Onko 42v nainen vanha?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:23"]
Ei ole, vaan nainen parhaassa iässä. Lapset tod.näk. tehty, samoin ura, perse ja muutkin muodot parhaimmillaan, luonteeltaan jo rauhoittunut, mukavaa keskustelu-, harrastus- ja muutakin seuraa. Tykkään. M54
[/quote]
Hyi, mitä persepuhetta. 54-v. mies on aivan liian vanha nelikymppiselle naiselle ;)))
Jos ei huolehdi itsestään niin 25 vuotiaskin on vanha
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:32"]
Ei ole, vaan nainen parhaassa iässä. Lapset tod.näk. tehty, samoin ura, perse ja muutkin muodot parhaimmillaan, luonteeltaan jo rauhoittunut, mukavaa keskustelu-, harrastus- ja muutakin seuraa. Tykkään. M54
[/quote]
Hyi, mitä persepuhetta. 54-v. mies on aivan liian vanha nelikymppiselle naiselle ;)))
[/quote]
The lady doth protest too much....vähän jo taitaa kiinnostaa.
ohis
[/quote]
[/quote]
Entä jos saisit tietää tuon miehen olevan yksinäinen,vailla ketään sukulaisia enää - ja viimeisimmän Eurojack-potin päävoittaja?
Pysyisisitkö tiukasti tuossa kannassasi ?
Olisitko vielä yhtä ehdoton siinä ?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:46"]
[/quote]
[/quote]
Entä jos saisit tietää tuon miehen olevan yksinäinen,vailla ketään sukulaisia enää - ja viimeisimmän Eurojack-potin päävoittaja?
[/quote]
No hieman vastaavia valinnanpaikkoja minulle on eteen tullutkin: olen jättänyt monta varakasta miestä, kun ei ole kolahtanut. Yksikin tarjosi minulle elämän täynnä valinnan mahdollisuuksia, mutta torjuin tarjouksen, koska en rakastanut häntä ja halusin myös hänelle rakastavan vaimon.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No hieman vastaavia valinnanpaikkoja minulle on eteen tullutkin: olen jättänyt monta varakasta miestä, kun ei ole kolahtanut. Yksikin tarjosi minulle elämän täynnä valinnan mahdollisuuksia, mutta torjuin tarjouksen, koska en rakastanut häntä ja halusin myös hänelle rakastavan vaimon.
[/quote] No kylläpäs sinä oli sitten jalo!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] No kylläpäs sinä oli sitten jalo!
[/quote]
Niin, saatan minä ollakin. Kodin perintöä varmaan, olen todella hyväsydämisten generöösejen vanhempien lapsi. Siksi nuo varakkaat miehet varmaan osaltaan ovat minut vaimoksi halunneetkin. Raha ei minua sinällään puhuttele, tosin sen eteen tehty työ kyllä ja se, miten ihminen tuota rahaa käyttää, vain itseensä vai muihinkin.
Onhan se jo vanha, itsekin melkein jo niin vanha. Sen ikäisen pitäisi jo olla ns aikuinen ja fiksu ja kaikkea, mutta itse en ole, ehkä en koskaan.
Ei ole, jos on hyvin säilynyt ja vartalo timmissä kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:28"]
Vanha mihin?
[/quote]
Niinpä. Samaa kysyn.
hyppään hyppistä, teen kuperkeikkoja, seison uima-altaassa käsilläni, syön karkkia, en juo viinaa, kiukuttelen, teen töitä, oon äitinä, oon 48, on mulla jokunen ryppy, nyt on tavoite lenkkeillä ja saada aineenvaihdunnan hidastettua tota keskikroppaa tiukemmaksi...kun ton suklaan syönnin malttaisi. Itsekuri ei oo niin hyvä kuin nuorempana. Lapsia tuskin enää hankin, vaikka sekin on väliin mielessä. Nuorin on nyt ekalle menossa. Välillä mietin, jos opiskelua toisen ammatin, kun alkaa rasittaa tää nykyinen... Ihminen muuttuu parikymppisenä aloitetussa opiskelusta...joka oli silloin mun unelma ammatti. Nytkin hyvä, muttei niin.
Johan se kirjassakin todettiin, että 42 on vastaus perimmäiseen kysymykseen. Kukaan ei toisin enää muista mikä se perimmäinen kysymys oli. Jospa se oli: Milloin nainen on ihanimmillaan?
M44
Ei todellakaan ole!
T: 21-vuotias nuori mies
Olen 42v ja tunnen itseni aikuiseksi ja välillä kyllä vanhaksi. Ikä alkaa näkyä kropassa, kuten kaulalla ja reisissä :( Lisäksi fyysiset suoritukset on parempi ottaa rauhassa tai enemmän kestävyysurheilun kannalta. Itselläni telottu polvi kiukuttelee.
Vaikka lapset ovat isompia koululaisia, niin haluan viettää aikaani heidän ja perheeni kanssa, joten omat menot ovat lyhyitä eikä voi sanoa että panostaisin itseeni. Lasten kilpaharrastukset vievät vapaa-ajan.
Töissä on ajoittain kiivastahtista ja se voi olla rankkaakin. Toisaalta tunnen jo osaavani, mutta erityisesti tiedän että on paljon mitä en osaa, mutta kaikkea ei tarvitsekaan. Lisäksi luotan että normijärjellä pärjää. Onneksi on tuo vakityö, jossa tosin viimeisimmän vuoden aikana jouduin käymään yt-neuvottelun jännitysnäytelmän läpi.
Talous on tasapainossa, mutta asuntolaina ja lasten harrastukset pitävät huolta ettei ylimääräistä ole. Ulkomaanreissujen ja lomien jälkeen aina eletään tiukemmin. Mutta normit omakotitalo, autot ja asuntovaunu löytyy.
Olen tyytyväinen elämääni. Lomaa/vapaa-aikaa töistä kaipaisin enemmän. Työmatkoineen ruuhkasuomessa työpäiväni vie lähemmäs 10h. Lisäksi yli 40v:nä puhjennut autoimmuunitauti vaivaa ajoittain. Mutta muuten elämäni on mukavaa ja sen enempää en tavoittelemaan. Tärkeämpänä näen kuitenkin että lapsilla on kaikki hyvin. Lisäksi haaveilen kyllä tulevasta, että lapset löytävät paikkansa aikuisinakin ja saan vanheta yhdessä mieheni kanssa.
34v eronneen miehen näkökulmasta katselen ja olen pohtinut että mieluummin jokusen vuoden itseäni vanhempi nainen kuin joku 25v prinsessa. ei vain enää jaksa ajatella kehittää parisuhdetta ihmisen kanssa, jolla on niin erilaiset intressit kanssani. Jo rauhoittunut hieman vanhempi, itsestään hyvää huolta pitävä nainen (fyysisesti ja ennenkaikkea psyykkisesti) lapsirakas ja lämmin ihminen olksi hakusessa. 42 on mielestäni myös siitä mahtava ikä, että roisen mahdolliset lapset ovat jo isompia. Tosin omani voivat tehdä suhteen mahdottomaksi, kun nuorempi on vasta 5. Mutta kyllä neljänkympin korvilla olevilla on vientiä, jos eivät ole ylikranttuja miesten kanssa
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:25"]
Sitten ei varmaan muidenkaan 42-vuotiainen kohdalla voi pitää paikkaansa vai mitä?
[/quote]
Voi, mutta sinä (jos olet nr. 6) kirjoitit, kuin mielipiteesi olisivat faktoja. Teen korjaukset puolestasi tähän:
Ei ole vanha, joskaan ei enää nuorikaan. Minä ajattelen sen olevan hyvä ikä. Mahdolliset lapset eivät enää useimmilla ole ihan pieniä, joten siinä iässä on jo ehkä ihan kivasti aikaa itselleen. Siinä iässä on myös saattanut kerätä jo ihan mukavan verran elämänkokemusta ja -viisautta, mikä voi tehdä itsevarmemmaksi ja helpottaa muutenkin elämää kovasti.
Katsos näin. Tuollaisella kommentilla et olisi niputtanut kaikkia nelikymppisiä samaan, jos se kerran ei ollut tarkoituksesi.
Heh,heh,kyllä nyt on aivan toinen ääni kellossa ja ihan eri sävelllajissakin mennään ! Eipä nyt ole palstalla ketään itselleen sympatiaa ja paijausta hakevaa nuorta miestä,jonka sanoin kuvaamatonta esteettistä kärsimystä siitä kuinka hän joutuu vain tulemaan toimeen vanhojen rupsahtaneiden naisten kanssa elämässään ,tässä täytyisi nyt kaikkien joukolla yhdessä lievittää.
Ei ketään puhumassa 'ällöttävistä tätinaisista' tai 'mummoni ikäisistä vanhuksista jotka eivät tajua olevansa jo vanhoja',eikä sanomassa ,että "tarkoitin vain yleistäen, että vanhat naiset ovat rumia"
Eikä ,Herra paratkoon, ketään vuodattamassa liirumlaarumia hirvittävistä 19-vuotiaista naispedofiileistä ,jotka silmä kovana kyttäävät hiekkalaatikolla leikkiautoillaan leikkiviä 16-vuotisia hentoisia pikku pojukoita jotka nokka räässä siellä päristellessään ovat autuaan tietämättömiä pahasta maailmasta ja heitä kaikkialla vainoavista ovelista namutädeistä.
Myönnän toki,että tämä kuvani, näin miesnäkökulmasta katsottuna,on ehkä hieman kärjistettykin mutta usein asioiden todellinen luonne ja siihen liittyvät epäsuhdat ja -kohdat paljastuvat parhaiten silloin kun ne käännetäänkin ylösalaisin ja nurin niskoin. Silloin ne niiden nurjat kurjat puolet vasta paljastuvatkin.
Siis esim. asiasta sellaisesta,että mitä ja millaista on elää miehenä maailmassa ja mitä on elää naisena maailmassa.
Yhteistä ihmisyyttähän me kuitenkin kaikki tässä ns. 'tasa-arvoisessa yhteiskunnassamme' sanomme tavoittelevamme ja ihanteenamme pitävämme.
Kaikistahan meistä on tietystikin aina mukavempaa lukea jotain kivaa ja positiivista itseämme koskevaa, kuin kuunnella tai lukea sitä negatiivista ja inhottavaa ,aivan syyttä suotta sormella osoittavaa tekstiä johon meidät altistaa ja alistaa vain esim. ikämme ja sukupuolemme.
Niin ei 40-vuotias nainen oikeasti mikään vanha ole, hän on oikeasti minunkin mielestäni ihan hyvässä iässä,jopa elämänsä parhaissa vuosissa juuri niihin aikoihin, mutta ihan kiva olisi lukea myös vastaavaa tekstiä täällä av:llä myös meitä miehiä koskien , eikä esim. sellaisia jossa (tässä päivänä muutamana sitten ) vanhat miehet (huom.40-vuotiaat!) leimattiin suoraan´'ongelmajätteeksi', tai niitä joissa joku jo 20-vuotias nainen vaati koko maailmaa suojelemaan itseään 'sediltä'-eli puhui siis kuin olisi itse vielä viisivuotias eli vaati vielä siinä iässä itselleen lapsen erikoisoikeuksia!
Kun hänelle sitten antoi jotain neuvoja,että sano nyt hyvä ihminen sille vain määrätietoisen asiallisesti ja pyydä jotain outoa kähmijää poistumaan pöydästäsi ,tai pyydä sitten vaikka portsari avuksi jos ei muuten usko ,niin hän se vain jatkoi,että "mutta sen vain halusin sanoa kuin vanhat miehet ovat niin vanhoja että hyi olkoon ällö kun ne ovat niin vanhoja jne. "
Selvät ohjeet siihen miten asia olisi hoidettu aikuisten tapaan ja kitkatta eivät siis saaneet kuin alapeukun ja hän vain jatkoi 'sedittelyä' (kumma kyllä ei kuitenkaan 'tädittelyä') eli ei ollut halukaskaan muuttamaan omaa käyttäytymistään aikuisten keskenään käyttämien puhuttelunormien omaksumiseksi.
Hän siis tällä 'pikkutyttö'-leikillään teki itse itsestään,jopa halukkaan uhrin jollekin poikkeuksellisen vähä-älyiselle mieshenkilölle,jonka(kerrotun) pöytääntunkeutumisen perusteella hän syyllisti kaikki muutkin samanlaisiksi.
Tyhmä aikuinen nainen siis , jolla kuitenkin on 'lapsi-nainen' syndrooma.
Nuori mies ,sensijaan,tekisi itsestään vain yleisen naurunaiheen mikäli hakisi mitään 'paijaustukea' nettipalstoilta ravintolan kauheiden yli-ikäisten tätien seuraanpyrkimisyrityksiltä.
Pyrkikäämme siis tasa-arvoon ,arvoisat naiset,mutta EI se ainakaan tuolla tavalla ja noilla ,eräiden uusavuttomien naisten täällä miehistä valitteluilla ja päänpaijauksen täältä haulla ikinä tule lähemmäksi-se on varma . M38