Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä arkisia herkkuja kaipaat ulkomailta?

Vierailija
24.07.2015 |

Mitä sellaista Suomesta ei saa, jota olet jossain muualla saanut ja tykästynyt? En tarkoita nyt niinkään mitään gourmet-juttuja, vaan ihan jotain tavallisia ruokia, säilykkeitä, snacksejä, arkijuttuja.

Mä en ymmärrä, miksi Suomesta ei voi ostaa niitä ihania kuivattuja suolattuja maissinjyviä, joita saa ainakin Ranskassa ja Espanjassa. Semmonen kelvoton halpis-snacks, mutta kaipaan! En ole myöskään hetkeen löytänyt paahdettuja kuorellisia kurpitsansiemeniä, mutta kai niitä jossain vielä on?

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:47"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:29"]Crumpetseja ja clotted creamia englannista. Sniff! [/quote] Joo kyllä! Clotted cream oli ihan taivaallista tuoreiden skonssien kanssa. :) [/quote]   MITÄ se on :D ?? [/quote] Tiedätkö, hankala selittää. :D saa korjata jos joku tietää paremmin! Se ilmeisesti keitetään kermasta niin, että keitetyn kerman päälle tuleva kuori on sitä itseään? Rasvaprosentti on 55-64 välillä, maultaan se on äärimmäisen pehmeä ja vähän pähkinämäinen ikään kuin tuorejuusto. Ei siis tosiaan laihduttajan herkkua. Vähän kuin voin ja vatkatun kuohukerman lehtolapsi. Päätin juuri, että otan haasteeksi yrittää valmistaa sitä kotona. :D ei ilmeisesti oikein viedä ulkomaille englannista, koska säilyvyys on huono. (?)

[/quote]

Kuulostaa mahtavalta!

Vierailija
182/186 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mainitsemat maissinjyvät eri mausteilla on ihanan koukuttavia <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:41"]

Joskus kaipaisin tuoreita sämpylöitä aamiaseksi. Suomessa on hankala löytää.

[/quote]

Niitähän onkin aivan hirvittävän vaikea tehdä itse... Googleta Sikke Sumarin sämpylät. Helpompia ja parempia ei voi olla.

[/quote]

Niin no nyt ei ollut ketjun aihe se, että osaatko leipoa itse sämpylöitä, vaan että onko vähän kiva kun alakerrassa on leipomo, josta voi kipaista pari tuoretta aina aamulla.

Vierailija
184/186 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:06"]

Ap:n mainitsemat maissinjyvät eri mausteilla on ihanan koukuttavia <3

[/quote]

Miksi niitä ei saa Suomesta? Mä olen syönyt vain suolattuja, mitä muita mausteita on ja mistä niitä saa? Ap

Vierailija
185/186 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limoncelloa Italian hinnoilla

Tomaatteja joissa on makua

Vierailija
186/186 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Crumpetseja"

Nyt repesin! Sama tuolla "snakseja" mika ihmeen tuplamonikon himo teilla on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme