Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi voi, olen nyt katsonut pienen ajan sisällä melkein kaikki mun "turvasarjat", enkä voi aloittaa niitä uudelleen

Vierailija
01.03.2022 |

Olisivat tulleet tarpeeseen tässä maailmantilanteessa. Pitää varmasti ottaa turvakirjat sitten lukuun.

Onko teillä sellaisia turvasarjoja, joihin palaatte uudestaan ja jotka tarjoavat lohtua? Mulla on. Esim. Master of None, Please Like Me, High Maintenance. Oikeastaan Girls on myös, mutta ei nyt just ole sellainen olo, että aloittaisin taas sitä alusta.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi katsoa samoja sarjoja uudestaan ja uudestaan? Etsi uusi sarja.

Jotkut ihmiset katsovat mielellään saman sarjan tai elokuvan monta kertaa. Varmaan sama juttu kuin niillä, jotka haluavat lukea saman kirjan yhä uudelleen. Jos pitää tietystä ruuasta, niin syödäänhän lempiruokaakin useammin kuin kerran elämässä.  Itse kuulun näihin ihmisiin.  Jos TV-sarja on hyvä, niin se tuntuu udelleen katsottuna vielä paremmalta. Tarvitaan tosi monta katselukertaa, että kyllästyn. -Ap:n kysymys koski turvasarjoja. Miten olisi Ruusun aika? Sarja meni joskus 90-luvulla ja siinä oli uusperheen arkea, iloja ja suruja. Mukana oli kiva koira ja perheen kolme lasta. Se oli ennen kännyköiden ja somen aikakautta, mutta juoni voisi yhtä hyvin tapahtua tänään. Välillä meinasi unohtua, että se on vain sarja.  Englantilainen eläinlääkärisarja, joka perustuu James Herriotin kirjoihin. TV:ssä nykyään menevä Houstonin eläinpoliisit. Komisario Lynley, se aatelinen poliisi, jolla oli tavis apulaisena. Oli vielä joku sarja, jonka nimen olen unohtanut.

Vierailija
22/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun turvasarja on Game of Thrones. Osaan sen melkein ulkoa. Kohta lähtee taas.

Hauska tääkin :D Voiko enää erilaisemmat turvasarjat olla!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vik´lle Haapasalon 30 päivää Venäjällä matkat. Ne ovat olleet minun turvasarjojani :-).

Vierailija
24/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Villi Pohjola, (Northern Exposure) kehiin vaan. Siinä ei ole yhtään pahaa ihmistä.

Nyt alkoi myös Myrskyluodon Maija uusintana Ylellä. Kannattaa katsoa lähihistoriaamme. Sarja on oikein pieteetillä tehty, kaikki on just kuten olikin.

Vierailija
25/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, en keksi ainuttakaan syytä, miksi ei katsoa uudestaan. Mutta en kyllä myöskään löydä helposti katsottavaa, koska olen maultani aika vaativa.

Ap

Tirsk. Maultani melko vaativa: Master of None, Please Like Me, High Maintenance, Girls. 🙄

Vierailija
26/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty keskittymään enää koviin pitkiin videoihin, alkaa aina vaan pyöriä mielessä tämä nykyinen maailmantilanne, jota vasten jopa mielisarjojen aiheet tuntuvat yhdentekeviltä ja merkityksettömiltä :/

Varmaan monella on sama tilanne juuri nyt. Kyllä tämä vakavaksi pistää.

Vierailija
27/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo Elämä<3

Vierailija
28/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty keskittymään enää koviin pitkiin videoihin, alkaa aina vaan pyöriä mielessä tämä nykyinen maailmantilanne, jota vasten jopa mielisarjojen aiheet tuntuvat yhdentekeviltä ja merkityksettömiltä :/

Tuo on kyllä hyvä pointti ja ymmärrän sen hyvin. Olen joskus aikoinani hieman tutustunut zen-buddhalaisuuteen, ja muistan yhden esimerkin: zen-munkki joutui tiikerin jahtaamaksi. Hän putosi paetessaan rinnettä alas ja takertui pieneen puuntaimeen. Hän ajatteli ensin, että pelastuisi taimen avulla, mutta sitten huomasi, että taimi alkoi irrota vuorentörmästä. Juuri ennen putoamistaan munkki huomasi rinteellä kasvavan mansikan, jonka poimi suuhunsa. Mansikan suloinen maku oli hänen elämänsä viimeinen kokemus ennen kuolemaa. Tätä periaatetta mä usein ajattelen: vaikka elämä olisi kuinka perseestä, voi silti keskittyä nauttimaan jostain pienestä asiasta hetkeksi. Voi pysähtyä sen äärellä ja vallitsevasta tilanteesta huolimatta iloita siitä hetkestä.

Ap

Vierailija
29/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Netflixistä It's the end of the f****n worldin? Itse välttelin pitkään tuota sarjaa, kun ajattelin sen olevan geneerinen jenkkiteinisarja jollain pienellä twistillä, mutta olikin ihan loistava sarja. Katsoin hetki sitten uudestaan.

Mulla "turvasarjoina" toimivat kaikki erilaiset youtubesta löytyvät musiikkilistaukset. Tyylin Loudwiren 10 Greatest Black Metal Bands jne. Näitä listauksia sitten tuijottelen ja mietin millainen olisi oma listani.

