Onko kukaan käyttänyt muuttofirmaa?
Mitä olette maksaneet palvelusta? Esim. muutto, jossa muuttaja itse pakkaa ja purkaa tavaransa, mutta muuttomiehet kantavat ne autoon, ajavat uuteen kotiin ja kantavat siellä sisälle.
Entä onko kenelläkään kokemusta koti-irtaimiston väliaikaisvarastoinnista esim. kuljetusliikkeen varastoon? Millaisista hinnoista puhutaan?
Olisin tosi kiitollinen kokemuksista. Huomenna kyllä soittelen firmoja läpi, mutta olisi kiva tietää vähän etukäteen, millaiseen rahanmenoon saa varautua.
Kommentit (4)
Meidän viimeisin muutto noin vuosi sitten sadan kilometrin päähän maksoi jotain 600-700e. Sisälsi auton, kaksi miestä ja kantamisen. Muutettiin rivarista kerrostaloon. Muuttomiehet pakkasivat auton kaksistaan, mutta purkamisessa oli myös mieheni kavereita auttamassa ja jouduttamassa toimintaa.
Piano oli jo ennestään tässä nykyisessä kodissa, joten sitä ei tällä erää tarvinnut muuttaa. Varaudu siihen, että mahdollisessta pianosta tulee heti noin 100e lisähintaa.
Ensimmäisellä kerralla taisi maksaa n. 10 000 EUR, toisella kertaa 14 000 EUR.
Sisälsi pakkaamisen, lastaamisen, kantamisen, kuljettamisen, tullauksen, purkamisen, sisäänkantamisen, roskien poisviemisen, osalle tavaroista varastoinnin ja vakuutukset. Käytännössä itse ei tarvinnut tehdä muuta kuin osoitella mitkä tavarat viedään varastoon ja mitkä pakataan mukaan, ja taas loppu päässä piti olla osoittelemassa mihin mitkäkin tavarat sijoitetaan.
Pakkaamisen ja purkamisen osuus hinnasta taisi olla n. 2000 EUR.
Muuttomatka oli n. 15000km, takaisin tullessa lisähinta tuli ajoneuvojen kuljettamisesta.
mutta epämääräisten nyssäköiden ja pahvilaatikoiden kantamisessa ne ei ole juuri amatööriä tehokkaampia, menee ammattitaito hukkaan.
Sisältäneet muuttolaatikot, kantamisen molemmissa päissä ja ajamisen-
Itse pitänyt vain pakata ja purkaa.