Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaisten äitien luomuperhe: isä yöt maadoitusjohdolla kiinni patterissa?

Vierailija
25.07.2015 |

http://www.kalajokilaakso.fi/44155/luomuperhe-elaa-niin-kuin-luonto-heidat-tarkoitti

Erkki liittää itsensä maadoitusjohdolla vesikiertoiseen lämpöpatteriin? Sydänkohtaukseen cayennepippuria? Maitohappobakteerimehua? Eikä tietenkään rokotuksia ja toinen kotisynnytys edessä.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:31"]

Kyllä lapsen terveyden vaarantaminen pitäisi olla syy huostaanottoon. Ja sitähän rokottamatta jättäminen on. Otetaanhan jehovantodistajien lapsetkin huostaan, jos verensiirto täytyy tehdä.

[/quote]

Mutta kun se rokottaminen ei ole pakollista vaan se on vanhempien valinta. Se ei ole lapsen terveyden vaarantamista sen enempää kuin muutkaan valinnat. Anna ihmisten elää oman näköistä elämäänsä. Ja toistan, rokottaminen ei ole pakollista lain mukaan, edes neuvolassa ei ole pakko käydä.

[/quote]

Onhan se lapsen terveyden vaarantamista. Ei verensiirtokaan ole lain mukaan pakollinen, mutta silti se lapselle tehdään, vaikka vanhemmat eivät suostuisi.

[/quote]

Eri asia. Laissa on suotu vanhemmille oikeus päättää lapsen rokotuksista. Sen sijaan laissa ei ole oikeutta kieltää esim verensiirtoa jos lapsi sitä tarvitsee.

Vierailija
102/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:54"]

On vähän eri asia elää luomusti ja värjäillä tukkaansa jollain hennalla, kuin päättää lapsensa puolesta, että jos hänellä sattuukin olemaan vaikka napanuora kaulan ympärillä, niin hän oli vain ilmentymä siitä että kuolema kuuluu elämään tai päättää lapsensa puolesta, että jos hän nyt sattuu sairastumaan vaikka kurkunkannen tulehdukseen, niin sille ei voi mitään, täytyy vaan hyväksyä että jotkut kuolee nuorena.

Itse teen kaikkeni että lapseni pysyy hengissä mahdollisimman pitkään. Miksi hemmetissä ottaisin jotain riskejä, joita ei ole pakko ottaa? En pysty ymmärtämään. Joku kotisynnytys, jolla saisin ehkä itselleni hetkellisesti kotoisan olon (tai sitten en), mutta lapselle se saattaa olla elämän ja kuoleman kysymys. Voiko itsekkäämpää olla?

[/quote]

Naisella on oikeus synnyttää kotona. Laissa ei ole määritelty, että synnytys olisi tapahduttava sairaalassa. Joten lasu ei voi asiaan puuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:54"]

On vähän eri asia elää luomusti ja värjäillä tukkaansa jollain hennalla, kuin päättää lapsensa puolesta, että jos hänellä sattuukin olemaan vaikka napanuora kaulan ympärillä, niin hän oli vain ilmentymä siitä että kuolema kuuluu elämään tai päättää lapsensa puolesta, että jos hän nyt sattuu sairastumaan vaikka kurkunkannen tulehdukseen, niin sille ei voi mitään, täytyy vaan hyväksyä että jotkut kuolee nuorena.

Itse teen kaikkeni että lapseni pysyy hengissä mahdollisimman pitkään. Miksi hemmetissä ottaisin jotain riskejä, joita ei ole pakko ottaa? En pysty ymmärtämään. Joku kotisynnytys, jolla saisin ehkä itselleni hetkellisesti kotoisan olon (tai sitten en), mutta lapselle se saattaa olla elämän ja kuoleman kysymys. Voiko itsekkäämpää olla?

[/quote]

Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että vanhemmat eivät ole tehneet mitään laitonta. Suomessa ei ole pakko mennä sairaalaan missään vaiheessa, ei missään elämäntilanteessa. Edes neuvola ei ole pakollinen.

Vierailija
104/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:38"]Se että saa synnyttää sairaalassa parhaiden asiantuntijoiden läsnäollessa ja saa lapselleen rokotteet ilman mitään vaivaa on suunnaton etuoikeus, jonka puolesta meidän isoäidit on taistelleet. Tämä on kuin pyllistäisi mummolleen.
[/quote]

Höpöhöpö isoäidit ei todellakaan ole taistellut sen puolesta että naisia raiskataan henkisesti synnytyksissä sairaaloissa. Parempaan (luonnollisempaan) suuntaan ollaan sairaaloissa menossa.

Raskaus ei ole sairaus eikä synnytys hoitoa vaativa sairaskohtaus! En minäkään mene sairaalaan varmuuden vuoksi jos satun saamaan sydänrin..

Nimin. Tuleva kotisynnyttäjä
[/quote]

Ehkä kannattaa laittaa pääkoppa kuntoon ennen lasta.

Vierailija
105/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:57"]

Kollageenin syöminen on ihan turhaa, koska haiman entsyymit pilkkovat kaikki proteiinit suolistossa aminohapoiksi ja niistä rakennetaan uusiksi niitä proteiineja, joita elimistö tarvitsee. Kollageeni ei imeydy siis sellaisenaan suolistosta eikä mystisesti päädy silmäkulmaryppyyn tai leuanalushelttaan vaan se hajotetaan ja elimistö valmistaa siitä mitä tarvitaan.

On siis ihan sama syödä mitä tahansa proteiinia, kunhan saa riittävästi erilaisia aminohappoja proteiinien valmistukseen ja mm. sidekudossynteesissä tatvittavaa C-vitamiinia riittävästi. Valtava huijaus tuo koko kollageenibisnes. 

[/quote]

Tää ei nykytiedon mukaan pidä paikkaansa.

Siitä on norjalaistutkimus, jonka kumosi tuon sun vanhan tiedon.

[/quote]

Laittaisitko vielä linkin? Ja mielellään jostain oikeasta lähteestä, ei mitään Iltalehden uutisia joissa on jostain hiirikokeista vedetty vähän mutkia suoriksi ja rynnätty loppupäätelmään joka myisi parhaiten.

[/quote]

Hep! Googlasinkin itse ja löytyi! PubMedistä nopeasti vilkaisemalla löytyi kaksi tutkimusta (vuosilta 2011 ja 2014) joista molemmista abstraktin nopeasti lukemalla löytyi että eroa plaseboryhmään on todella ollut. Todella mielenkiintoista, pakko sanoa että tämä kyynikko yllättyi! :D

Vierailija
106/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:38"]Se että saa synnyttää sairaalassa parhaiden asiantuntijoiden läsnäollessa ja saa lapselleen rokotteet ilman mitään vaivaa on suunnaton etuoikeus, jonka puolesta meidän isoäidit on taistelleet. Tämä on kuin pyllistäisi mummolleen. [/quote] Höpöhöpö isoäidit ei todellakaan ole taistellut sen puolesta että naisia raiskataan henkisesti synnytyksissä sairaaloissa. Parempaan (luonnollisempaan) suuntaan ollaan sairaaloissa menossa. Raskaus ei ole sairaus eikä synnytys hoitoa vaativa sairaskohtaus! En minäkään mene sairaalaan varmuuden vuoksi jos satun saamaan sydänrin.. Nimin. Tuleva kotisynnyttäjä [/quote] Ehkä kannattaa laittaa pääkoppa kuntoon ennen lasta.

[/quote]

Niin myös sun ;) Kun kasvattaa lasta, pitää ymmärtää myös erilaisia eläntyylejä.

Vierailija
107/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 05:16"]Mun mielestä on huolestuttavaa että suomalaiset olettavat ettei synnytys voi olla luonnollinen ja terve tapahtuma ilman sairaan -ja terveydenhoidon ammattilaisen väliintuloa:/ Tai että ainoa oikea tie on rokottaa lapsi kaikilla niillä rokotuksilla jota terveydenhoitoalan ammattilaiset tuputtavat. Tulee mieleen että mikä se älykkyyshomma siellä Suomessa nyt olikaan. Korreloi yhteen suomalaisten menestyksen kanssa:) Tästä ohjelman perheestä en ole kuullutkaan saati nähnyt mutta ketjun kommentointi on surkuhupaisaa luettavaa.
[/quote]

Älykkyyshomma??? :D sun älykkyyshomma kuulostaa kans suurelta

Vierailija
108/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:23"]Minusta on hyvä jos syö terveellisesti ja pitää itsestään huolta. Olisin itsekkin voinut synnyttää kotona, kahdessa synnytyksessäni ollaan menty oppikirjan mukaan, juuri niikuin kätilö on halunnut ottamatta huomioon tuntojani ollenkaan. Mitään kivunlievityksiä en saanut ja kätilöstä ei ollut mitää hyötyä vaan enemmänkin haittaa.

Ehkä heillä menee vähän överiksi tuo hippeys mutta on helppo tuomita kun ette ole ottaneet asioista itse selvää, uskotte vain kaiken mitä viranomaiset suosittelevat.
[/quote]

Minäkin olisin voinut synnyttää molemmat lapseni kotona. Tosin en häiriintynyt lainkaan kätilöiden läsnäolosta, he tiesivät selvästi mitä olivat tekemässä = antoivat minun synnyttää rauhassa. Koen kuitenkin, että on vastuutonta synnyttää kotona ellei sairaalaan pääse todella nopeasti. Meillä matkaan menee hyvälläkin säällä ja suotuisissa olosuhteissa reilu tunti, ambulanssilla 50min (tullut kokeiltua toisessa yhteydessä). Lisäksi sen lanssin pitää ensin tulla hakemaan, saattaa kestää hyvinkin kauan...
.
Sairaalassa on aivan mahdollista synnyttää luomuna ja kenenkään synnytyksen kulkuun turhaan puuttumatta. Silti valmius pelastaa äiti sekä vauva on hieman toista kuin kotona. Ensimmäinen synnytykseni kesti 35h ja koko aikana kukaan ei painostanut ottamaan mitään synnytystä vauhdittavaa tai ottamaan kipulääkettä. Todettakoon, etten ole millään tavalla kipulääkkeitä ja kivunlievitystä vastaan, en vain kokenut tarvitsevani. Antibioottitippa minulla oli, syynä lapsiveden varhainen meno. Sekään ei estänyt liikkumista tai muuten haitannut minua.
.
Paljon on ihmisten korvien välissä. Toisaalta synnytyskipuun suhtaudutaan kuin sitä ei voisi kestää ilman uhriutumista, toisaalta hörhöillään ja pakoillaan sairaalaa. En siis pidä itseäni minään supersynnyttäjänä, koska en tarvinnut lääkkeitä kivunlievitykseen, minun kipukokemukseni vain on erilainen kuin monella muulla. Ominaisuus, ei mikään taito tai kyky.
.
Seuraavakin syntyy (toivottavasti) sairaalassa. Ja jos koen kivun sietämättömänä, varmasti haluan kaikki mahdolliset kivunlievitykset.

Vierailija
109/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan.

Vierailija
110/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:18"]

Ottaisi nyt helkkari sille tenavalle edes jäykkäkouristusrokotteen. Tonkivat kuitenkin luomutouhuissaan maata ja ei tarvita kuin naarmu ja multaa ja kuolemantuomio voi olla siinä. Siitä kyllä voisi tehdä jo väliaikaisen huostaanoton ja rokottaa lapsi väkisin, palauttaa sitten vanhemmilleen.

[/quote]

Millä perusteella se huostaanotto tehtäisiin kuin lain mukaan vanhemmat päättävät itse, rokottavatko lapset vai ei? Tuossa tapauksessa huostaanotto olisi siis laiton.

Vierailija
111/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASTENSUOJELUUUUU, MISSÄ OOT???

Vierailija
112/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:18"]LASTENSUOJELUUUUU, MISSÄ OOT???
[/quote]
huostaamassa viattomien vanhempien kullanmuruja laittomasti.

Vierailija
113/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eläköön toi kaheli sähkölamppu pyllyssä, muttei saa vaarantaa lasten henkiä.

Vierailija
114/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sinun mukaasi on kiva, jos tuhkarokko, kurkkumätä ja polio tulisivat takaisia. Siellä rautakeuhkon sisällä on lasten lysti olla. Terveisiä vaan 50-luvulta. Kävin sen läpi!

Vierailija
115/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaksi lasta. Olin raskausaikana erinomaisen terve eikä raskaudessa ollut mitään poikkeavaa; painoa tuli molemmilla kerroilla n 10 kiloa.

Ensimmäinen syntyi hätäkeisarinleikkauksella, lapsivesi meni yhtäkkiä vihreäksi; toisen synnyttyä istukka ei irronnut vaan rupesin vuotamaan kauheasti verta ja taas kiireesti leikkaussaliin.

En kannata kotisynnytystä - varsinkin jos kätilönä on täyskaheli äijä - koska täysin normaalilta tuntuva synnytys voi mennä yhtäkkiä pieleen.

Vierailija
116/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:22"]

Itse eläköön toi kaheli sähkölamppu pyllyssä, muttei saa vaarantaa lasten henkiä.

[/quote]

Eivät he vaarannakaan. Rokotusten ottamien on Suomessa vapaaehtoista ja vain vanhemmat päättävät ottavatko lapset rokotukset vai. Se ei ole lastensuojelullinen asia, vaan ihan valintakysymys. Myöskään sairaalassa ei ole pakko synnyttää, sekään ei ole laitonta kotona synnyttää. Nämä ovat ihan lakiasioita. Ei lasu voi puuttua lailliseen elämäntapaan. Pitää hyväksyä, että eri ihmsiet elävät eri tavalla.

Vierailija
117/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen terveyden vaarantaminen pitäisi olla syy huostaanottoon. Ja sitähän rokottamatta jättäminen on. Otetaanhan jehovantodistajien lapsetkin huostaan, jos verensiirto täytyy tehdä.

Vierailija
118/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunsin sen Tean kauan sitten, oli aivan ihana, kaunis ja mukava nuori nainen. Ehkä on vieläkin sitä. Mua huolestutti siinä niiden kodissa se että pihalla virtaa joki tai oli joku lampi - ehtiikö ne varmasti vahtia ettei lapsi karkaa sinne???

Vierailija
119/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:30"]

Olen saanut kaksi lasta. Olin raskausaikana erinomaisen terve eikä raskaudessa ollut mitään poikkeavaa; painoa tuli molemmilla kerroilla n 10 kiloa.

Ensimmäinen syntyi hätäkeisarinleikkauksella, lapsivesi meni yhtäkkiä vihreäksi; toisen synnyttyä istukka ei irronnut vaan rupesin vuotamaan kauheasti verta ja taas kiireesti leikkaussaliin.

En kannata kotisynnytystä - varsinkin jos kätilönä on täyskaheli äijä - koska täysin normaalilta tuntuva synnytys voi mennä yhtäkkiä pieleen.

[/quote]

Se, että sinä et kannata kotisynnytystä, ei kuitenkaan tee siitä laitonta tai lastensuojelun asiaa. Asioista voi olla montaa mieltä.

Vierailija
120/142 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa se maadotusjohto oli varpaisen välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi