Mitä mieltä, jos kolmekymppinen mies seurustelee parikymppisen naisen kanssa?
Kommentit (10)
Olen 22 ja mieheni 31. Ikäeroa hädin tuskin huomaa. Hän tietää kasarijutuista enemmän ja on kokeneempi ja valmiimpi perheen perustamiseen, mut se ei haittaa, ymmärtää silti, että tarvitsen aikaa. Eri asia olisi jos hänellä olisi vaikka avioero takana ja lapsia tai olisi joku astetta "snobinbi" ja ei suostuisi asua tässä opiskelijaboksissa kanssani.
Kolmikymppinen on jo aika lailla erilaisessa elämänvaiheessa yleensä ja kaksikymppisellä aikuisuus vasta aluillaan, opiskelut, itsenäistyminen, bileet, kaverit, oman itsen rakentaminen. Jos olisin parikymppinen niin en alkaisi suhteeseen kolmikymppisen kanssa juuri tämän asian takia koska intressit ja odotukset elämän vaiheella erilaiset. Haluaisin matkustella, opiskella, pitää hauskaa kavereitten kanssa ja olla vapaa. Sen käsittää vasta kun tämä ikävaihe on mennyt.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:42"]Kolmikymppinen on jo aika lailla erilaisessa elämänvaiheessa yleensä ja kaksikymppisellä aikuisuus vasta aluillaan, opiskelut, itsenäistyminen, bileet, kaverit, oman itsen rakentaminen. Jos olisin parikymppinen niin en alkaisi suhteeseen kolmikymppisen kanssa juuri tämän asian takia koska intressit ja odotukset elämän vaiheella erilaiset. Haluaisin matkustella, opiskella, pitää hauskaa kavereitten kanssa ja olla vapaa. Sen käsittää vasta kun tämä ikävaihe on mennyt.
[/quote]
Aika karkea yleistys nyt kuitenkin! Kyllä vaan, minun 30v mieheni opiskelee edelleen, haluaa viettää aikaansa kavereiden kanssa ja juhlien siinä missä minäkin. Elämäntilanteet ovat loppuviimeksi hyvin samanlaiset huolimatta reippaan kahdeksan vuoden ikäerosta. Toki näinkään ei kaikkien kolmikymppisten kohdalla ole mutta en lähtisi yleistämään suuntaan enkä toiseen, porukkaa riittää niin moneen junaan.
Ihmettelisin vähän että miksi miestä eivät kiinnosta oman ikäiset naiset. Seurustelin itsekin parikymppisenä yli 10 v vanhemman miehen kanssa, ja tämä mies on edelleenkin jumahtanut siihen samaan menevään elämänvaiheeseen nyt yli 10 vuotta myöhemmin. Ei ole edennyt elämässään oikein mitenkään. En tietenkään yleistä mutta kun kerran kysyttiin että mitä tulee mieleen niin ehkä se että mies haluaa jotenkin vain jatkaa nuoruutta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:42"]Kolmikymppinen on jo aika lailla erilaisessa elämänvaiheessa yleensä ja kaksikymppisellä aikuisuus vasta aluillaan, opiskelut, itsenäistyminen, bileet, kaverit, oman itsen rakentaminen. Jos olisin parikymppinen niin en alkaisi suhteeseen kolmikymppisen kanssa juuri tämän asian takia koska intressit ja odotukset elämän vaiheella erilaiset. Haluaisin matkustella, opiskella, pitää hauskaa kavereitten kanssa ja olla vapaa. Sen käsittää vasta kun tämä ikävaihe on mennyt.
[/quote]
Paska stereotypia! Ihan kuraa selität. Olen kakskymppinen opiskelija, mutta olen asunut omillani jo vuosia ja bilettäminen ja dokaus lakkasi kiinnostamasta kun olin 19. Mies on 31 ja haluaa aivan yhtä paljon matkustaa kanssani ja jopa opiskella taas. Ja hän on se kuka siitä parin ottamisesta pubissa nauttii, en minä. Ja joo nään kavereita joskus paljon, mikä antaa meille tilaa vähän erillä toisistamme. t. 3
Itse olin 22-vuotias kun aloin seurustella 30-vuotiaan miehen kanssa. Eipä tuota ikäeroa hirveenä meillä edes huomaa, molemmat tykätään arkena olla kotona ja viikonloppuna juhlimassa tai mökillä. Ainut missä ikäero näkyy on se, että miehellä on jo lapsia. Kumpikin meistä oli tavatessa jo vakituisessa työsuhteessa ja molemmat haaveiltiin omakotitalosta, koirasta, matkustelusta jne.
Miksi kenenkään pitäisi olla tästä mitään mieltä?
Näistä ihmisistä jotka kyselee saa todella tyhmän kuvan. Mitä se teille kuuluu? Eläkää omaa elämäänne älkääkä puuttuko toisten elämiin. Teistä tulee sitten niitä ärsyttäviä naapurikyyliä.
Näitä asioita kun hetken mietit tajuat että olet häviäjä jonka elämässä ei tapahdu yhtikäs mitään. Jos joillain on ikäeroa se ei ole sinulta pois.
Seuraava aloitus: mitä mieltä olet ihmisistä joilla on keltainen tiskiharja?
Ajattelen että mies haluaa kotiin helpon, viehkon naisen eikä halua hirveästi sitoutua. Ehkä jyystää useampaa yhtä aikaa.
No en erityisesti mitään, kuulostaa melkeimpä omalta suhteeltani. Tosin olen "jo" 22, mikäli tässä nyt pohdittiin tasan parikymppistä.