Ihan hirveää oli palata takaisin toimistolle
Ensin aamulla järkyttävän aikainen herätys, sitten bussin odottelu, sitten toisen myöhässä olevan bussin odottelu, toimistolla joutuu pakkokuuntelemaan toisten keskusteluja yli 7 tuntia, sen jälkeen bussille joka on taas myöhässä, täpötäydessä bussissa kitumista kotimatka. Olipa ihanaa. Omalla kohdallani lähityö ei anna yhtään mitään, vie vain aikaa ja energiaa.
Kommentit (88)
Opettajat ovat koronan aikana hypänneet tuntemattomaan, opettaneet lähi ja etänä, menneet töihin vaikka tietää, että riskialtista itselle ja läheisille… Ja sinä valitat, kun menet toimistolle?
Voin kuvitella. Muaki ärsyttäis. aihan turhaa ajan hukkaa kulkea toimistolle ja takas ku sama hoituu kotonaki. Plus ne rasittavat työkaverit. Oisin ite kans kotona mielummin ku toimistolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todella paljon tehokkaampi kotona,kun työt saa tehdä rauhassa ja ilman keskeytystä.
Aamuruuhkassakin se on kaikkien etu mitä vähemmän ihmisiä on täyttämässä julkisia ja tukkimassa omalla autolla liikennettä.
Eli teet työt tunnissa ja saat kahdeksalta tunnilta palkkaa? Eikö hävetä?
Hävetä mistä? En todellakaan tee töitäni tunnissa ja en ole missään niin väittänyt tekeväni. Suosittelen sinulle lämpimästi sisälukutaitoa ja lääkkeitä😘
Jos tästä vielä vanhoilla päivillä saan kyhättyä itselleni korkeakoulutuksen kasaan ja pääsen sellaiseen työpaikkaan missä on etätyömahdollisuus vähintään 80% ajasta, aion tehdä töitä onnellisena loppuelämäni.
Tehnyt erilaisia "p**kaduuneja" koko aikuisiän ja aina ollut sellainen työpaikka missä oltava pakosta läsnä työpaikalla.
Ei enää työpaikalle ajamista aamulla kuudelta, ei auton lämmittämistä ja rapaamista talvella, ei julkista liikennettä, ei puuduttavaa kotimatkaa työpäivän päätteeksi... Voin vain kuvitella miten tuottavuus ja jaksaminen kasvaa kohisten etätöiden myötä.
Nimim. Kaihoisasti haikaillen
On kyllä surkeita duunipaikkoja teillä, jos työt vaan jätetään toimistolla tekemättä ja puhutaan päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todella paljon tehokkaampi kotona,kun työt saa tehdä rauhassa ja ilman keskeytystä.
Aamuruuhkassakin se on kaikkien etu mitä vähemmän ihmisiä on täyttämässä julkisia ja tukkimassa omalla autolla liikennettä.
Hävetä mistä? En todellakaan tee töitäni tunnissa ja en ole missään niin väittänyt tekeväni. Suosittelen sinulle lämpimästi sisälukutaitoa ja lääkkeitä😘
Jääkö sulla siis toimistolla työt kokonaan tekemättä? Mun laskuoppiin vaan ei mahdu, että miten etänä voi tehdä enemmän työtä kuin toimistolla, jos on kummassakin täsmälleen sama työnkuva.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat ovat koronan aikana hypänneet tuntemattomaan, opettaneet lähi ja etänä, menneet töihin vaikka tietää, että riskialtista itselle ja läheisille… Ja sinä valitat, kun menet toimistolle?
Opettajat ovat alansa valinneet. Jos haluaa työskennellä etänä, ei valitse ammattia, jossa se ei ole mahdollista. Tosin opettaminenhan on, mutta ilmeisesti oppilaiden hyvinvoinnin kannalta haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä vielä vanhoilla päivillä saan kyhättyä itselleni korkeakoulutuksen kasaan ja pääsen sellaiseen työpaikkaan missä on etätyömahdollisuus vähintään 80% ajasta, aion tehdä töitä onnellisena loppuelämäni.
Tehnyt erilaisia "p**kaduuneja" koko aikuisiän ja aina ollut sellainen työpaikka missä oltava pakosta läsnä työpaikalla.
Ei enää työpaikalle ajamista aamulla kuudelta, ei auton lämmittämistä ja rapaamista talvella, ei julkista liikennettä, ei puuduttavaa kotimatkaa työpäivän päätteeksi... Voin vain kuvitella miten tuottavuus ja jaksaminen kasvaa kohisten etätöiden myötä.
Nimim. Kaihoisasti haikaillen
Näinhän se on, tsemppiä tulevaisuuden suunnitelmiin!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se sinulta pois ole, jos joku muu voi tehdä työnsä etänä? Ei sen takia tarvitse marttyyriksi heittäytyä.
Etätyössä voi ulkoiluttaa koiran, laittaa pyykkikoneen ja astianpesukoneen päälle, ehtii tehdä ruoan jne, silti työt hoituu.
Mulla on työ, jota ei voi tehdä etänä, mutta hemmetin hyvä asia tuo etäily niille, jotka niin pystyy tekemään. Kuten joku jo totesi, ruuhkia on vähemmän, ja ekologisuuskin tätä kautta on huomioitu hyvin, kun turhaa kulkemista on vähemmän. Win-win👍
Etätyö on nykypäivää ja monissa yrityksissä ollut käytössä jo toistakymmentä vuotta. Ihmeen vaikeaa tuntuu olevan osalle työnantajista tulla vuoteen 2022.
Ap, ymmärrän hyvin. Olen itse vielä onnellisesti etätyössä ja toivoisin tälle jatkoa edelleen. Minä ainakin olen ollut paljon tehokkaampi kotona, kun on saanut omassa rauhassa keskittyä hommiin enkä kaipaa ruuhkassa istumista tippaakaan.
Pakko sanoa, että on tästä kyllä työnantajakin hyötynyt ihan hemmetisti, koska meillä on vedetty korona-aikana isoa, vaativaa projektia eikä mulla olisi normaalissa lähityössä mahdollisuutta jäädä toimistolle ylitöihin kuin satunnaisesti - etätyö on tuonut sen jouston, että minun on ollut mahdollista kotona jatkaa vielä iltaisin töitä tarvittaessa. Niin että ole hyvä vain, työnantaja.
Mua yritti iso kv-yritys kosiskella riveihinsä ja kun kyselin avoimesti työstä, kävi ilmi, että heillä ei ollut etätyömahdollisuutta ollenkaan, korona-aikaan ovat olleet jonkinlaisessa osa-hybridissä, mutta normiaikaan edes sitä ei kuulemma ollut. Sanoin tarjoukselle kiitos ei, ja jatkan nykyisellä huomattavasti joustavammalla työnantajalla. Todellakin etätyö on nykypäivää ja moiselle dinosaurukselle en halua töihin. Kannattaa yritysten miettiä sitäkin millaista työnantajamielikuvaa tuollainen kankeus luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkö sulla siis toimistolla työt kokonaan tekemättä? Mun laskuoppiin vaan ei mahdu, että miten etänä voi tehdä enemmän työtä kuin toimistolla, jos on kummassakin täsmälleen sama työnkuva.
No jos et tee työtä, jossa pitää voida keskittyä siihen mitä tekee, niin et varmaan tule ymmärtämäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajat ovat alansa valinneet. Jos haluaa työskennellä etänä, ei valitse ammattia, jossa se ei ole mahdollista. Tosin opettaminenhan on, mutta ilmeisesti oppilaiden hyvinvoinnin kannalta haitallista.
Tuota.. Kukaan opettaja ei ole sopinut, että suostuu töihin striimaamaan opetustaan. Ovat tehneet sen lasten ja nuorten hyväksi - ilman eri korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on vissiin sitten vähän edistyneempi laskuoppi kuin toisilla 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et tee työtä, jossa pitää voida keskittyä siihen mitä tekee, niin et varmaan tule ymmärtämäänkään.
Tuskin tolla trollipololla on mitään työpaikkaa ikinä ollutkaan.
Suomessa voi vapaasti valita työpaikkansa ja asuinpaikkansa.
Kyllä työn kuuluu nykyään olla mielekästä. Ei ole kenenkään etu että ihmiset ajetaan loppuun. Ap ei edes valittanut työstään vaan sen tuomasta turhasta oheisrasituksesta. Ajattele miten paljon paremmin ja tehokkaammin ihminen jaksaa tehdä työtään kun ei keskeytetä eikä tarvitse käyttää päivästä paria tuntia työmatkoihin.