Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa ulkopuolisena jos pariskunta " tekee" eroa?

Vierailija
01.03.2022 |

Mistä merkeistä huomasit, että lähipiirissä joku pariskunta " teki" eroa?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksi kaveripariskuntaa. Molemmissa pariskunta puhui tosi ikävästi toisilleen, jatkuvaa nollausta ja "kilpailua". Jos toinen kertoi jostain tapahtumasta, toisen oli PAKKO sanoa väliin että ei se noin mennyt! Vaikkei niillä sivuseikoilla ollut mitään merkitystä. Nämä kaksi paria olivat paljon tekemisissä keskenään.

Yhtäkkiä toisen pariskunnan mies lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Oli siellä vuoden ja kun luultiin hänen palaavan kotiin, lähtikin ulkomaille töihin. Siinä kohtaa arvasin että kun hän palaa Suomeen, he eroavat. Ja että kun he eroaa, niin se toinenkin pariskunta eroaa. Ja meni juuri näin.

Vierailija
42/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin siitä, kun pariskunta piti lapsensa syntymäpäivät, he olivat toisistaan niin kaukana kuin pystyivät. Eivät jutelleet, eivät huomioineet toisiaan. Ero tuli 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä ainakin lähipiiri (esim. mun vanhemmat) huomasi kiristyneen ilmapiirin. Molemmat siis ns. kireitä ja herkkiä ärsyyntymään. Kun sitten lopulta kerroin, että erotaan, vanhempani sanoivat, ettei tullut yllätyksenä. Muutama vähän vähemmän läheinen kaveri olivat tosi yllättyneitä. Heitä oltiin tavattu vain jossain useamman ihmisen juhlissa jne., joissa oltiin onnistuttu käyttäytymään ilman, että eroaikeet paistoi läpi (tai ehkä kukaan ei kiinnittänyt meihin niin huomiota).

Vierailija
44/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut parista parista, että hehkuttaminen suhteen upeasta tilasta vaan kiihtyy ja sitten tulee, että me erotaan. 

Näin. Ehkä liittyy siihen ettei tule huonoa omaatuntoa ettei ole kaikkea yritetty. 

Vierailija
45/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut parista parista, että hehkuttaminen suhteen upeasta tilasta vaan kiihtyy ja sitten tulee, että me erotaan. 

Haha, mun miesystävällä meni varmasti exänsä kanssa juuri noin. Exänsä profiilissa näkyi nämä somepostaukset vielä silloinkin, kun molemmat oli jo uusissa suhteissa. Eron aikoihin oli vielä laitettu someen jotain yhteiskuvaa selityksineen, että me yhdessä eletään tätä elämää tms. :D

Minusta todella outoa, koska en itse koskaan laita someen mitään yksityistä. Tästä saatiinkin aika tiukkaa keskustelua miesystävän kanssa aikaiseksi, kun hän oli tottunut laittamaan jotain someen kokoajan, ja minä en halunnut. Nyt hän on hyväksynyt, että me emme ole jatkuvasti päivittämässä someen yksityiselämäämme.

Vierailija
46/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hehkutti vaimoaan somessa ja kuvassa vaimo lähinnä tympiintyneen näköinen. Pitkä parisuhde takana ja  mietin miksi mies yhtäkkiä aloittaa tuollaisen rakkauspommituksen.

Vierailija
47/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheisyyttä, ei yhdessäoloa. Ihmisten välttelyä. Hiljaisuutta. Tunne, että parilla ei kaikki hyvin. Ero tuli 

Vierailija
48/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muutama maininnut läheisyyden tai pusujen puutteen. Itse taas vieroksumme hellyydenosoitusten näyttämistä muiden edessä, vaikka kaksin ollessa halaillaan ja pussaillaan paljon. Johtunee varmaan siitä, että molempien lapsuuden perheissä halailu ja muu välittämisen osoitus on olematonta.

Vierailija
49/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muutama maininnut läheisyyden tai pusujen puutteen. Itse taas vieroksumme hellyydenosoitusten näyttämistä muiden edessä, vaikka kaksin ollessa halaillaan ja pussaillaan paljon. Johtunee varmaan siitä, että molempien lapsuuden perheissä halailu ja muu välittämisen osoitus on olematonta.

No eikö tuo ole teille sitten normaali tila, jonka lähipiirikin tietää. Sen sijaan jos pariskunta aiemmin on läheisyyttä osoittanut muiden nähden ja yhtäkkiä se loppuu tyystin, se on eri asia.

Vierailija
50/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta ei tehnyt enää mitään yhdessä. Sitten toinen myös jättäytyi koko ajan pois juhlista ym

Tämä! Lisäksi eräs tuttu pariskunta alkoi tehdä matkoja erikseen 

Vierailija
51/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät enää katso toisiaan päin.

Vierailija
52/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap kärkkymässä milloin tipahtaa?

Pillu se o eronneellakin.

Vierailija
53/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisen parisuhdehaastattelun antaminen naisten lehteen.

No huh, sitten ei meille ainakaan ole tulossa eroa. Ei ole yksikään lehti koskaan kysynyt haastattelua, tai ylipäätään mitään. 

Vierailija
54/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta ei tehnyt enää mitään yhdessä. Sitten toinen myös jättäytyi koko ajan pois juhlista ym

Tämä! Lisäksi eräs tuttu pariskunta alkoi tehdä matkoja erikseen 

Jep. Olen katsonut erästä läheistä perheellisiä pariskuntaa sivusta. Nyt on alkanut erikseen reissaaminen. Mies on usein poissa. Vaimo lykkää lapset hoitoon ja viettää vapaata viikonloppua kun mies menoillaan. Alkanut hieman epäilyttää heidän kuvionsa. Kylässä ei ole aikoihin saanut käydä. Joku perheestä aina kipeänä, mutta ei kuulu mitään koska sopisi nähdä. Epäilen, että tämän vuoden puolella / alkuvuodesta tulee eroilmoitus

Vierailija
55/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jättäytyi pois juhlista"? Vai oliko hän pois vain niistä juhlista, joissa sinä olit? Ehkä hän kävi kaikissa muissa yhdessä puolisonsa kanssa.

Vierailija
56/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jättäytyi pois juhlista"? Vai oliko hän pois vain niistä juhlista, joissa sinä olit? Ehkä hän kävi kaikissa muissa yhdessä puolisonsa kanssa.

Niin eivät käyneet missään juhlissa yhdessä. Ei meillä, eikä muualla. Vaimo oli aina kipeänä. Luulin jo, että hän on vakavasti sairas. Ilmoittivat sitten erosta myöhemmin. 

Eli kyllä, varmasti olivat jo eroa hautoneet, eikä vaimoa kiinnostanut lähteä yhdessä 

Vierailija
57/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissit tunnistaa helpolla... 

Vierailija
58/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on sarjaseurustelija. Aluksi kaikki on aina niin ihanaa. Mutta parin vuoden päästä alkaa valitus siitä, että mies ei tee mitään kotona jne jne. Siitä tiedän, että kohta on vuorossa ero!

Vierailija
59/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattomuus. Omissa tutuissa ei ole ollut juhlista tai vastaavista poisjättäytymistä, päinvastoin pariskunta tulee paikalle ns. naamat irvessä, käyttäytyvät korostetun kohteliaasti muita kohtaan, mutta toisiaan eivät edes katso, eivätkä puhu toisilleen. Pysyttelevät erillään, kun toinen tulee huoneeseen, toinen poistuu rauhallisesti jonkun tekosyyn varjolla. Tämä on ollut yleensä se viimeinen vaihe, jota on edeltänyt kuittailuvaihe. Kuittailuvaiheeseen kuuluu toisen nälvimistä ja nolaamista muiden kuullen, tai valittamista toisesta, mikä on kai jonkinlaista tuen hakemista muilta eroajatuksiin. Yksi selkeä merkki on myös ristiriitaiset viestit osapuolilta, toinen saattaa avautua, että huonosti menee, toinen postaa someen jotain ihanan elämän hehkutusta samaan aikaan. 

Vierailija
60/114 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ainakin ällöttäviä nämä kaikki julkisesti pussailevat ja halailevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi