Naapurin alkoholiongelma. Lasten suojeluilmo?
Naapurin ukko on joka viikonloppu humalassa ja selkeästi. Saattaa silti olla kahden lapsensa kanssa ulkona lapset on 5 ja 6. Mies haisee niin viinalta kun olla voi ja ei voi olla huomaamatta että on humalassa. Rouva on selvinpäin mutta silloin yleensä muualla, kaupassa tmv, kotona sisällä. Onko mielestänne lastensuojelun paikka? Pitääkö soittaa? Kun humalainen mies hoitaa lapsiaan vaikka toinen vanhempi onkin selvinpäin. Viime talvena se naapuri vei lapset aivan kännissä luistelemaan. Enkä ollut sinoa joka huomasi että hän on humalassa. Rouva on aina ollut selvinpäin ja fnemmän taitaa lapsia hoitaakin. Mutta onko yämä nyt kiusanteko jos soitan ls ilmon?
Kommentit (22)
Ei ole kiusantekoa vaan velvollisuus lapsia kohtaan.
No entä jos mies onki vaan semmonen harmiton juoppo? Jos äiti on selvinpäin ja lapset on hoidettuja niin en kyllä soittais itse.
Isällä on selkeesti sairaus, eihän se sossu siitä ketään pysty parantamaan. Jos äiti on selvinpäin ja heillä on muuten päällisin puolin asiat kivasti.
Joo, sossu selvittää. Itse en puuttuisi. Lähinnä olen nähnyt, että kumpikin vanhempi on tolkuttomassa kunnossa noin pienten kanssa jne.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:51"]
Naapurin ukko on joka viikonloppu humalassa ja selkeästi. Saattaa silti olla kahden lapsensa kanssa ulkona lapset on 5 ja 6. Mies haisee niin viinalta kun olla voi ja ei voi olla huomaamatta että on humalassa. Rouva on selvinpäin mutta silloin yleensä muualla, kaupassa tmv, kotona sisällä. Onko mielestänne lastensuojelun paikka? Pitääkö soittaa? Kun humalainen mies hoitaa lapsiaan vaikka toinen vanhempi onkin selvinpäin. Viime talvena se naapuri vei lapset aivan kännissä luistelemaan. Enkä ollut sinoa joka huomasi että hän on humalassa. Rouva on aina ollut selvinpäin ja fnemmän taitaa lapsia hoitaakin. Mutta onko yämä nyt kiusanteko jos soitan ls ilmon?
[/quote]
Ilmoitus
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:57"]no siis mikä oli ongelma?
[/quote]
No se että ne lapset joutuu semmosta juoppoa katsomaan joka viikonloppu. Ja on se nut outoa että hirveessä kännissä viedään lapsia ja vieläpä pieniä lapsia niin luistelemaan..
Tottakait teet ilmon, aika kauan olet seurannut. Mutta kun teet sen ilmon, ei kannata olla humalassa ja suoritella näitä kirjoitushÄröjä.
Paras oli kun se naapuri tuli puistoon niiden lasten kanssa ja sillä oli repussa kaljaa jota se sitten joi siinä kun katseli lastensa touhuja. Kyllä minä vähän päätäni pyörittelin.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:01"]Tottakait teet ilmon, aika kauan olet seurannut. Mutta kun teet sen ilmon, ei kannata olla humalassa ja suoritella näitä kirjoitushÄröjä.
[/quote]
En ole humalassa ehkä väsynyt. Sorry nuo virheet..
Puuttuuko sossu kuitenkin jotenkin asiaan? Käskee miehen hoitoon tms?
Enkä ole tehnyt ilmoa kodka lapset vaikuttaa ihan normaaleilta ja siistit ehjät vaatteet jne. Ja tuokin juoppolalli käy töissä kuten vaimonsakin. Täytynee seurailla. Olen vain ihmeissäni kun sillä miehellä on pokkaa niinkin humalassa kulkea lasten kanssa, ihan kun se olisi jotenkin normaalia.
Siinä on kuitenkin isä, joka viettää aikaansa lastensa kanssa.
Onko teillä mopo karannut näiden lasu-ilmoitusten kanssa?
Hanki ap elämä tai menisit vaikka töihin tms. Niin mitä se sossu tekis asian eteen? Kieltäisi kepun myynnin lähisiwasta?
Höh. No mähän kysyinkin että onko ilmoitus paikallaan? No en tee ilmoitusta. Totta on joo että viettää aikaa, lapset onneksi muistaa.. Isä ei ehkä :D
En mä näe tuossa mitään pahaa. Mies on selkeesti tissuttelija, mutta jos hoitaa muksunsa ja on heidän kanssaan. Siellä puistossakin nauttii lastensa katselusta ja oluen maistelusta, niin en mä väärää.
Tietenkin jos on naamat ja sopertelee ja hoipertelee, voisin huolestua.
Ei ilmoa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:15"]En mä näe tuossa mitään pahaa. Mies on selkeesti tissuttelija, mutta jos hoitaa muksunsa ja on heidän kanssaan. Siellä puistossakin nauttii lastensa katselusta ja oluen maistelusta, niin en mä väärää.
Tietenkin jos on naamat ja sopertelee ja hoipertelee, voisin huolestua.
Ei ilmoa.
[/quote]
Usein on hyväntuulisessa tissuttelukunnossa. Mutta parikertaa on ollut aivan lärvit ja mm. Maannut tuolla takapihalla grillaamassa lasten kanssa, on se äitikin ollut sillon paikalla, mutta kuitenkin. Säälittää se nainenkin vähän. Varmasti sitäkin hävettää.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:15"]En mä näe tuossa mitään pahaa. Mies on selkeesti tissuttelija, mutta jos hoitaa muksunsa ja on heidän kanssaan. Siellä puistossakin nauttii lastensa katselusta ja oluen maistelusta, niin en mä väärää. Tietenkin jos on naamat ja sopertelee ja hoipertelee, voisin huolestua. Ei ilmoa. [/quote] Usein on hyväntuulisessa tissuttelukunnossa. Mutta parikertaa on ollut aivan lärvit ja mm. Maannut tuolla takapihalla grillaamassa lasten kanssa, on se äitikin ollut sillon paikalla, mutta kuitenkin. Säälittää se nainenkin vähän. Varmasti sitäkin hävettää.
[/quote]
Joo, onhan tyypillä ongelma. Toistaiseksi kuitenkin hyväntuulinen heppu jotenkin, mutta onhan se perheelle taakka ennemmin tai myöhemmin. Onhan se sääli perhettä ja miestäkin kohtaan. Kurjaa, että asiat menee tuolle tolalle. Kaikkea hyvää sille perheelle ja sulle. Hienoa, että tarkkailet. Pidä jatkossakin silmällä. :)
Ilmo voisi saada miehen miettimään omaa käytöstään perhettään kohtaan. Vaimolle se voisi olla suuri helpotus. Lapsista puhumattakaan.
Ls voisi hyvin selvittää tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:15"]En mä näe tuossa mitään pahaa. Mies on selkeesti tissuttelija, mutta jos hoitaa muksunsa ja on heidän kanssaan. Siellä puistossakin nauttii lastensa katselusta ja oluen maistelusta, niin en mä väärää. Tietenkin jos on naamat ja sopertelee ja hoipertelee, voisin huolestua. Ei ilmoa. [/quote] Usein on hyväntuulisessa tissuttelukunnossa. Mutta parikertaa on ollut aivan lärvit ja mm. Maannut tuolla takapihalla grillaamassa lasten kanssa, on se äitikin ollut sillon paikalla, mutta kuitenkin. Säälittää se nainenkin vähän. Varmasti sitäkin hävettää.
[/quote]
Melko paljon omahyväisyyttä ja säälivää ylemmyyttä sait mommenttiisi upotettua. Tuliko parempi mieli?
Soita. Sossu selvittää.