Miksi nainen EI "saisi" tehdä yksin lapsia?
Miksi "pitää" olla vuosien vakaa parisuhde takana?
Kommentit (22)
Kyllä naiset voi. Miehille se onkin sitten jo vaikeampaa...
Ei sitä ehkä etukäteen ajattele, kuinka raastavaa se voi olla. Kun lapsella ei ole isää, ja valtaosalla lapsista on, aiheuttaa se tuskaisia hetkiä isänpäivänä ja ylipäätään ihmettelyä, missä oma isä on. Isän tai äidin täydellinen puuttuminen on aina iso asia kelle vain, ja se on käsiteltävä elämässä. Silloin ihmiseltä puuttuu tieto siitä, mistä 50% hänestä tulee. Se voi aiheuttaa juurettomuuden tunteita ja jäädä ikuiseksi mysteeriksi. On valtava määrä ihmisiä, jotka vuosikausia etsivät kadonnutta vanhempaa eivätkä pääse asian kanssa koskaan "päätökseen".
Joo, minäkin pohtisin asiaa lapsen kannalta. Mieluimmin minä lapseton, kuin lapsi, minun itsekkäistä syistä, isätön.
Vasemmistolaiset ovat jo 100 vuotta tehneet aktiivista työtä ydinperheen aseman heikentämiseksi ja romuttamiseksi. En käsitä miksi, sillä tulokset ovat nähtävissä ainoastaan lasten ja nuorten alati lisääntyvänä pahoinvointina.
Koska yksinhuoltajien lapsilla on tilastollisesti huomattavasti enemmän ongelmia kun parien. Ei siis ole mielipide vaan fakta, turha kiistää.
Ei tietenkään voi eikä pidä estää yksinäistä naista hankkimasta lasta, mutta mielestäni yhteiskunnan olisi ainakin turha tukea sitä keinohedelmöityksellä. Saatikka adoptiolapsella mikäli halukkaita parejakin on jonoksi asti.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:10"]Vasemmistolaiset ovat jo 100 vuotta tehneet aktiivista työtä ydinperheen aseman heikentämiseksi ja romuttamiseksi. En käsitä miksi, sillä tulokset ovat nähtävissä ainoastaan lasten ja nuorten alati lisääntyvänä pahoinvointina.
[/quote]
Hirveää sontaa!
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:10"]
Vasemmistolaiset ovat jo 100 vuotta tehneet aktiivista työtä ydinperheen aseman heikentämiseksi ja romuttamiseksi. En käsitä miksi, sillä tulokset ovat nähtävissä ainoastaan lasten ja nuorten alati lisääntyvänä pahoinvointina.
[/quote]
In all fairness, paljon sataa vuotta vanhempi idea siitä, mihin viittaamme termillä "ydinperhe", ei olekaan.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 01:15"]
Koska yksinhuoltajien lapsilla on tilastollisesti huomattavasti enemmän ongelmia kun parien. Ei siis ole mielipide vaan fakta, turha kiistää.
[/quote]
Kyllä, mutta tilastotieteen peruskurssin ekalla luennolla kerrotaan, että korrelaatiosta ei välttämättä seuraa kausaalisuus. Selitys sille, että yksinhuoltaperheiden lapsilla on enemmän ongelmia (mihin ongelmiin tässä nyt sitten viitataankaan) kuin kahden huoltajan perheiden lapsilla, on ehkäpä esimerkiksi perheen käytettävissä olevissa tuloissa tai sosiaalisen tuen verkostojen laajuudessa. Jos yksinhuoltajan raha-asiat ja turvaverkot ovat reilassa, koko yh-efekti kutistunee aika pieneksi.
Mulla on miespuolinen tuttu, joka on hankittu "ilman isää". Äiti on periaatteessa ollut todella huolehtiva ja lasta on rakastettu, mutta ei se silti ihan tervettä ole. Jos ei alkuunkaan pysty parisuhteeseen, niin voiko kasvattaa lastakaan? Lisäksi lapsella pitää olla oikeus tietää ja tuntea isänsä.
Kyseinen poika on aikuistuttuaan alkanut vältellä äitiään ja suhde häneen on muuttunut vihamieliseksi.
Sinulle, joka kirjoitit näin: "Minä tein, hedelmöityshoidoilla. Eikä muuten kiinnosta pätkääkään, mitä muut ajattelevat." Eikö sinua kiinnosta sekään, mitä lapsesi ajattelee? Tai ehkä tilanne vielä toistaiseksi on OK, mutta entä kun hän on aikuinen, perustaa ehkä oman perheen ja alkaa ajatella mitä on menettänyt, alkaa etsiä juuriaan?
