Onko täällä joku vienyt 8kk ikäisen vauvan päivähoitoon?
Kommentit (30)
Olen vienyt.
Minulle annettiin työpaikalta kaksi vaihtoehtoa - joko aloittaisin työt uudessa paikassa lapsen ollessa 8kk reilun kilometrin päästä kotoa tai pitäisin alkuperäisestä suunnitelmasta kiinni ja menisin töihin vasta lapsen ollessa 12 kk, jolloin työpaikkani siirtyisi 40 km päähän.
Hän pääsi ihanaan perhepäivähoitoon ja oli siellä siihen saakka, kunnes aloitti eskarin. Ihan kunnon ihminen ja veronmaksaja hänestä on tullut; täyttää tänä vuonna jo 23 v.
Jouduin sairaalaan kun meidän vauva oli 4 päivän ikäinen. Koska teholle ei saa ottaa vauvaa mukaan sairaala kirjoitti isälle sairasloman kuukaudeksi jotta hän voi hoitaa vauvaa kotona. Kela hylkäsi sairauspäivärahan ja ilmoitti syyksi että lapsi olisi pitänyt viedä päivähoitoon isän työpäivän ajaksi. En vieläkään ymmärrä Kelan logiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Olen vienyt 9kk ikäisen, kun vamhempainvapaa loppui ja palasin töihin. Ei meillä kaikilla ole taloudellisia mahdollisuuksia jäädä kotiin. Mielestäni päätös oli oikea meille.
Minua aina naurattaa nämä ketjut. Älä vie vauvasi hoitoon... hän on liian pieni kouluikään asti. Noh... älä sitten sinä laita sinun vanhempia ikinä palveluasumiseen. Jää töistä kotiin ja hoida itse. Ei ole tuloja? Noh, valintakysymys. Mene leipäjonoon vaikka.
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Ymmärrän kyllä, jos tulee jotain äkillisiä ennalta arvaamattomia menoja ja rahat eivät riitä. Aika usein pystyy kuitenkin säästämään ja suunnittelemaan elämää niin, että pystyy hoitamaan lasta kotona edes siihen vuoden ikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Olen vienyt 9kk ikäisen, kun vamhempainvapaa loppui ja palasin töihin. Ei meillä kaikilla ole taloudellisia mahdollisuuksia jäädä kotiin. Mielestäni päätös oli oikea meille.
Minua aina naurattaa nämä ketjut. Älä vie vauvasi hoitoon... hän on liian pieni kouluikään asti. Noh... älä sitten sinä laita sinun vanhempia ikinä palveluasumiseen. Jää töistä kotiin ja hoida itse. Ei ole tuloja? Noh, valintakysymys. Mene leipäjonoon vaikka.
Niitä lapsia ei pitäisi tehdä, jos niistä ei ole varaa pitää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy.
Otetaan kyllä 1 kk ikäisiä vauvoja päiväkotiin. Aivan varma asia.
Eipä 45 vuotta sitten juuri muita mahdollisuuksia ollut, kuin viedä lapsi päivähoitoon pienenä vauvana.
Vierailija kirjoitti:
Eipä 45 vuotta sitten juuri muita mahdollisuuksia ollut, kuin viedä lapsi päivähoitoon pienenä vauvana.
Olipas. Itsekkyyttähän tuo vain on.
Vierailija kirjoitti:
Loppuuko vanhempainvapaa jo tuossa vaiheessa? Suomessa ei varmaan ole yleistä, että noin pieni menee hoitoon, mutta esim. USAssa ei liene niin poikkeuksellista.
Päiväkotiin vaan kun ottavat vastaan.Olette parempia vanhempia kun olette työ elämä ja haette sen lapsen kotia ,jaksatte oikeasti.Lapsi kehityy siellä päiväkodissa ja itsenäistyy myös nopeammin.Vai annateko virkikeitä kotona?Pidättekö päivä ,ruoka ja ulkoilu rytmiä? Puhelin pois käsistä koko päivän?Moni shopailee kauppakeskus lapsineen kun nillä pidenetyillä lomilla.Kun lapsi opii pitää käsissä jotain, on laite hankittu ja tuijotaa piirettyjä.Huilii mennään sitten huutavan lapsen kanssa hese tai makki ja ranskalaisia työnetään lapselle käteen.Leikki puistot toimintaa,päivisin ja aktivitetiä ilmaista on lapsiperheille.Ei jakseta nousta ylös ajoissa ja ovesta ulos sinne.Turhaan ei päiväkotien ovet laputettu: Kun tuot tai haet lapsesi: ÄLÄ PUHU PUHELIN!
Nyt pomppasi! Kuuluuko lapsenlapsen hoito isovanhemmille?
No, minä tein omat ratkaisuni ja olen ottanut vastuun omasta lapsenlapsesta. En käy töissä, osaan kuitenkin tuijottaa myös omaa napaa ja navastani en luovu, en myöskään lapsenlapsesta.