistä viedään vielä suuremmalla prosentilla, joten rahallisesti ne eivät motivoi. 

Ymmärrän, että olen kohtuullisen hyvätuloinen (keskituloisen ylähaarukassa), mutta silti tuo korpeaa. En ymmärrä, miksi minun pitäisi omasta menestyksestä ja onnistumisesta maksaa määrääni enempää vain sen takia, että jotkut eivät viitsineet koskaan edes yrittää.

Kun saisi edes valita mihin osa verorahoista menee. Olisin valmis tukemaan esim. rakennemuutospaikkakuntien työttömiä, ongelmaperheiden lapsien mahdollisuuksia jne., mutta en piruvie sitä, että joku jätti peruskoulutkin kesken ja kittaa päivät keskikaljaa marisemassa lisää rahaa "taikaseinästä".

Vierailija
12/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mikä ala? Vaihda vaan, me muut tullaan perässä ja sitten voi muut jäädä ihmettelemään et mites tässä näin kävi.

Vierailija
13/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vähän tuppaa jäädä käyttämättä kun aikoja terveyskeskukseen ja julkiseen hammashoitoon saa lähinnä keskellä päivää. Tiet ovat paskassa kunnossa eli sinne ne verorahat eivät ainakaan ole menneet. Sitäpaitsi varat teiden ylläpitoon olisi hyvä ottaa niistä helvetinmoisista verotuloista joita autoilijoilta rokotetaan.

Vierailija
14/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut eihän tollasta saa sanoa Suomessa! Täällä saa valittaa vaan köyhät ja kipeät. 

Vierailija
15/15 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:49"]

[/quote]

[/quote]

Mikä ala? Vaihda vaan, me muut tullaan perässä ja sitten voi muut jäädä ihmettelemään et mites tässä näin kävi.

[/quote]

"Liikeenjohdon konsultti". Käytännössä kyllä enemmänkin asiakkaan IT strategian ja siihen liittyvän kehityksen miettimistä kuin liikkeenjohdollista tehtävää. 

Voisi tosiaan olla veropohjalle herättävää, jos kaikki tekisivät saman. Sittenhän ihmeteltäisiin, kuka maksaa tämän lystin.