Tuskinpa tämänkään pojan äiti, josta kerroin, olisi uskonut miten lapsi suhtautuu häneen aikuisena. Eli äidillä on oikeus hankkia lapsi ja kieltää häneltä isä, mutta lapsellakin on OIKEUS olla hyväksymättä tätä.
Koska syntymään pakottaminen on aina väärin.
Koska lapselta ei saa riistää oikeutta sekä isään että äitiin!
Ai niin, sehän koski vain homoliittoja. Sori, anna mennä vaan.
Minun lapsuudenystävä, sinkkunainen oli päälle kolmekymppinen ja koska "vauvakuume ja oikeus saada lapsi, kaikilla muillakin on" hän hankkiutui raskaaksi yhdenyön suhteilla valehtelemalla että ehkäisy on kunnossa.
Tänä päivänä poika jo teini ja isä tuntematon, äidillänsäkään ei tietoa kuka niistä kymmenistä isäehdokkaista oli se jonka kanssa lapsi sai alkunsa, eikä välitä.
Pojan lapsuus meni hyvin mutta nyt oireilee pahasti, ja vihaa äitiään, ja pelkää (toivoo?) että jokainen vähänkin itseään muistuttava ventovieras mies on isänsä.
Näitähän on maailma täynnä, ja vahinkoja sattuu, ja lisäksi vielä luovutetulla spermalla aikaansatuja lapsia tulee koko ajan lisää. Minä vaan en ymmärrä miksi. Yritän olla moralisoimatta ja tuomitsematta, ehkä voisin ymmärtää jos joku selittäisi miten se on lapsen näkökulmasta oikeutettu teko?
Monikaan äiti ei ajattele sitä miltä lapsesta voi tuntua sitten koulussa kuinka isät hakevat lapsensa koulun jälkeen, kuinka toiset lapset viettävät isänpäivää, ja kuinka toiset lapset kertovat mitä tekivät isänsä kanssa. Tiedän itse erään naisen jonka lapsella ei ole ollut minkäänlaista mies hahmoa elämässä. Hiekkalaatikolla ja myöhemmin leikkien aikana lapsi aina ihmetteli miksi "mies haki kaverin pois". Eihän se siinä ymmärtänyt että mies joka haki lapsen ei suinkaan ollut mikään paha namusetä vaan isä. Kannattaa miettiä asiaa sen lapsen kannalta eikä suinkaan itsekkäästi ajatella "mä haluan lapsen".
Saa toki, kunhan itse myös maksaa lapsensa elatuksen, eikä tarvitse siihen baaripanoiskän elareita tai sossun rahoja.
No ei se avioliitto takaa sitä, että isä viettää lapsen kanssa aikaa, hakee päiväkodista jne. Oma isäni ei koskaan tehnyt mun kanssa mitään. Vanhempani siis naimisissa edelleen. Kotoa pois muuttoni jälkeen ei isäni ole soittanut minulle kertaakaan edes kysyäkseen " mitä kuuluu?" Monet liitot myös kaatuvat nykypäivänä ja lapsista tulee viikko- viikko lapsia. Sitten kun toisen hoitoaika päättyy ja tulee ongelmia soitetaan poliisit paikalle. Tämänkö kokeminen on sitten lapsen kehytyksen kannalta parempi vaihtoehto..? Unohtamatta sitä, että se oma ihana kumppani voi myöskin kuolla. Elämää, kun ei voi suunnitella.
Jostain syystä luonto on järjestänyt asiat siten, että siihen hommaan tarvitaan sekä mies, että nainen.
Koska sillä tavoin lapsista kasvaa itsekkäitä kusipäitä, yhtä itsekkäitä kuin äitinsä. Ja kun se on ainut malli, niin itsekkyys on tiukassa ja takaa hyvän pohjan narsistiselle pers.-häiriölle.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 00:23"]Koska sillä tavoin lapsista kasvaa itsekkäitä kusipäitä, yhtä itsekkäitä kuin äitinsä. Ja kun se on ainut malli, niin itsekkyys on tiukassa ja takaa hyvän pohjan narsistiselle pers.-häiriölle.
[/quote]
Hah! Oikeasti hauska kommentti. Harvoin av:lla naureskelen. Nyt vähän hekottelen ha tuhisen.