Vinkkejä, kuinka kehittää englantia paremmaksi?
Haluan parantaa englantiani. Tv-sarjojen katselu ei juuri auta sellaiseen tieteellisen kielen hallintaan, kuinka voisi kehittyä siinä? Kokemuksia? Ajattelin että voisin alkaa lukea englanninkielisiä kirjoja, mutta onko siinä järkeä jos en ymmärrä läheskään kaikkia sanoja? Kuinka kielitaito voi parantua jos ei tiedä mitä lukee... Vaikeaa.
Kommentit (5)
Muuttamalla englanninkieliseen maahan.
Jaa, ensimmäinen mielikuvani tästä oli, että nyt on joku vääntänyt potentiaalisen hyvän provon: olisiko jopa esiintymässä vain englantilaisena vai ihan brittien pääministerinä kirjoittaa sujuvaa suomea. Luin juuri jutun, kuinka Katainen on käynyt lypsämässä brittejä EU hommissaan.
Englannin kielellä on todella paljon eri aihepiireihin liittyviä keskustelupalstoja, joilta äkkiä oppii sen aihepiirin perus termistön. Näkee, että osalla palstoista on paljonkin vieraskielisiäkin, joten ei kannata ainakaan arkailla aluksi heikommallakaan englannilla kirjoittamista. Itse lueskelen ja harvoin kirjoitan mm. Chess.comiin ja olen parillakin uusiutuvien keskustelupalstalla.
Itse ennen kuin muutin pois Suomesta luin kirjoja, katsoin sarjoja enkun tekstityksillä ja loppujenlopuksi ne tekstityksetkin jäivät. Nykyään menee ihan sujuva englanti, suomi, serbia, venäjä ja espanja. Yritä puhua mahd. paljon englantia, mieti lauseita englanniksi yms.
Työväenopiston kurssit (B1 - B2 -tasot) ovat laadukkaita. Katso niistä sopiva. Yliopistossa sitten C-tason kursseja.