Luulevatko vanhemmat, että WT-kasvatuksella tulee menestyjiä
siis sillä kasvatuksella kun lasta ei kielletä ja annetaan tehdä ihan mitä vaan.
Tiedoksi, että kyseisellä lapsella on vain huonot käytöstavat eikä avainta menestykseen.
Säälittää kun ihmiset antavat lastensa käyttäytyä esim kaupassa ihan miten vaan. Mun mielestä kauppa ei ole leikkikenttä ja leikkikentälläkin on säännöt. Mutta näitä ei todellakaan moni ns. aikuiseksi itseään kutsuvat ihminen tajua. Kyllähän siellä kaupassa jos alkaa aikuinenkin käyttäytyä huonosti, niin on kyllä vartijat hetimiten paikalla...
Kommentit (4)
Sen mitä itse oon huomannu, niin niillä vanhemmilla on ollut aikanaan LIIAN kova kuri, ja ne laittaa säännöille edelleen vastaan kuin teinit... toki poikkeuksia löytyy, itse olen vaan omista piireistäni huomannut tämän. Itse olen ns vapaankasvatuksen tulos, ja tahdon ehdottomasti lapsilleni rajat, muttei tietenkään kovaa kuria... siinä olet ap oikeassa, että liian löyhästä kasvatuksesta on vain haittaa
Mä en muut näe missään ap:n kuvaaman kaltaisia lapsia ja vanhempia. Meidän lähiprismassa ja lähik-supermarketissa, tämän kaupunin stockalla ja sokoksessa ja kaikissa niissä kahviloissa , joiissa olen aikaani viettänyt, kaikki lapset ja aikuiset ovat käyttäytyneet ihan kohtuullisesti. En tiedä mistä tämä johtuu, enkä että kumpi meistä elää todellisuudessa ja kumpi kuplassa, minä vai ap?
mitä kasvatukseen ja menestymiseen tulee, täytyy ymmärtää, että menestys tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Ja jos tavoitteet ovat erilaiset, on aika loogista, että niihin pyritään eri menetelmilä.
Miten tuo nyt liittyy WT:n millään tavalla? Monilla niin sanotuilla WT-tyylisillä perheillä lasten kasvatus voi olla hyvinkin tiukkaa ja autoritatiivista. Sitä vastoin ns. paremmissa perheissä lapsi saattaa saada kaiken mitä keksii haluta, ja lisäksi saa käyttäytyä huonosti toisia kohtaan, koska vanhemmilta välittyy ylimielinen asenne toisia kohtaan.