Mitkä 3 ruoanlaittoainesta ovat sinulle melkein välttämättömiä?
Suolaa ja vettä ei saa sanoa.
Eli jos joudut kokkaamaan paikassa jossa kaapit ovat täynnä aineksia, mutta jotain sinulle oleellista puuttuu, mitkä ne olisivat?
Minulle oliiviöljy (voi ei korvaa), sipuli ja joko juusto tai maito. Ilman niitä on ruoanlaitto aika haasteellista minulle. (Nimimerkillä anoppilassa kokkaava... :D )
Kommentit (22)
kasvikset, yrtit, öljy
(luulisi kasvissyöjäksi, en kyllä ole, mutta noilla mainituilla lähdetään matkaan)
Sipuli ja valkosipuli
valkopippuri
Oliiviöljy
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:28"]
Öljy, sipuli ja mustapippuri. [/quote]
Sama täällä
Sipuli, mustapippuri, kananmuna (jos ruoka/leivonnaiset sitä vaatii).
Laadukas oliiviöljy (tällä hetkellä viimeinen pullo appiukolta saatua Kreikkalaista itse puristettua menossa enkä tiedä mitä teen kun tuo loppuu kun ei lähiaikoina olla matkalle lähdössä), yrtit ja kananmunat.
Minulle oliiviöljy (yleensä joltain pientuottajalta ostettu), valkosipuli ja kolmantena joko mustapippuri tai tomaattimurska
Sipuli, tomaatti (edes jossain muodossaan, vaikka murskana), juusto.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:28"]
Öljy, sipuli ja mustapippuri. [/quote]
Sama täällä
[/quote]
Sama myös täällä
Raha, ravintola ja aika. Yleensä tilaan jotain.
Laadukas oliiviöljy, sitruuna, tuore chili.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:58"]Raha, ravintola ja aika. Yleensä tilaan jotain.
[/quote]
Sama.
Maitoa, ranskalaisia ja einespuöyöryköitä.
Vaikea keksiä, mikä olisi ihan välttämätön, kun sitähän vaihtaisi suunnitelmaa, jos jotain puuttuu. Mutta voita, kermaa ja kananmunia on vaikea korvata, jos niitä ruokalajissa tarvitaan.