Mikä on mielisairaalasi?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 01:00"]
Niuvanniemi. Olen siellä ollut.
[/quote]
Kukapa ei.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 01:00"]
Niuvanniemi. Olen siellä ollut.
[/quote]
Kukapa ei.
[/quote]
Tuskimpa sinä ainakaan? Tilkan antenniosasto myös tuttu minulle nuoruudesta.
Kätilöopisto (huoneet, henkilökunta) tai Meilahden Kolmiosairaala (hoito).
Mulla ei ole mieli sairaalaa, koska olen vapaalla jalalla.
Nuppi toistaseks kunnossa, eli ei ole.
TAYS, sillä olen tamperelainen. Pisteet kotiin!
Porvoon sairaala:-) Kävin siellä syntymässä ja se onkin ainoa kerta kun olen sairaalassa hoidettavana ollut.
Vaasa vs, Seinäjoki. Ja nimenomaan mielisairaala-merkityksessä, nyk. psykiatrinen sairaala.
Vaasassa oli olot viimeisen päälle, oli yhden hengen huoneet, harrastusmahdollisuuksia mm. musiikki, uiminen, puu- ja tekstiilikäsityöt. Kännykän latureita ei saanut pitää itsellään, koska joku potilas oli joskus hirttänyt itsensä sellaiseen. Koko 1 kk sairaalassaolon aikana olin vain kerran lääkärin kanssa keskustelemassa, tosin siinä samalla oli paikalla ainakin 7 henkilökuntaan kuuluvaa, mutta he eivät esitelleet itseään.
Seinäjoella olin reilun kuukauden. Oli lääkäri ja omahoitaja, joiden kanssa käytiin keskusteluja säännöllisesti. Oli perhetyöntekijä, jonka kanssa käytiin keskusteluja yhdessä puolison kanssa (toisn mitään palautetta niistä keskusteluista ei koskaan saatu) . Oli mahdollisuus lähteä kaupungille, käytiin potilastoverin kanssa mm. kirppiksellä. Jos paljasti käyttäneensä alkoholia kotiloman aikana (kuten eräs potilas) joutui muutamaksi päiväksi ulkoilukieltoon. Netti oli käytettävissä, puhelimen laturit sai olla. Karaokea laulettiin toisten potilaiden kanssa. Virkkasin liinoja useammankin sinä aikana. Harrastusmahdollisuudet olivat vähäisempiä kuin Vaasassa, mutta kankaanpainantaa sai tehdä, tosin minun kohdallani tuli viikkojen vieriessä täyteen se, että olisi jo pitänyt maksaa niistä lopuista kankaan painannoista, mutten koskaan maksanut. Omaa huonetta ei saanut, eikä huonetta saanut vaihtaa, vaikka huonekaveriksi sattui hinaajan laila kuorsaava hullu.
En osaa valita Auroran ja Tilkan väliltä.