Miksi nykyajan aikuiset ovat niin lapsellisia?
Nykyään aikuiset saavat lahjoja ties minkä kissanristiäisten johdosta. Pitää olla harrastuksia ja materiaa, ystäviä ja lomamatkoja vaikka ei olisi lapsia. Ja juhlia! Huoh! Mielestäni aikuiselle ihmiselle pitäisi riittää perhe ja työ elämän sisällöksi, eikä mikään ylimääräinen hömppä! Kaikki muu edellä mainittu soveltuu vain lapsille. Äiti23
Kommentit (90)
Mun elämään mahtuu työ jota rakastan, perhe jota rakastan ja lisäksi matkailua, juhlia ja harrastuksia. Materiaa en niinkään kaipaa. Yksin ihan itsekseni osaan olla ja usein olenkin. Mikä elämässäni on AP:n mielestä on pielessä?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:29"]
Tarkoitukseni ei sinänsä ole kieltää lapsellisuutta aikuisilta, mutta toivoisin tällä avauksellani voivani avata edes jonkun silmät. Aikuisuus ei ole leikkiä ja materiaa vaan rakkautta ja työtä. Ja onko oieasti yllätys, että Suomessa on kristittyjä (tämäkin on merkki lapsellisuudesta mieledtäni). Eli jos joku turvautuu uskontoon ja hakee turvaa Raamatusta niin on pakko olla provo. Huoh. Ap
[/quote]
On myös äärimmäisen lapsellista turvautua johonkin epämääräiseen mielikuvitusolentoon ja hakea turvaa satukirjasta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:38"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:56"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:53"]Luuletko ap esim. Duudsonien olevan onnettomia tai kylvävän murhetta muihin missä kulkevatkaan? [/quote] monille duudsoneiden kaltaisille aikuisille se onnellisuus on vainnteatteria. Oikea onni löytyy perheestä. Ap [/quote] Mä en puhunut Duudsonien kaltaisista aikuisista, vaan Duudsoneista. Eli siis et luule, hyvä. En minäkään. [/quote] myös duudsonit ovat duudsonien kaltaisia ihmisiä, huomaathan? Ap [/quote] Duudsoneille se on kylläkin hehkuttamasi työ, eikä mitään teatteria. Ja sun onnesi on kynsin ja hampain kiinnipideltävää teatteria tai sun vanhempiesi onnellisuus oli. Ei aidosti onnellisella ihmisellä ja hyvinvoivalla ole mitään syytä julistaa tämmöisiä latteuksia. [/quote] taidat olla aika onneton ihminen. Ap [/quote] Kuinka niin? [/quote] kun hyökkäät minua vastaan ja väität vanhempianikin onnettomiksi. Totuus on, että snulla itselläsi taitaa olla aika paha olo kun noin henkilökohtaisuuksiin menet. Ap
[/quote]
Paha olo ja kyky tuntea onnea eivät sulje toisiaan pois. Sinulla ei ole mikään uskovaisen seesteä ja levollinen olo, kun teet tällaisia syyllistäviä aloituksia ja kommentteja (sille rakastamistaan asioista luopuneelle miehelle mm.) tänne. Eikä mulla ole tuollaisia moralismin painolasteja harteillani jarruina kuin sulla.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:29"]
Tarkoitukseni ei sinänsä ole kieltää lapsellisuutta aikuisilta, mutta toivoisin tällä avauksellani voivani avata edes jonkun silmät. Aikuisuus ei ole leikkiä ja materiaa vaan rakkautta ja työtä. Ja onko oieasti yllätys, että Suomessa on kristittyjä (tämäkin on merkki lapsellisuudesta mieledtäni). Eli jos joku turvautuu uskontoon ja hakee turvaa Raamatusta niin on pakko olla provo. Huoh. Ap
[/quote]
Eihän Raamatussakaan kielletä pitämästä hauskaa, että ihmisen pitäisi vain odottaa ja kärsiä? Siellä käsketään iloita.
[/quote]
mistä ihmeestä keksitte, että olen sanonut että ihmisten tulisi kärsiä? Olen vain sanout, että aikuisen ihmisen tulisi löytää onni perheestä ja työn teosta eikä lapsellisuuksista. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:47"]
[/quote]
On myös äärimmäisen lapsellista turvautua johonkin epämääräiseen mielikuvitusolentoon ja hakea turvaa satukirjasta.
[/quote]
Kuinkahan moni uskovainen vain pakenee sillä vastuunottoa omasta elämästään saadakseen olla lapsi? Ei siinä sinänsä mitään pahaakaan ole jos hoitaa asialliset hommansa mutta huvittavaa tulla saarnaamaan sitten aikuisuudesta muille.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:29"] Tarkoitukseni ei sinänsä ole kieltää lapsellisuutta aikuisilta, mutta toivoisin tällä avauksellani voivani avata edes jonkun silmät. Aikuisuus ei ole leikkiä ja materiaa vaan rakkautta ja työtä. Ja onko oieasti yllätys, että Suomessa on kristittyjä (tämäkin on merkki lapsellisuudesta mieledtäni). Eli jos joku turvautuu uskontoon ja hakee turvaa Raamatusta niin on pakko olla provo. Huoh. Ap [/quote] Eihän Raamatussakaan kielletä pitämästä hauskaa, että ihmisen pitäisi vain odottaa ja kärsiä? Siellä käsketään iloita. [/quote] mistä ihmeestä keksitte, että olen sanonut että ihmisten tulisi kärsiä? Olen vain sanout, että aikuisen ihmisen tulisi löytää onni perheestä ja työn teosta eikä lapsellisuuksista. Ap
[/quote]
Miksi ei väität lahjojen antamista ja matkoja lapsellisuuksiksi?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:29"] Tarkoitukseni ei sinänsä ole kieltää lapsellisuutta aikuisilta, mutta toivoisin tällä avauksellani voivani avata edes jonkun silmät. Aikuisuus ei ole leikkiä ja materiaa vaan rakkautta ja työtä. Ja onko oieasti yllätys, että Suomessa on kristittyjä (tämäkin on merkki lapsellisuudesta mieledtäni). Eli jos joku turvautuu uskontoon ja hakee turvaa Raamatusta niin on pakko olla provo. Huoh. Ap [/quote] Eihän Raamatussakaan kielletä pitämästä hauskaa, että ihmisen pitäisi vain odottaa ja kärsiä? Siellä käsketään iloita. [/quote] mistä ihmeestä keksitte, että olen sanonut että ihmisten tulisi kärsiä? Olen vain sanout, että aikuisen ihmisen tulisi löytää onni perheestä ja työn teosta eikä lapsellisuuksista. Ap
[/quote]
Miksi ei väität lahjojen antamista ja matkoja lapsellisuuksiksi?
[/quote]
en ymmärrä kysymystä. Miten niin miksi ei? Ap
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:49"]
[/quote]
Miksi katsot oikeudeksesi tulla tänne määräilemään, mistä sen onnen on löydyttävä? Ja vielä argumentaatioharhan kera, jossa väität lahjoja lapsellisuuksiksi.
Mitenkäs AP:lla on muuten aikaa istua AV:lle kirjoittelemassa? Eikö se pitäisi olla joko töissä tai viettämässä aikaa perheen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:49"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:29"] Tarkoitukseni ei sinänsä ole kieltää lapsellisuutta aikuisilta, mutta toivoisin tällä avauksellani voivani avata edes jonkun silmät. Aikuisuus ei ole leikkiä ja materiaa vaan rakkautta ja työtä. Ja onko oieasti yllätys, että Suomessa on kristittyjä (tämäkin on merkki lapsellisuudesta mieledtäni). Eli jos joku turvautuu uskontoon ja hakee turvaa Raamatusta niin on pakko olla provo. Huoh. Ap [/quote] Eihän Raamatussakaan kielletä pitämästä hauskaa, että ihmisen pitäisi vain odottaa ja kärsiä? Siellä käsketään iloita. [/quote] mistä ihmeestä keksitte, että olen sanonut että ihmisten tulisi kärsiä? Olen vain sanout, että aikuisen ihmisen tulisi löytää onni perheestä ja työn teosta eikä lapsellisuuksista. Ap [/quote] Miksi ei väität lahjojen antamista ja matkoja lapsellisuuksiksi? [/quote] en ymmärrä kysymystä. Miten niin miksi ei? Ap
[/quote]
No jos sä nyt ymmärrät: Miksi sä väität lahjojen antamista ja matkoja lapsellisuuksiksi?
Mä tykkään uimaleluista ja muumeista.
N 29
Sun vanhempasi eivät olleet niin lämpimiä ihmisiä, eikö niin, ap? Vaikutat ohan papukaijalta, joka ei ole tehnyt vielä pesäeroa mahdollisesti narsismiin taipuvaisista vanhemmistaan (vanhemmastaan). Silloin se, minkä puolesta nyt "tappelet" ei kuulu sun elämääsi. Se jotenkin kuultaa puheestasi läpi :/
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:49"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:29"] Tarkoitukseni ei sinänsä ole kieltää lapsellisuutta aikuisilta, mutta toivoisin tällä avauksellani voivani avata edes jonkun silmät. Aikuisuus ei ole leikkiä ja materiaa vaan rakkautta ja työtä. Ja onko oieasti yllätys, että Suomessa on kristittyjä (tämäkin on merkki lapsellisuudesta mieledtäni). Eli jos joku turvautuu uskontoon ja hakee turvaa Raamatusta niin on pakko olla provo. Huoh. Ap [/quote] Eihän Raamatussakaan kielletä pitämästä hauskaa, että ihmisen pitäisi vain odottaa ja kärsiä? Siellä käsketään iloita. [/quote] mistä ihmeestä keksitte, että olen sanonut että ihmisten tulisi kärsiä? Olen vain sanout, että aikuisen ihmisen tulisi löytää onni perheestä ja työn teosta eikä lapsellisuuksista. Ap [/quote] Miksi ei väität lahjojen antamista ja matkoja lapsellisuuksiksi? [/quote] en ymmärrä kysymystä. Miten niin miksi ei? Ap
[/quote]
No jos sä nyt ymmärrät: Miksi sä väität lahjojen antamista ja matkoja lapsellisuuksiksi?
[/quote]
koska ne on oikeasti hyödyttömiä ja turhia. Lapselle ne voivat tuottaa iloa, mutta aikuiselle ne ovat yhdentekeviä, joten mielestäni aikuinen ei niitä tarvitse. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:57"]Mitenkäs AP:lla on muuten aikaa istua AV:lle kirjoittelemassa? Eikö se pitäisi olla joko töissä tai viettämässä aikaa perheen kanssa?
[/quote]
pystyn olemaan täällä, kun teen muita hommia tietokoneella. Yksinkertaista. Ap
Koska about 100v. sitten lapset laitettiin muualle töihin jo joskus 13-vuotiaina. Ei siinä paljon nuoruutta tai lapsuutta jäänyt elettäväksi, piti pienestä saakka huolehtia toimeentulosta.
Siksi nyt näyttää siltä, että kolmekymppiset edelleen teineilee. Kyllähän ne ihmiset ovat kypsempiä jos ne heitetään kotoa oman onnensa nojaan 18-vuotiaina. En silti välttämättä kannustaisi siihen.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:55"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:49"] [quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:29"] Tarkoitukseni ei sinänsä ole kieltää lapsellisuutta aikuisilta, mutta toivoisin tällä avauksellani voivani avata edes jonkun silmät. Aikuisuus ei ole leikkiä ja materiaa vaan rakkautta ja työtä. Ja onko oieasti yllätys, että Suomessa on kristittyjä (tämäkin on merkki lapsellisuudesta mieledtäni). Eli jos joku turvautuu uskontoon ja hakee turvaa Raamatusta niin on pakko olla provo. Huoh. Ap [/quote] Eihän Raamatussakaan kielletä pitämästä hauskaa, että ihmisen pitäisi vain odottaa ja kärsiä? Siellä käsketään iloita. [/quote] mistä ihmeestä keksitte, että olen sanonut että ihmisten tulisi kärsiä? Olen vain sanout, että aikuisen ihmisen tulisi löytää onni perheestä ja työn teosta eikä lapsellisuuksista. Ap [/quote] Miksi ei väität lahjojen antamista ja matkoja lapsellisuuksiksi? [/quote] en ymmärrä kysymystä. Miten niin miksi ei? Ap [/quote] No jos sä nyt ymmärrät: Miksi sä väität lahjojen antamista ja matkoja lapsellisuuksiksi? [/quote] koska ne on oikeasti hyödyttömiä ja turhia. Lapselle ne voivat tuottaa iloa, mutta aikuiselle ne ovat yhdentekeviä, joten mielestäni aikuinen ei niitä tarvitse. Ap
[/quote]
Entä jos ne tuottavat aikuiselle iloa? Onko sinusta luulla, että sä määrittelet, mistä kenenkin tulee saada iloa, onko? Vai oisko se sittenkin lapsellista, kypsymätöntä?
Siis piti sanoa: Onko sinusta aikuismaista luulla, että sä määrittelet, mistä kenenkin tulee saada iloa, onko? Vai oisko se sittenkin lapsellista, kypsymätöntä?
59
> Miten jääkaappi tai monta tv-kanavaa liittyy aikuismaiseen käyttäytymiseen, jona näen lähinnä vastuunoton ja sen sellaiset asiat?
Ei mikään yksittäinen asia sinällään liitykään, mutta ajankäyttö ja todellisuuden näkeminen suoraan on kasvattavia asioita. Jos polttopuut piti tehdä itse tai tietää, miten kauan ja minkälaisissa oloissa ruoka säilyy, niin aikaa käytti aikuismaisuutta edistäviin asioihin. Nykyisin viihteen kulutus ja operoiminen "yläkäsitteillä" (käännä termostaatista lisää lämpöä vrt. kaada puu, katko sopiviin osiin, tee halot, kuivata, tuo sisään, laita uuniin...) on ihmisten arkea, ja (oman) elämän näkeminen osana reaalitodellisuutta hämärtyy. Tuloksena on naiivi suhtautuminen todellisuuteen, ts. lapsellisuus. Ja juu, tämä nyt on tietysti vaan osatotuus, josta siis saa ja pitää olla eri mieltä.
[/quote]
Eihän Raamatussakaan kielletä pitämästä hauskaa, että ihmisen pitäisi vain odottaa ja kärsiä? Siellä käsketään iloita.