Ihan hirveää oli palata takaisin toimistolle
Ensin aamulla järkyttävän aikainen herätys, sitten bussin odottelu, sitten toisen myöhässä olevan bussin odottelu, toimistolla joutuu pakkokuuntelemaan toisten keskusteluja yli 7 tuntia, sen jälkeen bussille joka on taas myöhässä, täpötäydessä bussissa kitumista kotimatka. Olipa ihanaa. Omalla kohdallani lähityö ei anna yhtään mitään, vie vain aikaa ja energiaa.
Kommentit (88)
Onko henkilöstö ylimitoitettu, jos on aikaa jutella 90% työajasta? Mihin etätöissä käytät tuon 90% työajasta, mikä on luppoaikaa? Kotitöihin? Kyllä on helppoa ja kehdataan vielä valittaa.
Meille etätyö jäi pysyväksi, ihanaa!
"Lähityö ei anna mulle mitään" itkuhuutonauru- hymiö
Eijeijei kultapieni, nyt olet ymmärtänyt jotakin väärin. Sinä olet siellä työpaikalla antamassa oman työpanoksesi. Eikä että työn pitäisi olla sinulle jokin hermoloma. Parasta olisi vain irtisanoutua, jos on niin vaikeaa. Miten edes selvisit ennen korona-aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat kulkevat busseilla töihin, kolmivuorotyöhön.
Samoin monet muut vuorotyöntekijät niin tehtaisiin kuin kauppoihin, leipomoihin ja muualle.
Jotenka ap vois pitää sen norsun v#tulla olevan turpansa kiinni ja olla tyytyväine siitä, että hällä yleensä on duunipaikka olemassa. Ja jos ei kiinnosta töissä käydä, niin ainahan voi antaa sen työpaikkansa sille, jota työnteko kiinnostaa ja joka ei valita työmatkoista.
En yleensä vedä kateus-korttia esille, mutta nyt on pakko. Työt ovat erilaisia, miksi jonkun pitää mennä toimistoon vain sen takia, että sinä joudut matkustamaan töihin? Etätyössä tehdään kyllä työtä, vaikka sinä et ilmeisesti sitä tajua. Tiedoksi myös, että ruuhka-aika liikenteessä on kovin kallis, jos liikennemäärät ruuhkapiikkissä saataisiin alas, koko yhteiskunta voittaisi.
Kuule, sä saat palkkaa siitä, että teet työsi. Taidat olla joku ärsyttävä mukataiteilijadiiva, joka kuvittelee, että jokaisen asian täytyy antaa sulle jotain elämää suurempaa. Taisi korkealta tömähtää.
Jos työtehtävä on sama sekä toimistolla, että etänä, niin miten työskentely etänä voi olla tehokkaampaa? Jos kerran töissäkin 7 h päivästä menee "palavereihin", niin mihin tämä aika menee etänä? Ei niitä paperitöitäkään ihan loputtomiin ole, kerran työpaikalla nämä ehtii tehdä parissa tunnissa.
Ihan kauheita vastauksia aloittaneelle, mikä helvetti ihmisiä vaivaa.
Ap, halaus. Ymmärrän niin hyvin, hirveän raskas muutos. Voimia sinne(kin).
Vierailija kirjoitti:
"Lähityö ei anna mulle mitään" itkuhuutonauru- hymiö
Eijeijei kultapieni, nyt olet ymmärtänyt jotakin väärin. Sinä olet siellä työpaikalla antamassa oman työpanoksesi. Eikä että työn pitäisi olla sinulle jokin hermoloma. Parasta olisi vain irtisanoutua, jos on niin vaikeaa. Miten edes selvisit ennen korona-aikaa?
Katsos pikkumussukka, kun sen saman työpanoksen ja enemmänkin voi antaa työpaikalle kotoakin käsin. Jää mm. matkojen ja jonninjoutavien kälätysten kuuntelun aiheuttama rasitus pois.
Eikä mene rahaa työmatkoihin, työvaatteisiin eikä työpaikkalounaisiin. Kotona syö halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kateushan niitä vaivaa, kun eivät itse saa tehdä etätyötä.
Kai tässä on kateutta, kun joka päivä ajasta ikuisuuteen joutuu raahatua sinne lähitöihin 8 tunniksi + tunti työmatkoihin. En voi jättäytyä työttömäksi, olen jo ajanut itseni nurkkaan. Yritän vaan kestää tätä jokapäiväistä ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateushan niitä vaivaa, kun eivät itse saa tehdä etätyötä.
Ei nää kakarat ole työelämää vielä nähneetkään, eivätkä näe vuosiin. Yllilautajonnet taas vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos työtehtävä on sama sekä toimistolla, että etänä, niin miten työskentely etänä voi olla tehokkaampaa? Jos kerran töissäkin 7 h päivästä menee "palavereihin", niin mihin tämä aika menee etänä? Ei niitä paperitöitäkään ihan loputtomiin ole, kerran työpaikalla nämä ehtii tehdä parissa tunnissa.
No et sinä sitä voi ymmärtää, mutta etänä ollaan tehokkaampia. Jää kaikenlaiset jonninjoutavat pakkoseurustelut ja kahvilla istumiset pois. Saa enemmän aikaan samassa ajassa. Myös se on mahdollista, että kun työt on tehty, voi tehdä muutakin. Riippuu päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et sinä sitä voi ymmärtää, mutta etänä ollaan tehokkaampia. Jää kaikenlaiset jonninjoutavat pakkoseurustelut ja kahvilla istumiset pois. Saa enemmän aikaan samassa ajassa. Myös se on mahdollista, että kun työt on tehty, voi tehdä muutakin. Riippuu päivästä.
Mulla vaikuttaa eniten häiriöttömyys ja se, ettei koko ajan keskeytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaikuttaa eniten häiriöttömyys ja se, ettei koko ajan keskeytetä.
No sehän on aika lailla sama asia.
Etätöissä on sekin ihana juttu, että sitä voi tehdä myös mökiltä tai ulkomailta käsin.
Me on asuttu kesät nyt korona-aikaan mökillä ja on muuten hienot näkymät "maisemakonttorista" 😊
Vierailija kirjoitti:
Meille etätyö jäi pysyväksi, ihanaa!
Onnittelut!🥳🥳🥳
Itse olen todella paljon tehokkaampi kotona,kun työt saa tehdä rauhassa ja ilman keskeytystä.
Aamuruuhkassakin se on kaikkien etu mitä vähemmän ihmisiä on täyttämässä julkisia ja tukkimassa omalla autolla liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todella paljon tehokkaampi kotona,kun työt saa tehdä rauhassa ja ilman keskeytystä.
Aamuruuhkassakin se on kaikkien etu mitä vähemmän ihmisiä on täyttämässä julkisia ja tukkimassa omalla autolla liikennettä.
Eli teet työt tunnissa ja saat kahdeksalta tunnilta palkkaa? Eikö hävetä?
Kotitöistä rääkyvät, itse kahvitauon sijaan pidän pyykkitauon, tai tiskikoneen tyhjennys/täyttötauon. Mukavaa katkaista työ hetkeksi ja saa vähän hyötyliikuntaa samalla. Aikaa menee max. 15 minuuttia.
Ja pidempäänkin.
En käsitä, miten tämä on työnantajille niin vaikeaa. Ei voi kuin katsoa peiliin, jos on niin epäonnistunut rekrytoinneissa ja työntekijän kannustamisessa niin, etteivät työntekijät tee töitä ilman, että seisoo vieressä ja vahtii.