Vierailija
30/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä ehdotan että etsi uutta katsottavaa.

Minä tykkään ehdottomasti katsoa tiettyjä elokuvia aina vain uudelleen ja uudelleen. Nytkin kun kuulin pahoja uutisia, pyörii mielessäni velho Gandalfin viisaat sanat pahoista ajoista ja kuinka silti voi olla luottavaisella mielellä. Gandalf on laukonut viisauksia. :-D

Luottosarjojen ja elokuvien lisäksi olen tehnyt aivan mahtavia uusia löytöjä. En ole vielä näitä uusimpia löytöjä katsonut uudelleen, mutta yksi rakkaustarina-anime on pyörinyt jo useamman kerran läpi.

Vierailija
31/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pako reaalimaailmasta on Twin Peaks. Kerran toisensa jälkeen. Tosin olen huomannut helpommaksi "kadota" kirjoihin, koska niiden parissa mielikuvitus joutuu/pääsee enemmän töihin, telkkaria katsellessa ajatus herpaantuu pohtimaan maailman tilannetta helpommin :)

Vierailija
32/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne! Gilmore Girls on varmaan mun number one "turvasarja".

Vierailija
33/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset katsovat mielellään saman sarjan tai elokuvan monta kertaa. Varmaan sama juttu kuin niillä, jotka haluavat lukea saman kirjan yhä uudelleen. Jos pitää tietystä ruuasta, niin syödäänhän lempiruokaakin useammin kuin kerran elämässä.  Itse kuulun näihin ihmisiin.  Jos TV-sarja on hyvä, niin se tuntuu udelleen katsottuna vielä paremmalta. Tarvitaan tosi monta katselukertaa, että kyllästyn. -Ap:n kysymys koski turvasarjoja. Miten olisi Ruusun aika? Sarja meni joskus 90-luvulla ja siinä oli uusperheen arkea, iloja ja suruja. Mukana oli kiva koira ja perheen kolme lasta. Se oli ennen kännyköiden ja somen aikakautta, mutta juoni voisi yhtä hyvin tapahtua tänään. Välillä meinasi unohtua, että se on vain sarja.  Englantilainen eläinlääkärisarja, joka perustuu James Herriotin kirjoihin. TV:ssä nykyään menevä Houstonin eläinpoliisit. Komisario Lynley, se aatelinen poliisi, jolla oli tavis apulaisena. Oli vielä joku sarja, jonka nimen olen unohtanut.

Voi Ruusun aika! Muistan kyllä sen lapsuudestani! Ei ihan mulle sopivaa, mutta hauska muisto kyllä.

Kuten sanoin, olen hyvin vaativa sarjojen katsomisen suhteen. Olen sitten vaikka katsomatta, jos en löydä mitään hyvää.

Ap

Vierailija
34/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, en keksi ainuttakaan syytä, miksi ei katsoa uudestaan. Mutta en kyllä myöskään löydä helposti katsottavaa, koska olen maultani aika vaativa.

Ap

Katso Villi Pohjola -sarja

Mä haluun kattoo! Mistä löytyy?

Ei striimattuna mistään. Dvd-boksi pitää ostaa.

Vierailija
35/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis turva... mitä hiivattia? Ootteko te seonneet täysin? Todellisuus mitään?

Vierailija
36/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tirsk. Maultani melko vaativa: Master of None, Please Like Me, High Maintenance, Girls. 🙄

Olipa syvällinen analyysi!

Ap

Vierailija
37/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Katso Villi Pohjola -sarja

Mä haluun kattoo! Mistä löytyy?

https://www.cda.pl/video/688441365

Vierailija
38/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut Netflixistä It's the end of the f****n worldin? Itse välttelin pitkään tuota sarjaa, kun ajattelin sen olevan geneerinen jenkkiteinisarja jollain pienellä twistillä, mutta olikin ihan loistava sarja. Katsoin hetki sitten uudestaan.

Mulla "turvasarjoina" toimivat kaikki erilaiset youtubesta löytyvät musiikkilistaukset. Tyylin Loudwiren 10 Greatest Black Metal Bands jne. Näitä listauksia sitten tuijottelen ja mietin millainen olisi oma listani.

Joo, katsoin sitä, mutta se jäi kesken! Ihan ok se oli.

Muuten, Sex Education kuuluu myös noihin mun turvasarjoihin.

Ap

Vierailija
39/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pako reaalimaailmasta on Twin Peaks. Kerran toisensa jälkeen. Tosin olen huomannut helpommaksi "kadota" kirjoihin, koska niiden parissa mielikuvitus joutuu/pääsee enemmän töihin, telkkaria katsellessa ajatus herpaantuu pohtimaan maailman tilannetta helpommin :)

Tykkään hirveästi Twin Peaksista! Ajattelin, että otan joskus tässä Viaplayn ja katson sen uudestaan. Etenkin tykkään The Returnista. Mutta turvasarjaksi siitä ei ole! Liian rankkaa. Ihan parasta kyllä muutoin.

Ap

Vierailija
40/82 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän aloittaja tuolla väittänyt luettelemiensa sarjojen olevan vaativia vaan, että hänellä on tietyt, spesifit vaatimukset sarjoille mitä haluaa katsoa. Tirsk, luetun ymmärtäminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän