Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkaton työntekijä kirpputorille - ilmoitus työkkärissä

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 09:11"]

Kaikki työllistämistuet tuloja saavilta yrityksiltä tai näihin vastaavista pitäisi poistaa. Näin loppuu kilpailun vääristyminen ja oikeisiin töihin on pakko palkata väkeä, jos tarve on. Mieluummin maksettaisiin tukien sijaan kannustuspalkkioita, eli jos yritys on palkannut oikealla palkalla uutta väkeä, joista osa työttömiä, siitä voitaisiin maksaa pieni korvaus työllistämispalkkion nimellä.  Suurin osa työttömistä on ihan työhön kykenevää väkeä, onhan heistä suurin osa sitä työtä jossain vaiheessa tehnyt ja osalla kymmenien vuosien ura takana. 

[/quote]

Tällanen mallihan on jo olemassa, ja se on nimeltään palkkatuki. 

Vierailija
82/103 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistä tällainen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ilmoitus löytyy?

Vierailija
84/103 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:26"]

Vieläkö ilmoitus löytyy?

[/quote]

Poistettu jo. Ja kuulemma kirppiksen pitäjälle sateli sen johdosta tappouhkauksia... En ihmettele, vaikken kyllä hyväksykään.

Vierailija
85/103 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
86/103 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää työttömien hyväksikäyttöä! Ja työpaikat vähenee, kun ilmaisia orjia käyttävät yritykset syrjäyttää työntekijöilleen palkkaa maksavat firmat markkinoilta.

Vierailija
87/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. 

Vierailija
88/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 10:53"]

Oletteko te itse työssäkäyviä vai työttömiä?

[/quote]

Minä en kannata ilmaista työtä, ellei asianosaiset itse niin halua! Sellaisiakin kun oikeasti on. Itsekin olin, kun olin täysin terve työkykyinen! Ja ihanpa kaverin työpaikalla vessoja siivosin käydessäni, kun olivat täysin siivoamatta! No, päällikkö huomasi, että joku käy siivoamassa ja sanoi, ettei täällä kukaan palkatta tarvii töitä tehdä, ja niin sain siivoojan pestin, osa-aikaisen, mikä sopi minulle oikein hyvin lasten ollessa pieniä!

Nyt olen työttömyyspäivärahalla. Pitäisi olla jo sairaseläkkeellä, mutta se on pitempi prosessi. Ymmärrän niitä, joilla on jokin OIKEA syy olla ottamatta vastaan työtä, olipa se mitä tahansa, mutta en ymmärrä niitä, joilla ei ole MITÄÄN todellista syytä sellaiseen. Itse menisin lyhyeen palkattomaan työhön, mutta vaatisin sitä sopimusta tehdessäni sopimukseen kirjauksen, että tietty aika ja sitten normaali palkka, mutta pelkäksi pitkäaikaiseksi ilmaistyövoimaksi en menisi. Ja helppohan sieltä töistä on lopputili saada, jos tekee hommat vähän sinnepäin,eikä kunnolla, jos kerran työstä ei palkkaakaan saa!

Ajatelkaapa niitä yrittäjiä, jotka "palkkaavat" tuollaisen itselleen ilmaisen työntekijän! He niittaavat sen ilmaisen työn lisäksi vielä yhteiskunnan varoista korvausta siitä, että ovat "työllistäneet" jonkun onnettoman orjatyöhön!!! Siis saavat kuukausittain näistä orjista yhteiskunnan veroeuroista korvausta sen työpanoksen päälle, mitä ilmainen orja heille tekee ja lisää heidän yrityksensä tuotoa sillä tavoin! Ja että he itse yrittäjinä voivat vetää välillä lonkkaa, kun yhteiskunta maksaa heille orjasta palkkaa!!! Toki ymmärrän, että pienyrittäjä tekee usein pitkää päivää ilman lomia ja tosi tiukalla on rahat, mutta se ei mielestäni oikeuta heitä hyväksikäyttämään toisia ihmisiä!!! Eikä varsinkaan tekemään jäynää niille, jotka eivät VOI ottaa tarjottua pestiä vastaan (esim fyysisten tai perheessä olevien takia).       

Vierailija
89/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin museossa ilmaisena työharjoittelijana kokopäiväisesti. Kiltisti tein kaikki työvuorot. Näyttelyn valvojaksi tuli joku työvoimatoimiston kautta, palkatta totta kai. Yhtenä päivänä tämä hemmo ei enää jaksanut vaivautua paikalle ja museon työntekijät sättivät ja haukkuivat tätä kelvotonta tunaria, kehtaakin jättää muut pulaan. Viattomalla naamalla ehdotin, että ehkä amanuenssi voisi sitten täksi päiväksi mennä valvomaan näyttelya. Mua katsottiin silmät suurina ja lopulta mä päädyin valvojaksi.
-
Nostan hattua tuolle ilmaisen työn tekijälle, joka sai hommasta tarpeekseen. Mä tein kiltisti ilmaista työtä kuudessa eri paikassa täysillä työvuoroilla. Nykyään asun ulkomailla ja kritisoin entistä voimakkaammin tuota Suomen systeemia.

Vierailija
90/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin ko. firma. Rehelliset yritykset kärsivät, kun toiset voivat polkea hintoja korvaamalla työntekijät yhteiskunnan rahoittamilla orjilla. 

Vierailija
91/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 10:53"]

Oletteko te itse työssäkäyviä vai työttömiä?

[/quote]

Miten tämä liittyy asiaan? Ei kenenkään pitäisi joutua työskentelemään palkatta.
[/quote]

Siten että asenteet vaikuttaa aika paljon.
[/quote]

Minä käyn töissä 3300e bruttopalkalla ja olen sitä mieltä ettei kenenkään pitäisi joutua työskentelemään alle 2000 br tuloilla.

Vierailija
92/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin mennä hyvinkin johonkin työkokeiluun tms jos siitä olisi minulle hyötyä. Mielelläni työskentelisin vaikka assistenttina jollekin projektipäällikölle tms. Saisin siitä työkokemusta ja näkemystä yritysmaailmaan. Se että kaikki nämä "työkokeilut" on johonkin diipadaapa hommiin on vähän härskiä käytöstä ja ilmaista työvoimaahan siinä vain haetaan. Nuo hommat oppii kuitenkin päivässä tai parissa korkeintaan... Minkään työvalmennuksn kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
93/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
94/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille ihmisille tämä palkaton "työharjoittelu" järjestelmä on usein aivan käsittämätön. Muistan kun olin nuoruudessani eräässä teollisuuden yrityksessä palkattomassa työharjoittelussa ja ajauduin erään aliurakoitsijan kanssa suukopuun. Minua moitittiin, että en sitoudu tarpeeksi vahvasti projektiin kun en omalla ajallani iltaisin viitsinyt hoitaa tiettyjä tehtäviä. No menetin siinä vaiheessa malttini ja annoin tulla takaisin todeten että saan tästä stressistä ja jatkuvasta kiireestä muutenkin 0 euroa kuukaudessa, niin mitä itse olisit tekemään sitä korvausta vasten? Aliurakoitsijalla siinä vaiheessa venähti naama, ei hän kuulemma ollut voinut kuvitellakkaan että olen talkoissa siellä töissä ja lupasi sitten hoitaa mahdollisimman paljon asioita palkollisten kanssa. 

Pienikin palkka olisi näistä kokeiluista ja muista erittäin motivoivaa ja kannustavaa tekijöille. Jos oot palkaton, niin ei sitä edes tunne olevansa missään töissä. Jatkuvaa vitutusta vain.

Vierailija
95/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 09:20"]

Tämä alkaa olla jo ihan älytöntä. Eihän kohta kukaa enään palkkaa ihmisiä töihin jos niitä ilmaiseksikin saa. Te toimistohan on kohta orjanvälitys toimisto.

[/quote]siinä on uusi ja osuva nimi

Vierailija
96/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä samalla työpaikalla takavuosina olleesta tyypistä oli tehty valitus. Se vaan, että ilmaistyö oli jo loppunut ennen kuin valitus meni käsittelyyn. Eikä siihen valitukseen edes ollut aihetta, oli harjoittelija vain ihan lakien mukaan toiminut, mutta siitä oli asiakas suuttunut. 

Vierailija
97/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto ei saisi laittaa näitä "työpaikkoja" te-palvelut.fi -sivulle eli joku on tehnyt virheen. Työkokeilija sinne voidaan antaa, mutta ei silloinkaan toimimaan itsenäisesti.

Vierailija
98/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tällaista työttömien riistoa saada kuriin?

Vierailija
99/103 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhu

Vierailija
100/103 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin tuollainen paskafirma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi