Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa ihmisiä jotka nauravat stand up- komiikalle?

Vierailija
11.06.2020 |

En ole koskaan itse nauranut tekohauskuudelle.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muotia.

Itse en jaksa kuunnella kuin Andrei Wikströmia ja Ilari Johanssonia ja heitäkin lyhyen aikaa. Hedberg ja se maailman hauskin mumisija eivät naurata, Anitta ja Ali haukotuttavat.

Vierailija
2/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä tarkoitat tekohauskuudella. Minusta osa koomikoista on nokkelia ja oikeasti hauskoja juttuineen. Parasta on jos koomikko pystyy esityksellään oikeasti ottamaan kantaa johonkin asiaan. Sitten on iso kasa niitä muka-hauskoja koomikoita, jotka tulevat lavalle eivätkä osaa puhua muuta kuin alapääjuttuja tai voivotella kun ovat vanhoja ja lihavia (esim Riku Suokas tai Johanna Tohni). Nämä ei minuun niin uppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson vain ulkomaisia esim Bill Burr ja Sebastian Maniscalco on tosi hyviä. Nää suomalaiset ei edes hymyilytä.

Vierailija
4/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jutut naurattavat, useammat eivät. Olin pari vuotta sitten katsomassa juuri näitä ekan mainitsemia tyyppejä (paitsi Hedberg) ja saattoi siellä Finlandiatalossa olla pari muutakin, mutta vain Anitan jutut jäivät mieleen. Muut olivat ihan ok ja pari kertaa sai naurahtaakin, mutta ei nauraa. Kokemus ei ollut vain minun, vaan koko salillisen. Olin odottanut toisin ja kun alla oli pari viinilasillistakin työkavereiden kanssa, niin tunnelma kyllä latistui.

Vierailija
5/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus katsomassa improvisaatioteatterin esitystä ja nauroin lähes koko ajan, sillä esitys oli hulvaton! Esiintyjät olivat ihan täydellisiä ammattiaisia ja koko ravintolasali katsojia nauroi silmät vesissä. Se oli hauskaa. Olen siis tuo, joka oli Finlandiatalolla katsomassa stand up-esitystä, joka ei naurattanut liiemmälti.

Vierailija
6/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen väliä, rahaa tulee aika helposti

Vierailija
7/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sillä väliä. Minä en mene enää katsomaan yhden yhtä showta, koska se ei ollut rahan arvoista. Jos aika moni on samaa mieltä, niin sillä on paljonkin väliä.

Vierailija
8/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taitaa olla aika erilainen käsitys helppoudesta ja paljonko stand-up koomikot tienaavat. 

Vierailija
9/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sillä väliä. Minä en mene enää katsomaan yhden yhtä showta, koska se ei ollut rahan arvoista. Jos aika moni on samaa mieltä, niin sillä on paljonkin väliä.

Hyvä. Ei sinne saakaan mennä.

Vierailija
10/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä vaivaa huumorintaju ja iloisuus. Hirveää!

Vierailija
11/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koomikosta. Toiset osaa taidon.

Vierailija
12/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista luvallista kiusaamistahan se vähän on

Vierailija
13/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedperi vei rahat idiooteilta 365 keikallaan vuodessa. Heperi hauskuttaa, kertomalla kuinka kinuski puhuu, tai kuinka hassu joku toinen kieli voikaan olla. Heperin parasta antia on se kun pierusta tulee ääni. Viihdettä nollatauluille 365👍.

Vierailija
14/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintaju.

Vierailija
15/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Acaster

Maailman paras stand up -koomikko

Vierailija
16/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ainoa kulttuurinala, joka on mulla näin hyvin hallussa. Olin paikalla silloin, kun Stand Uppia alettiin oikein kunnolla esittämään Suomessa. Hämeenlinna ja Riku Suokas taustavoimana.

Vierailija
17/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuhan se on mikä vaivaa. Tiedossa on, että joukossamme vaeltaa teitä kyseisen kyvyn suhteen vajavaisia. Turha silti nostaa itseänne jalustalle muita parempana vaikka olettekin poikkeavia. Yhtä karsaasti nimittäin normaalit katsovat teitä, kuin te heitä. Paitsi että useimmiten osaavat ottaa poikkeavuutenne huumorilla. 

Vierailija
18/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan käynyt katsomassa stand upia, koska silloin, kun vielä asuin kaupungissa, se oli vasta nousemassa suosioon. Ei tullut koskaan mentyä. Katson stand upia Netflixistä ja HBO:lta. Mun suosikkeja ovat Trevor Noah, Hannah Gadsby, Russell Brand ja sitten se yksi Iso-Britanniassa asuva kanadalainen nainen, jonka nimeä en nyt muista, Kathryn jotain ehkä. Olen katsonut joitain kotimaisten stand up -koomikkojen pätkiä videolta, eikä heillä taso ehkä ole kauhean korkea. Ismo Leikolalla on kyllä ajatusta. Joku Sami Hedberg edustaa mulla sellaista huumoria, joka ei kiinnosta lainkaan.

Mä pidän siitä, että komediassa on myös jotain ajatuksia herättävää. Olen noiden nimeltä mainitsemien kansainvälisten koomikoiden (se kanadalainen nainen ei kuulu näihin ajatuksia herättäviin, mutta hän on kyllä todella hauska) lisäksi nähnyt joitain muitakin esityksiä, jotka huumorin lisäksi tarjoavat myös mietittävää, että ei tämä nyt ihan pieni genre taida olla.

Vierailija
19/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauruhan on todettu melkein yhtä koronaa levittäväksi kuin yskiminen.

Ajatella joku nauramassa takaraivoon tai selkään. Minua puistatuttaa ajatuskin.

Vierailija
20/55 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ulkomaalaiset ja harvat suomalaiset stand up -koomikot ovat oikeasti hauskoja ja oivaltavia. Suomessa valitettavan monella standupparilla on käsitys, että tärkeintä on huutaa lujaa ja kertoa alapää/seksi/kakkavitsejä. Oikein aitoa teinihuumoria, josta en haluaisi maksaa senttiäkään. Hyvässä standup-esityksessä on jokin kantava teema tai juoni, jonka mukaan kertominen etenee. Suomessa heitellään vain irtovitsejä kovalla mölinällä. En tiedä, mikä siitä tekee stand uppia, mutta niin kauan kuin joku hölmö maksaa sen näkemisestä, niin kai sitä iloksemme riittää.