Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saikulle rv 25?

Vierailija
24.07.2015 |

Työpvän jälkeen ihan puhki, selkä kipeä,supistelee,mitään ei jaksa. Yölevon jälkeen parempi olo,työpvä sujuu puoleenväliin ihan hyvin, sitten em kivut alkavat vaivata. Jäisitkö sairaslomalle?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:59"]

Rv 25 ei vielä vaikuta mitään. Parasta aikaa. Maha pieni. Kaikki hyvin. Tekosyitä voi olla muitakin, ettei jaksa töiden jäkeen mitään

itse olin joskus Rv 32 jälkeen sairauslomalla vativasta perushoitotyöstä. Kotona oli toinen ale 1,5 v

[/quote]

maha iso, painoa tullut 12kg lisää, kohdunkaula lyhentynyt 2cm. puoleenväliin työpäivästä jaksan,sen jälkeen jokaisen askeleen ottaminen tekee kipeää, Para-tabs ei juuri auta.

ap

Vierailija
22/36 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:59"]

Rv 25 ei vielä vaikuta mitään. Parasta aikaa. Maha pieni. Kaikki hyvin. Tekosyitä voi olla muitakin, ettei jaksa töiden jäkeen mitään

itse olin joskus Rv 32 jälkeen sairauslomalla vativasta perushoitotyöstä. Kotona oli toinen ale 1,5 v

[/quote]

maha iso, painoa tullut 12kg lisää, kohdunkaula lyhentynyt 2cm. puoleenväliin työpäivästä jaksan,sen jälkeen jokaisen askeleen ottaminen tekee kipeää, Para-tabs ei juuri auta.

ap
[/quote]

Jos kohdunkaula on lyhentynyt noin paljon noilla viikoilla niin se on syy sairauslomaan. Ei se että illalla väsyttää. Eli hyvin voit lyhenemisen takia vaatia saikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:57"]

Ehkä mä sitten jään...pe tuli kivusta johtuva itkukin kesken työpäivän, perkeleen voimalla pvä loppuun. Huomenna lekuriin!

[/quote]

kröhöm??!!

Vierailija
24/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin maatalousyrittäjä ensimmäisen raskauden aikana. En jäänyt saikulle enkä äitiyslomalle. Lapsi kuoli kohtuun täysiaikaisena. Seuraavien raskauksien aikana olinkin sitten saikulla noin puolivälistä alkaen.Ei ole tarkoitus pelotella, mutta huonostikin siis VOI käydä. Kannattaa miettiä, mikä on tärkeintä.

Vierailija
25/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät saikulle jos olo tosiaan on kurja. 

Itsekin jäin saikulle rv24 edellisessä raskaudessa. Selkä oli tohjona ja liitoskivut aivan järkyttävät. Kyllä tuosta tuli kuittia aika monelta, juuri "raskaus ei ole sairaus". Joo, ei ole mutta jos työpäivä menee melkein itkien niin ei mitään järkeä olla töissä.

Vierailija
26/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja minäpäs menin suoraan töistä synnyttämään...!"
Ei tosiaan kannata verrata toisiin, jokainen raskaus on erilainen. Kun olin synnyttänyt esikoiseni, niin ihmettelin, miten jotkut jaksavat valittaa raskaudesta. Toisessa raskaudessa olin niin poikki sekä henkisesti, että fyysisesti, että synnytys piristi minua todella paljon, vaikka vauvakin itki usein. Jos tuntuu siltä, että saikulle kannattaa jäädä niin jää, varsinkin supistusten takia. Liian paljon olen minäkin lukenut siitä, kuinka raskausaikana ei kuunnellut kehoaan ja ei päässyt ihan loppuun asti. Tsemppiä!

Vierailija
27/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:44"]

En. Raskaus ei ole sairaus.

[/quote]

Ei ole sairaus, mutta toisinaan tekee odottavan äidin todella sairaaksi.

Vierailija
28/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! 

Ap

Vierailija
29/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se saikulle jääminen olisi jokin tahtotila / kateuden aihe. Toisilla easkaus on vaivaton, toisilla vaivallinen. Kuuntele kehoasi. Jo se että miettii jaksamista on usein merkki,ettei jaksa /pysty/ole järkevää tehdä töitä ainakaan entiseen tahtiin!!!

Vierailija
30/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenmaku suussa on ihan turhaa sinnitellä. Olen jäänyt ensimmäisestä saikulle viikolla 24 ja toisesta viikolla 22. Raskas ja pakkotahtinen epäsäännöllinen vuorotyö ilman taukoja kuumassa ympäristössä. Ensimmäistä odottaessa ei tuntunut hyvältä, mutta painoin täysillä töitä. Neuvolassa sanottiin, kun valitin supistuksista ja kivuista, että ei tarvi tahtia hiljentää vaan saa nostella vaikka 100kg painoisia tavaroita. Jouduin sitten suoraa töistä sairaalan sänkyyn liikkumiskieltoon, koska kohdunsuu alkoi avautua yläpäästä ja vauva meinasi syntyä rv 24.

Vierailija
31/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin, todellaki!

Vierailija
32/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:29"]

Verenmaku suussa on ihan turhaa sinnitellä. Olen jäänyt ensimmäisestä saikulle viikolla 24 ja toisesta viikolla 22. Raskas ja pakkotahtinen epäsäännöllinen vuorotyö ilman taukoja kuumassa ympäristössä. Ensimmäistä odottaessa ei tuntunut hyvältä, mutta painoin täysillä töitä. Neuvolassa sanottiin, kun valitin supistuksista ja kivuista, että ei tarvi tahtia hiljentää vaan saa nostella vaikka 100kg painoisia tavaroita. Jouduin sitten suoraa töistä sairaalan sänkyyn liikkumiskieltoon, koska kohdunsuu alkoi avautua yläpäästä ja vauva meinasi syntyä rv 24.

[/quote]

aika nihkeästi supistelujen vuoksi lekuri kirjoittaa sairaslomaa, miksi? elääkö lääkärikunnassakin sitkeässä myytti raskaus ei ole sairaus jne?

Vierailija
33/36 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kevyt sisätyö, kun esikoista odotin, ja silti jouduin jäämään 24. viikolla saikulle ankarien liitoskipujen takia. En pystynyt liikuttamaan jalkojani juuri ollenkaan. Seuraavat raskaudet olivat huomattavasti helpompia, kaikkein helpoin viides ja ikää mulla tuolloin 42 vuotta. Silloin en tarvinnut ainuttakaan sairauslomapäivää koko raskauden aikana. 

Vierailija
34/36 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sitten jään...pe tuli kivusta johtuva itkukin kesken työpäivän, perkeleen voimalla pvä loppuun. Huomenna lekuriin!

Vierailija
35/36 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin! Vauva työtä tärkeämpi!

Vierailija
36/36 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:59"]

[/quote]

ap

[/quote]

Mistä tiedät kohdunkaulan tilanteen? t. rv24 eikä mulla tommosista oo mitään hajua