Mitä tekisitte, kun mies on kauhean ilkeä?
Hän ämmittelee ja koko ajan vähättelee; "ethän sä sitäkään osaa", "ei taida sekään sulta onnistua"
Lisäksi hänen omat menot ovat niitä tärkeimpiä. Hän käyttää omiin menoihinsa koko päivän ja oma harrastukseni, missä menee matkoineen korkeintaan kaksi tuntia tuntuu olevan liikaa. Aina tulee kuittia kun taas kesti ja hänen pitäisi päästä lähtemään omiin menoihinsa.
Meillä on yksi lapsi, käyn kokopäivätöissä ja teen suurimman osan kotitöistä. Mies ei näe mitään väärää omassa käyttäytymisessään.
Kommentit (55)
Lässyn lässyn.provo on tylsä.
Jajos totta on, niin kerroit jo alussa ettei ota huomioon pyyntöjäsi käyttäytyä, niin mitävittua vielä mietit?
Mikäs mt-ongelma ap:lla on, kun sietää tuollaista ihmistä elämässään? Mietihän sitä.
Toista ihmistä et voi muuttaa, mutta itseäsi voit.
Ap, uskon että löydät paljon apua, selvyyttä, tietoa ja vertaistukea siitä Narsistin keskustelutyyli -ketjusta. Käy lukemassa se (on niin pitkä, että sen kahlaamiseen menee varmasti tunteja).
Mies varmaan uhriutuu pian urakalla, kun hänet jätettiin työttömyyden vuoksi, kun ap on niin rahan perään.
Jätä mies uhriutumaan ja vittuilemaan keskenään.
Tutustu myös tähän youtube-kanavaan Narsisti vs Minä
https://www.youtube.com/channel/UCUA9IzlEdYYBpC-lOh_UEmA/videos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tähän jotain keinoa olisi, miten saada mies ymmärtämään lopettamaan käytöksen, mikä vahingoittaa koko perhettä?
Ap
En minä saanut miestä ymmärtämään. Vein hänet parisuhdekurssille, ja keskityin puhumaan minä-viestinnällä olettaen, että esimerkki opettaa.
Ei opettanut, vaikka 20 vuott yritin. Nyt ymmärrän, että hänen maailmankuvansa olin voittaja-häviäjä-tyyppinen, ei siis win-win. Eli jotta voi voittaa, niin jonkun pitää hävitä. Ääriesimerkkinä Putin. Mutta ihan miesten maailmassa tyypillisintä.
Tätä pelkään, että asia olisi näin. Hän usein sanookin, että jos minun kanssa alat väittelemään, et tule koskaan voittamaan.
Ap
No tuohan kaiken paljastaa. Ei ole mitään, millä voit hänet voittaa. Ei ole mitään, mitä voit tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tähän jotain keinoa olisi, miten saada mies ymmärtämään lopettamaan käytöksen, mikä vahingoittaa koko perhettä?
Ap
En minä saanut miestä ymmärtämään. Vein hänet parisuhdekurssille, ja keskityin puhumaan minä-viestinnällä olettaen, että esimerkki opettaa.
Ei opettanut, vaikka 20 vuott yritin. Nyt ymmärrän, että hänen maailmankuvansa olin voittaja-häviäjä-tyyppinen, ei siis win-win. Eli jotta voi voittaa, niin jonkun pitää hävitä. Ääriesimerkkinä Putin. Mutta ihan miesten maailmassa tyypillisintä.
Tätä pelkään, että asia olisi näin. Hän usein sanookin, että jos minun kanssa alat väittelemään, et tule koskaan voittamaan.
Ap
No tuohan kaiken paljastaa. Ei ole mitään, millä voit hänet voittaa. Ei ole mitään, mitä voit tehdä.
Voitat hänet jättämällä hänet ja katkaisemalla kaikki yhteydet. Älä ota mitään hänen juttujaan henkilökohtaisesti, annat kaiken valua kuin vesi hanhen selästä. Et yritä selittää mitään mitä hän saa sinut tuntemaan tai miten hänen pitäisi muuttua, et selitä yhtään mitään. Jätät hänet vaan elämään omaa surkeaa elämäänsä ja ankeuttamaan jotain toisia ihmisiä kuin sinua ja lastasi.
Kysyt mitä tekisitte. Vastaan että lähtisin. Tietysti, mitä muutakaan? Normaali ihminen osaa käyttäytyä ihan käskemättä ja pyytämättä, ääliö ei edes käskien eikä pyytäen.
Eron jälkeen ex-miehen suosikkiuhriutuminen oli kaiken paljastava: Minä kuulemma erosin hänestä, koska hän pilasi minun "täydellisen elämäni".
Toisin sanottuna minulla oli kaikki muu elämässäni hyvin ja hallinnassa, mutta mies kaikin voimin pyrki ankeuttamaan elämääni.
Mulla oli nyt viikonloppuna yllättäen vähän samanlainen tilanne. Oltiin kaveriporukalla mökillä ja mies oli yllättäen koko viikonlopun tosi vähättelevä, alentava ja ilkeä.
Ei antanut mulle suunvuoroa, vaan karjui päälle, kun yritin jotain puhua. Kaikki, mitä sanoin, oli väärin ja lyttäsi heti. Ihan kaikki pienetkin jutut, kuten kun kerroin, että mies toi meille koronan kuukausi aiemmin, niin yhtäkkiä ei muka ollutkaan totta. Vaikka totuus on, että mies kävi työpaikkansa toimistolla kerran, sairastui kokonaan ja minä sen jälkeen myös. Oli ihan totta. Ollaan oltu pitkään etätöissä, joten kyllä se melko varmasti siltä toimistoreissulta tuli.
Inhottavaa tuollainen ilkeily. Mies tehnyt joskus aiemmin samantyylistä, mutta ei noin pahana. Ja sen jälkeen siitä on puhuttu. Nyt harkitsen eroa. Täytyisi löytää uusi työ ja asunto. Ei taida parantua tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tiedä. Oma kokemukseni on, että ero on ainoa vaihtoehto. Yritin ex-miestä saada pariterapiaan. Ei lähtenyt, koska ainoa ongelma oli minun laiskuuteni, hulluuteni ja seks. haluttomuus. Kuulema kaikki ongelmat olisivat ratkenneet, jos olisin antanut enemmän. Ex-mies ei millään tajunnut, ettei nosto, pisto ja ravistus riittänyt minulle. Pakkasin itseni ja lapseni, koska lasten saama parisuhdemalli huolestutti. Nyt eron jälkeen olen saanut kuulla eronneeni liian helposti. Kuulema pariterapia olisi auttanut, mutta en ollut suostunut. Asia selvä. Onneksi ei tuon porukan kanssa tarvitse enää olla juuri missään yhteyksissä. Ex oli siis isältään oppinut sen, ettei ämmiä tarvinnut kuunnella ja, kun on naimisiin menty niin siinä sitten oltiin.
Jos mies ei ole töissä voi kokea turhautumista ja käyttäytyy siksi noin koska kokee epäoikeudenmukaisuutta työttömyyden takia. Näin ainakin yleensä.
Kissa pöydälle ja lopetat sen ukon paapomisen.Mies jos makaa kotona niin tekee edes kotityöt.Sanot suoraa ettei tuollainen käytös vetele.Ja jos ei ole mitään vaikutusta niin nostat kytkintä.Minkä ikäinen lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos miehesi on kuin isäni, hän kieltää kaiken ja muut on syyllisiä. Jos uskallat puuttua asioihin, se on kuin bensan kaatamista liekkeihin. Hän höykyyttää ihmisiä niin pitkään, että saa heidät nujerrettua. Juokse hyvä ihminen ja lujaa.
Et voi muuttaa toista. Sen pitäisi lähteä hänestä itsestään. Voithan kokeilla pariterapiaa, siitä nyt voi aloittaa ja katsoa onko mitään vaikutusta. Mitä hän sanoo jos kysyt miksi hän käyttäytyy noin?
Siis tuollaiselle miehelle ei tule alistua. Istuta hänet joka kerta tuolille ja käy 30min saarna, kun hän sanoo jotain ikävästi. Saarnaaminen auttaa, mutta sitä pitää tehdä tuollaiselle, koska kotikasvatusta ei vissiin ole miehelläsi ollut. Harmi, että sinun pitää kasvattaa miehesi. Saahan siitä sitten joku toinen nainen hyvän miehen, kun ensin kasvatat sen. Kasvatus uusiin tapoihin vie sen muutaman kuukauden, riippuu paljonko jaksat saarnata aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuollaiselle miehelle ei tule alistua. Istuta hänet joka kerta tuolille ja käy 30min saarna, kun hän sanoo jotain ikävästi. Saarnaaminen auttaa, mutta sitä pitää tehdä tuollaiselle, koska kotikasvatusta ei vissiin ole miehelläsi ollut. Harmi, että sinun pitää kasvattaa miehesi. Saahan siitä sitten joku toinen nainen hyvän miehen, kun ensin kasvatat sen. Kasvatus uusiin tapoihin vie sen muutaman kuukauden, riippuu paljonko jaksat saarnata aiheesta.
Hei ihan oikeesti, älä jaksa. Mulle saisi maksaa aika paljon, että alkaisin yrittää kasvattaa jotain aikuista miestä. Nuorena yritin tollasen kanssa tulle toimeen viisi hukkaanheitettyä vuotta elämästäni. Onneksi tajusin juosta juuri ennen alttaria ja lapsia.
Ketään et voi pakottaa muuttumaan. Voit viedä hevosen veden ääreen, muttet pakottaa juomaan. Ketään et voi rakastaa ehjäksi etkä voi saada rakastamaan kykenemätöntä ihmistä rakastamaan itseäsi, vaikka hän olisi väittänytkin joskus rakastavansa. Teot ratkaisevat, eivät sanat.
Jokaisella on yksi ainutkertainen elämä. Miten ja kenen kanssa sen haluat viettää? Harvalla on kutsumusta yrittää pelastaa epätoivoisia tapauksia uhraten oman elämänsä siihen eikä kenelläkään ole siihen velvollisuutta.
Jep, samassa veneessä ollaan. Tosin mä olen erosta puhunut jo muutamaankin otteeseen ja mies on sanonut, että jos ero tulee, hän tekee mun ja lasten elämästä helvettiä. Joten vielä etsin vaihtoehtoa, miten tästä tilanteesta pois.
Jokainen, jolla on ilkeä ja hankala puoliso ja etenkin, jos omat voimat tuntuvat olevan vähissä, menkää kahlaamaan läpi sitä Narsistin keskustelutyyli -ketjua. Ihmisillä ei ole riittävästi tietoutta narsismista ja sitä on todella vaikea uskoa omasta läheisestään, mutta kas vaan, palaset loksahtelevat kummasti kohdalleen ja on lohduttavaa kuulla muiden kokeneen samaa sekä kuulla selviytymistarinoita.
Aika lähteä. Ilkeilköön jollekin muulle, sinä et sellaista kaipaa, eikä varsinkaan lapsi.