synnytyksestä viisi päivää, eppari tehty, tikkejä kahdessa kerroksessa
Uskallanko katsoa alapäähän peilillä vai odottaakohan minua ihan karmea näky?
Koska itse uskalsit katsoa, ja miltä näytti? Järkytyitkö?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 08:31"]Uskallanko katsoa alapäähän peilillä vai odottaakohan minua ihan karmea näky? Koska itse uskalsit katsoa, ja miltä näytti? Järkytyitkö? [/quote] synnytys ohi, milloin pääsit kotiin ja katsotko vauvaa vai av-palstaa?
[/quote]
Aika paljon nuo vauvat tuppaa nukkumaan
Olisiko ollut 5 päivää synnytyksestä, eppari tehtiin. Tokan synnytyksen jälkeen en muista koska katsoin, repesi tuosta epparikohdasta vähän, oli kuitenkin paremman näköinen kun ekan synnytyksen jälkeen. Nyt kolmannen synn. jälkeen katsoin seuraavana päivänä, ihan samalta se näytti. (Ei revennyt, ei leikattu).
Siellä on tikattu vekki. Ihan hyvin kestää katsoa. Ja normaaliksi se sitä vielä tulee. Itselläni ei edes erotu enää epparin kohta, kun jo pari vuotta synnytyksestä.
Tietty jos olet verta/tikkejä/haavoja säikkyvää sorttia, niin ei ole pakko kurkata. Itse tarkastin tilanteen kotiuduttuani, jotta pystyy varmistamaan silloin tällöin kurkkaamalla, että paranee, eikä tulehdu tms.
Mä katsoin jossain vaiheessa (en heti, ehkä viikko) enkä mitenkään järkyttynyt, päin vastoin oli paljon siistimpi ja pienempi kuin kuvittelin. Eppari mullakin sillä kertaa. En oikein myös ymmärrä mitä siinä olis pitänyt itkeä, tosin en ole ikinä pitänyt pimppejä kovin kauniina vaikka omani ihan kaikin puolin normaali onkin (myös kahden synnytyksen jälkeen).
Ja meillä mies katsoi jo ennen mua kun pyysin, muutenkin seksi oli kuvioissa jo aika pian kotoutumisen jälkeen ihan normaalisti lukuunottamatta sitä että yhdyntää harrastettiin vasta vajaa kuukausi synnytyksestä. Ja lapset on imetettyjä, hoivattuja ja tutittomia olleet joten eivät ole jääneet paitsi mistään vaikka vanhemmat ei seksielämäänsä unohtaneetkaan :D
Ap tässä, Huh! Onneksi kysyin, ja otan kyllä neuvosta vaarin enkä vielä katso..
Tarkistaakohan neuvolan th kotikäynnillään tuon meikäläisen alapään tilanteen? Ahdistaa ajatuskin kun th muutenkin tuttu.. Aargh.
Ihme häveliäistä väkeä täällä osa. Minä kurkkaisin ihan sen takia, miten eppari paranee, onko tulehdus tms., niinkuin tuolla joku kommentoikin. Ja sulle, jolla tuttu terkkari; he ovat kyllä nähneet ihan kaikki.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:38"]
Ap tässä, Huh! Onneksi kysyin, ja otan kyllä neuvosta vaarin enkä vielä katso.. Tarkistaakohan neuvolan th kotikäynnillään tuon meikäläisen alapään tilanteen? Ahdistaa ajatuskin kun th muutenkin tuttu.. Aargh.
[/quote]
Th ei tarkista asiaa, ellet vartavasten pyydä. Korkeintaan kysyy miten paraneminen on lähtenyt. Älä tosiaan katso, jos olet kovin herkkä tai "ulkonäkökeskeinen". Varmasti värkki on vielä aika käsitellyn näköinen...mutta paranee kyllä ihan sen näköiseksi kun kuuluukin ollakin. Muistat vaan että synnyttänyt nainen on se mikä on, ja se saakin näkyä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:38"]Ap tässä, Huh! Onneksi kysyin, ja otan kyllä neuvosta vaarin enkä vielä katso..
Tarkistaakohan neuvolan th kotikäynnillään tuon meikäläisen alapään tilanteen? Ahdistaa ajatuskin kun th muutenkin tuttu.. Aargh.
[/quote]
Ei meillä ainakaan th katsonut, vasta jälkitarkastuksessa lääkäri sen 12 vk (?) synnytyksen jälkeen. Mä katsoin käsipeililä ja järkytyin: kaikki mikä oli ennen kauniin pinkkiä oli ruskeaa, emättimestä tunki ulos joku lihanuija, tikit rönsyili. Hui kamala!
Synnytyksestä 7 päivää, ja alapää ulkoisesti kuin ennen synnytystä :) sori oli pakko
Mä katsoin vissiin n viikon päästä. No ei tullut tikkejäkään kuin kolme vaikka eppari tehtiin. Ihan oli nätti ja palautuikin tosi nopeasti. Tein kyllä ahkerasti lantionpohjanlihasharjoituksiakin.
Joo katso! Lähetä kuva myös, en oo koskaan nähny ommeltua pillua
Voi kamala. Jo nyt pelottaa. Rv 10... Miten erilaiselta se sitten näyttää? Osaisko joku kuvailla mitä pitää odottaa? Kuinka nopeasti palautuu ja onko koskaan samanlainen kuin ennen synnytystä?