Voiko keitettyä järvivettä käyttää huoletta juomavetensä?
Kommentit (22)
Kyllä. Viiden minuutin keittäminen tappaa pieneliöt eikä Suomen järvivesissä ole ainakaan sisnileväkukintojen ulkopuolella kemiallisia haitta-aineita. Samalla keittäessä saostuu humusta ja rautaa kattilan pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viiden minuutin keittäminen tappaa pieneliöt eikä Suomen järvivesissä ole ainakaan sisnileväkukintojen ulkopuolella kemiallisia haitta-aineita. Samalla keittäessä saostuu humusta ja rautaa kattilan pohjalle.
Kiitos.
Kyllä voi, ja keittämättäkin Suomessa useimmissa paikoissa.
Puulavedellä juodaan saaristossa järvivettä sellaisenaan.
Mä joskus juon järvivettä kun olen uimassa ja tulee jano.
Lähteistä saa suoraan juomakelpoista vettä.
Vierailija kirjoitti:
Lähteistä saa suoraan juomakelpoista vettä.
Mutta jos ei ole lähdettä lähellä, mutta puhdas järvi vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa raudasta on?
välillä kans juon kun sukeltelen ja sit herään siihen kun joku elvyttää
Vierailija kirjoitti:
Eikö kraanavesi kelpaa sinulle?
Kelpaa toki, mutta jos jostain syystä ei ole käytettävissä. #varautuminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa raudasta on?
Olen eri, mutta missä kohtaa mainittiin raudasta olevan haittaa?
Googlehan tämän pienellä vaivalla olisi kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Googlehan tämän pienellä vaivalla olisi kertonut.
Ei minua ainakaan haitannut vastata.
Vierailija kirjoitti:
Puulavedellä juodaan saaristossa järvivettä sellaisenaan.
Mutta kyllähän sielläkin jotain pieneliöitä ja linnunkakkaa on. Ei ehkä kannattaisi.
keittäminen riittää, mutta jos haluat hifistellä niin hanki käänteisosmoosi puhdistin. Maksaa vajaa 250 €, tuotto on 30 l / vrk taatusti puhdsta vettä.
Vierailija kirjoitti:
keittäminen riittää, mutta jos haluat hifistellä niin hanki käänteisosmoosi puhdistin. Maksaa vajaa 250 €, tuotto on 30 l / vrk taatusti puhdsta vettä.
Tarviiko tuollainen sähköä?
Siis juomavetenä? Esim hätätilanteessa.