Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias veljeni nukkuu VIELÄKIN vanhempieni vieressä

Vierailija
26.07.2015 |

Ja tämä siis joka yö, paitsi sillon suostuu nukkumaan omassa huoneessa jos on kaveri yökylässä. Olen koittanut vanhemmilleni sanoa että ei ole ihan normaalia mutta en tiedä ovatko yrittäneetkään saada omaan sänkyynsä. Veljeni ei myöskään halua olla juuri ollenkaan yksin kotona vielä. Kohta alkaa murkkuikä ja tämä on tuollainen reppana.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:56"]Kyllä minä olen nukkunut jo 6-vuotiaasta asti omassa sängyssäni. Ja ette tainneet ihan ymmärtää että tarkoitin tässä että outoa kun nukkuu JOKA YÖ. Kyllä ymmärtäisin satunnaisen viereen tulemisen mutta että aina.

ap
[/quote]

Ja lisään että ei edes nukahda omaan sänkyynsä vaan aina suoraan vanhempien sänkyyn.

Ap

Vierailija
22/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:56"]Kyllä minä olen nukkunut jo 6-vuotiaasta asti omassa sängyssäni. Ja ette tainneet ihan ymmärtää että tarkoitin tässä että outoa kun nukkuu JOKA YÖ. Kyllä ymmärtäisin satunnaisen viereen tulemisen mutta että aina.

ap
[/quote]

Siis se on outoa koska sinä et ole tehnyt niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina tapana kesälomalla koko perheen nukkua perhepedissä, joko teltassa takapihalla tai olohuoneessa. Lapset ovat jo esiteinejä. Voisin itse kuvitella nukkuvani näin vaikka vuoden ympäri, jos lähtisimme kaikki samoihin aikoihin aamulla kouluun ja töihin. Mitä kamalaa ja kummallista on siinä, että nauttii perheenjäsenten seurasta ja läheisyydestä? Itsenäisyyteen kuuluu muutakin kuin se, että kaikki linnoittautuvat omiin huoneisiinsa ja n.s. oppivat pärjäämään omillaan. Luulen että meillä Suomessa läheisyyden puute lasten ja vanhempien välillä on suuri syy lasten ja nuorten ahdistuneisuuteen ja masentuneisuuteen. Ja kyllä, asia on tietysti monimutaksempi kuin se, millaiset nukkumisjärjestelyt perheessä on. Mutta en olisi erityisen huolestunut veljesi perheen tilanteesta. Jos se heille toimii niin anna asian olla.

Vierailija
24/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vanhemmat useimmiten ovat parisuhteessakain yksinäisiä ja siksi myös sallivat vanhempienkin lapsiensa nukkuvan vieressään yöt.

Vierailija
25/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:40"]

Ja esim. Italiassa/ Espanjassa/ Chilessä jne. Vielä teinitkin pitää kadulla vanhempaa kädestä.

[/quote]

Tiedän ulkomaalaisen perheen, jossa vielä 16-vuotiaatkin halailee vanhempiaan. Olen yrittänyt selittää näille, että Suomessa on tapana, että yli kymmenvuotiaiden tunneilmaisu vanhempiaan kohtaan, ja toisinpäin, on samanlaista kuin asiakkaan ja Siwan kassan kohtaaminen siinä kassalla tiistaina neljän ruuhkassa. Tervehtiä voi kun nähdään, pienen hymyn voi siinä ehkä väläyttää, mut sen lämpimämmät välit on oudot ja epäsopivat. On omituista, jos perheenjäsenet ilmaisevat rakastavansa toisiaan. Sopivampaa on, että yhteenkuuluvuuden tunteet ja läheisyys ja rakkaus etsitään esmes 13-vuotiaana 20-vuotiaasta poikaystävästä, jos ihmisellä kerran on sellaisia omituisia tarpeita että siihen tarvitaan toista ihmistä.

[/quote]

Olet ihana! 

Olen 60 naisimmeinen, haikeana muistelen aikaa, jolloin lapseni yöllä herätessään siirtyivät huoneistaan viereeni. Onnellista aikaa oli se. Lämpimät välit ovat säilyneet kohta nelikymppisiin lapsiini. 

Vierailija
26/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:40"] Ja esim. Italiassa/ Espanjassa/ Chilessä jne. Vielä teinitkin pitää kadulla vanhempaa kädestä. [/quote] Tiedän ulkomaalaisen perheen, jossa vielä 16-vuotiaatkin halailee vanhempiaan. Olen yrittänyt selittää näille, että Suomessa on tapana, että yli kymmenvuotiaiden tunneilmaisu vanhempiaan kohtaan, ja toisinpäin, on samanlaista kuin asiakkaan ja Siwan kassan kohtaaminen siinä kassalla tiistaina neljän ruuhkassa. Tervehtiä voi kun nähdään, pienen hymyn voi siinä ehkä väläyttää, mut sen lämpimämmät välit on oudot ja epäsopivat. On omituista, jos perheenjäsenet ilmaisevat rakastavansa toisiaan. Sopivampaa on, että yhteenkuuluvuuden tunteet ja läheisyys ja rakkaus etsitään esmes 13-vuotiaana 20-vuotiaasta poikaystävästä, jos ihmisellä kerran on sellaisia omituisia tarpeita että siihen tarvitaan toista ihmistä. [/quote] meillä teinipojat kyllä ihan halaa mua, kuten kuulema monet kaverinsakin ja joukkuekaverinsakin vanhempiaan.

[/quote]

Sarkasmi on vaikea laji.

Vierailija
27/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:53"]

Missä vanhempien seksielämä? Toisaalta tuohan on aivan loistava ehkäisykeino, sängyssä fyysinen este, ja samalla vielä muistutus, mitä seurauksia siitä seksin harrastamisesta voi olla...

[/quote]

Ex-kälyni sisar nukkui 14-vuotiaaksi asti isänsä ja äitinsä välissä! Siitä siirtyikin sujuvasti ensimmäisen poikaystävänsä sänkyyn. Mun mielestä oli ihan friikkiä touhua. Vanhemmat usein valittivat kun eivät voi harrastaa seksiä. Tyttö tähän tokaisi, ettei heidän kuulukaan niin tehdä. Ei kuulemma halunnut pikkusisaruksia. :((((

[/quote]

Oudolta kuulostaa että valittavat lapselle/lapsen kuullen etteivät voi harrastaa seksiä :o Kuka avautuu seksielämästään omille lapsilleen, kuka lapsi HALUAA kuulla vanhempiensa seksielämästä?

Vierailija
28/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:40"] Ja esim. Italiassa/ Espanjassa/ Chilessä jne. Vielä teinitkin pitää kadulla vanhempaa kädestä. [/quote] Tiedän ulkomaalaisen perheen, jossa vielä 16-vuotiaatkin halailee vanhempiaan. Olen yrittänyt selittää näille, että Suomessa on tapana, että yli kymmenvuotiaiden tunneilmaisu vanhempiaan kohtaan, ja toisinpäin, on samanlaista kuin asiakkaan ja Siwan kassan kohtaaminen siinä kassalla tiistaina neljän ruuhkassa. Tervehtiä voi kun nähdään, pienen hymyn voi siinä ehkä väläyttää, mut sen lämpimämmät välit on oudot ja epäsopivat. On omituista, jos perheenjäsenet ilmaisevat rakastavansa toisiaan. Sopivampaa on, että yhteenkuuluvuuden tunteet ja läheisyys ja rakkaus etsitään esmes 13-vuotiaana 20-vuotiaasta poikaystävästä, jos ihmisellä kerran on sellaisia omituisia tarpeita että siihen tarvitaan toista ihmistä. [/quote] meillä teinipojat kyllä ihan halaa mua, kuten kuulema monet kaverinsakin ja joukkuekaverinsakin vanhempiaan.

[/quote]

Sarkasmi on vaikea laji.
[/quote] kuten ketjujen kunnolla lukeminenkin. Luehan seuraavakin viestini.

Vierailija
29/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vanhempien seksielämä? Toisaalta tuohan on aivan loistava ehkäisykeino, sängyssä fyysinen este, ja samalla vielä muistutus, mitä seurauksia siitä seksin harrastamisesta voi olla...

Vierailija
30/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:53"]Missä vanhempien seksielämä? Toisaalta tuohan on aivan loistava ehkäisykeino, sängyssä fyysinen este, ja samalla vielä muistutus, mitä seurauksia siitä seksin harrastamisesta voi olla...
[/quote]onneksi seksiä voi harrastaa muuallakin ja muulloin kuin öisin peiton alla.

Vierailija
31/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias poikamme nukkuu välissämme aina kun on mahdollista. Nukkumisessa ei ole outoa, toisilla on isompi läheisyyden kaipuu.

Tuo, että aastelee olla yksin kotona on pieni ongelma. Turvallisuudentunteessa puutteita? Siitä kannattaisi  keskustella, mikä pelottaa..

Vierailija
32/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei kaikilla ole seksielämää. Jos on niin sitä voi tehdä muulloinkin kuin omassa sängyssä-yöllä.

Vierailija
33/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri nukkuu siskojensa kanssa, nuorin sisko on 12, keskimmäinen 19 ja vanhin eli tää mun kaveri 23. Kysyy myös luvan keikalle tai baariin lähtöön ja on tosi tarkka mitä tekee ettei isä suutu. Jos juo yhdenkään niin pitää salata. Asuvat kaikki vanhemmillaan.

Vierailija
34/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:43"]

Mikä tässä on ongelma? Jos sun veli on vielä vähän reppana, niin sitä tärkeämpää hänelle on saada sitä läheisyyttä. Hänellä voi olla elämässä stressiä ja murheita, joista sinä et tiedä mitään, ja toisen ihmisen vieressä nukkuminen rentouttaa ja tuo lohtua.

Ja jos sulla on kovastikin tapana mollata ja arvostella veljeäsi ja topakasti opastaa vanhempiasi lastenkasvatuksessa, olet juuri sellainen lyttäävä sisko, joka tuo sisarusten elämään tarpeettomasti pahaa mieltä. Mieti sun käytöstä, toivottavasti et ääneen sano veljellesi että kuinka sua hävettää veljen lapsellisuus. 

[/quote]

Aika epäystävällisesti "neuvot".

Vierailija
35/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:46"]Meillä lapset ovat nukkuneet aina omissa sängyissään.
[/quote]
Miksi alapeukut?

Vierailija
36/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ex-kälyni sisar nukkui 14-vuotiaaksi asti isänsä ja äitinsä välissä! Siitä siirtyikin sujuvasti ensimmäisen poikaystävänsä sänkyyn. Mun mielestä oli ihan friikkiä touhua. Vanhemmat usein valittivat kun eivät voi harrastaa seksiä. Tyttö tähän tokaisi, ettei heidän kuulukaan niin tehdä. Ei kuulemma halunnut pikkusisaruksia. :((((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi