Pelottaa ! 7-vuotiaalla esikoisella toispuoleinen kasvohalvaus:
lähti juuri isänsä kanssa päivystykseen, minä ja nuoremmat (nukkuvat) täällä odotetaan tietoa.
Voihan se olla vaan jonkun viruksen aiheuttama, mutta pelottaa, jos se onkin jotain pahempaa - onko kellään muulla ollut kasvohalvauksia nyt syksyn alkuun/kesällä ?
Kommentit (27)
Nyt odotellaan, josko aika auttaisi :(
PCR-monistustestillä voisi saada vastauksen nopeamminkin (avain-lukko -tyyppinen tunnistusmenetelmä, jolla voisi saada spirokeettaa " hännänpäästä" kiinni).
Yrittänevät labrassa yhdistellä tuubeja, josko niistä jotain irtoaisi. Miehen mukaan selkäydinnestenäytettä kyllä otettiin ihan reilusti jonkun tutkimushomman vuoksi.
Olisi kiva kuulla teistä vielä !
Korvalääkäri on kuurin lopuksi ja jos borrelioosi vahvistuu, haluaa infektiolääkärikin vielä tavata.
Kaikkea hyvää teille !
Itselläni oli helmikuussa toispuoleinen kasvohalvaus, jonka " parantuminen" täysin normaaliksi kesti n. 2,5kk. Lapsilla tosiaan usein on esim. punkki. Selkäydinpunktiosta saadaan paljon tietoa ja jos se ei riitä niin itselläni otettiin mm. CT-kuvat aivoista ja lopulta magneettikuvatkin. Kasvohalvaus, varsinkin toispuoleinen, kuulemma kuitenkin paranee yleensä, joten sen takia voi olla huoleti.
tulehdusarvot normaalit. Vasta-aineet otettu. Kostutusta saa sarveiskalvon suojaksi. selkäydinnestenäytteenotto oli iltapäivällä.
Menen itse ensi yöksi, vaihdetaan vahtipaikkoja miehen kanssa.
Mitään tietoa minulla ei ole ko asiasta. Sääliksi kävi vaan lastanne ja tietysti teitä vanhempia. Voimia!
Vielä kerran; toivon sydämestäni ettei ole mitään vakavaa.
Toivonpa melkein, että meillä tuo aiheuttaja olisi ollut tuo punkki. näin asia olisi hoidossa ja selvillä. Mikäli aiheuttaja ei ole ollut punkki, sitten alan huolestua toden teolla.. Mikähän näitä oireita muuten on aiheuttanut.
nimim. Vielä pienessä epätietoisuudessa elelevä