Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä luulee merkitsevänsä minulle vähän liikaa

Vierailija
25.07.2015 |

Onko teille käynyt niin? Vanha kiusaajani ja nyt kuvittelee, ettei vanhat teot mitään missään painakaan ja että hänestä välittäisin ja kaikki oikkunsa kestäisin. Mietin lähinnä, kuinka päästä eroon.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:32"]

Onko teille käynyt niin? Vanha kiusaajani ja nyt kuvittelee, ettei vanhat teot mitään missään painakaan ja että hänestä välittäisin ja kaikki oikkunsa kestäisin. Mietin lähinnä, kuinka päästä eroon.

[/quote]

Mulla oli vähän sama tilanne, "kaveri" puhui selkäni takana pahaa ja ei nähnyt omassa toiminnassaan vikaa. Kesti kauan kun sain aikaiseksi vain lopettaa yhteydenpidon. Elämässä on mentävä eteenpäin, et ole velvollinen ottamaan häntä mukaan elämääsi. 

Vierailija
2/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä asioiden selvittämiselle kannattaa elämässä kyllä antaa arvonsa, eikä kaiken tarvitse olla ollenkaan helppoa. Ihmiset voivat muuttua ja parantaa tapojaan ja olla aidosti tekosistaan pahoillaankin. Tietenkään sillä ei tee oikein mitään, jos pyydetään että anteeksi kun vaikka haukuin blaa blaa, ja sitten annetaan anteeksi puolin toisin, josta meneekin ehkä noin päivä, kun sama on taas edessä. Mutta jos on enemmän tosissaan, niin ei kai sitä tarvitse olla niin järkkymättömänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:36"]

Mun mielestä asioiden selvittämiselle kannattaa elämässä kyllä antaa arvonsa, eikä kaiken tarvitse olla ollenkaan helppoa. Ihmiset voivat muuttua ja parantaa tapojaan ja olla aidosti tekosistaan pahoillaankin. Tietenkään sillä ei tee oikein mitään, jos pyydetään että anteeksi kun vaikka haukuin blaa blaa, ja sitten annetaan anteeksi puolin toisin, josta meneekin ehkä noin päivä, kun sama on taas edessä. Mutta jos on enemmän tosissaan, niin ei kai sitä tarvitse olla niin järkkymättömänä?[/quote]

Toiselle ei tarvitse antaa tilaisuutta jos ei siltä tunnu. Riitelyyn tai haukkumiseen ei kannata silti alentua. Jokainen tehkööt oman elämänsä valinnat toista loukkaamatta.

Vierailija
4/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pidin hänestä vaikka olikin kiusannut, koska mulla ei ole montaa ystävää, mutta nyt noi oikuttelut on sellainen asia, että jos on itse entinen kiusaaja eikä ole pyytänyt anteeksi, niin miten kuvittelee, että hänellä on luottoa oikkuihin?! En luota häneen NIIN paljon. Edessä on joko feidaus tai sitten pitäisi nostaa kissa pöydälle, mutta en taida pystyä. Löydänköhän parempia ystäviä, jos tosiaan menen vain eteenpäin? 

Ap

Vierailija
5/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:40"]

Joo. Pidin hänestä vaikka olikin kiusannut, koska mulla ei ole montaa ystävää, mutta nyt noi oikuttelut on sellainen asia, että jos on itse entinen kiusaaja eikä ole pyytänyt anteeksi, niin miten kuvittelee, että hänellä on luottoa oikkuihin?! En luota häneen NIIN paljon. Edessä on joko feidaus tai sitten pitäisi nostaa kissa pöydälle, mutta en taida pystyä. Löydänköhän parempia ystäviä, jos tosiaan menen vain eteenpäin? 

Ap

[/quote]

Valinta on sun.

Vierailija
6/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy sellaisia jotka ymmärtävät ystävyyden arvon ja osaavat käyttäytyä! Yli laidan vaan!

Vierailija
7/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:39"]

Mun mielestä asioiden selvittämiselle kannattaa elämässä kyllä antaa arvonsa, eikä kaiken tarvitse olla ollenkaan helppoa. Ihmiset voivat muuttua ja parantaa tapojaan ja olla aidosti tekosistaan pahoillaankin. Tietenkään sillä ei tee oikein mitään, jos pyydetään että anteeksi kun vaikka haukuin blaa blaa, ja sitten annetaan anteeksi puolin toisin, josta meneekin ehkä noin päivä, kun sama on taas edessä. Mutta jos on enemmän tosissaan, niin ei kai sitä tarvitse olla niin järkkymättömänä?[/quote]

Toiselle ei tarvitse antaa tilaisuutta jos ei siltä tunnu. Riitelyyn tai haukkumiseen ei kannata silti alentua. Jokainen tehkööt oman elämänsä valinnat toista loukkaamatta.

[/quote]

En sanonutkaan että tarvitsisi, mutta kannattaa vakavasti pohtia että kannattaisiko kuitenkin. Ei ole mikään pakko kenenkään mitään, tietenkään. Mutta kuka täällä muka elää elämänsä läpi loukkaamatta koskaan toisia? Jotkut toki loukkailee toisia enemmän kuin toiset, jotkut mieluiten tosi vähän. Itse ainakin yritän enimmäkseen kuulua jälkimmäisiin, mutta ei siitä aina mitään täyttä arvosanaa tule.

Vierailija
8/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:32"]

[/quote]

Varmaan vain ihan sanomalla, ettei halua olla enää tekemisissä. 

Hyvin yksinkertaista! Jos on kyseessä ns. normaali ihminen, niin varmasti uskoo. Ellei ole ja jotenkin häiriköi jatkuvalla viestittelyllä niin eikun lähestymiskieltoa hakemaan. 

Vierailija
9/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:45"]

[/quote]

En sanonutkaan että tarvitsisi, mutta kannattaa vakavasti pohtia että kannattaisiko kuitenkin. Ei ole mikään pakko kenenkään mitään, tietenkään. Mutta kuka täällä muka elää elämänsä läpi loukkaamatta koskaan toisia? Jotkut toki loukkailee toisia enemmän kuin toiset, jotkut mieluiten tosi vähän. Itse ainakin yritän enimmäkseen kuulua jälkimmäisiin, mutta ei siitä aina mitään täyttä arvosanaa tule.

[/quote]

Ymmärsit ehkä vähän väärin ko. viestin. Tarkoitin tuolla loukkaamattomuudella sitä, että jos katkaisee kaverisuhteen, niin ei kannata katkaista sitä draamaillen ja vihaisena, vaan jatkaa tyynesti eteenpäin. Ja varmasti jokainen pohtiikin noin suurta asiaa kuin ystävyyssuhteen lopettamista, mutta joskus tulee niitä tilanteita jolloin se on parempi.

Vierailija
10/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:45"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole oikein luottoa siihen, että ihminen, joka kykeni kiusaamaan ja olematta siitä pahoillaan oma-aloitteisesti ymmärtäisi mitään siitä, mitä haluan. En oikeastaan odottanutkaan mitään hyvää ystävyyttä, ajattelin, että seura jne riittää. Koska mikä minussa on muuttunut, jos aiemmin piti mua kiusaamisen arvoisena?

Ap

Vierailija
11/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä tämä ihminen on sua kiusannut? Jos tämä on tapahtunut lapsena tai teininä, niin en uskoisi että enään alkaa kiusaamaan. En tarkoita etteikö lapsena tapahtunut kiusaaminen tuntuisi ikävältä ja olisi väärin, mutta lapset ovat toisinaan ajattelemattomia.

Jos tämä henkilö on aikuisiällä kiusannut, niin en luottaisi.

Vierailija
12/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:59"]

Minkä ikäisenä tämä ihminen on sua kiusannut? Jos tämä on tapahtunut lapsena tai teininä, niin en uskoisi että enään alkaa kiusaamaan. En tarkoita etteikö lapsena tapahtunut kiusaaminen tuntuisi ikävältä ja olisi väärin, mutta lapset ovat toisinaan ajattelemattomia.

[/quote]

Teininä. Ehkä mä olen sit omituinen, mutta en hyväksy sitä, että hän on nähnyt minussa vikaa mutta ei ole peitellyt sitä ja nyt kun mä näen hänessä (se oikuttelu) niin MUN pitäis ymmärtää. 

Ap

Vierailija
13/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminenhan on väärin ja typerää, se nyt on selvä, mutta oliko siinä mitään taustoja tai jopa hänen ongelmiaan, joiden valossa voisit käsittää hänen mitä sitten olikaan käsittämätöntä käytöstään jotenkin? Mun mielestä maailmassa näkee nykyään niin armotonta menoa, tarkoitan ihan millä aihealueella tahansa tätä näkee, että sitä enemmän haluan itse yrittää pehmentää näkemyksiäni, koska en a) itsekään ole lähellekään mikään täydellinen b) ihmiset eivät ole korvattavissa niin vain, jokainen on yksilö. Toki jokainen yksilö ei ole sitten sopiva juuri siihen omaan elämään. Joka tapauksessa on oleellista yrittää toimia siten kuin oma sisin kehottaa tekemään. Esim. miltä valinta tuntuu kun aamulla herää, mikä on se eka unen ja valveen sekainen ajatus asiasta. Ei kauheasti kannata sotia itseään vastaan. Ei kannata olla myöskään loputtomiin elävä maalitaulu. 3

Vierailija
14/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:59"]

[/quote]

Teininä. Ehkä mä olen sit omituinen, mutta en hyväksy sitä, että hän on nähnyt minussa vikaa mutta ei ole peitellyt sitä ja nyt kun mä näen hänessä (se oikuttelu) niin MUN pitäis ymmärtää. 

Ap

[/quote]

Sinun ei tarvitse ymmärtää eikä tarvitse olla hänen kanssaan tekemisissä. 

Vierailija
15/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:07"]

Kiusaaminenhan on väärin ja typerää, se nyt on selvä, mutta oliko siinä mitään taustoja tai jopa hänen ongelmiaan, joiden valossa voisit käsittää hänen mitä sitten olikaan käsittämätöntä käytöstään jotenkin? Mun mielestä maailmassa näkee nykyään niin armotonta menoa, tarkoitan ihan millä aihealueella tahansa tätä näkee, että sitä enemmän haluan itse yrittää pehmentää näkemyksiäni, koska en a) itsekään ole lähellekään mikään täydellinen b) ihmiset eivät ole korvattavissa niin vain, jokainen on yksilö. Toki jokainen yksilö ei ole sitten sopiva juuri siihen omaan elämään. Joka tapauksessa on oleellista yrittää toimia siten kuin oma sisin kehottaa tekemään. Esim. miltä valinta tuntuu kun aamulla herää, mikä on se eka unen ja valveen sekainen ajatus asiasta. Ei kauheasti kannata sotia itseään vastaan. Ei kannata olla myöskään loputtomiin elävä maalitaulu. 3

[/quote]

No en kyllä ymmärrä. Jos olikin vaikeaa, niin okei, oli sitten, ei ole luottoa, että tajuaa, että toimintansa oli väärin. Kun ei ole sitä itse ottanut puheeksi koskaan, miksi kuvittelinkaan, että ei jatkaisi nyt kitinöillä? Aarght. Kaipasin itsekin kaveria, siksi kai. Enkä itse kehtaisi sekä kiusata, että sen jälkeen olettaa, että toinen ihan hyvänä ystävänä pitää. Siis niin hyvänä, että oikkunsa jaksaisivat kiinnostaa.

Ap

Vierailija
16/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteenpäin elämässä vain. Älä edes selitä mitään, sinulla on vain "kiire". Parempia ihmisiä on maailma täynnä, ja vaikkei olisikaan, elämässä on paljon muitakin juttuja kuin ystävät. Jos olette kovin pienellä paikkakunnalla, harkitse vakavasti muuttamista.

Vierailija
17/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:24"]

Eteenpäin elämässä vain. Älä edes selitä mitään, sinulla on vain "kiire". Parempia ihmisiä on maailma täynnä, ja vaikkei olisikaan, elämässä on paljon muitakin juttuja kuin ystävät. Jos olette kovin pienellä paikkakunnalla, harkitse vakavasti muuttamista.

[/quote]
Toi "kiire" on hyvä selitys. Ei loukkaa häntä eikä aiheuta draamaa, ja hän varmasti osaa "kiireen" toistuessa lukea rivien välistä ettet halua enää olla tekemisissä. Muistaa vain itse olla ottamatta yhteyttä.

Vierailija
18/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:28"]

[/quote]
Toi "kiire" on hyvä selitys. Ei loukkaa häntä eikä aiheuta draamaa, ja hän varmasti osaa "kiireen" toistuessa lukea rivien välistä ettet halua enää olla tekemisissä. Muistaa vain itse olla ottamatta yhteyttä.

[/quote]

Onneksi ei olla pienellä paikkakunnalla. Ystävä onkin paheksuen valittanut, että muut hänen tuntemansa ovat niin kiireellisiä ja yksikin "koittaa olla kauhea bisnes woman". Miksiköhän alan nyt miettiä...

Ap

Vierailija
19/19 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:28"]

[/quote]

[/quote]

Onneksi ei olla pienellä paikkakunnalla. Ystävä onkin paheksuen valittanut, että muut hänen tuntemansa ovat niin kiireellisiä ja yksikin "koittaa olla kauhea bisnes woman". Miksiköhän alan nyt miettiä...

Ap

[/quote]

Selvitä tosiaan itseksesi omaan tahtiin se, että haluatko jatkaa kaverisuhdettanne. Punnitse hyviä ja huonoja puolia. Jos "ystävän" kanssa olo tuottaa jatkuvasti pahaa oloa ja negatiivisuutta, niin ei kannata tuhlata aikaa sellaiseen. Sua tulee kaduttamaan se jälkikäteen.

Ylipäätään mihinkään sellaiseen joka ei tunnu hyvältä ei kannata tuhlata elämäänsä. Suosittelen keskittymään olemaan onnellinen, ei kuitenkaan muiden kustannuksella.