Epätoivottu raskaus ja uusi suhde
Tilanteeni on se että olen raskaana ja enintään rv 5. Minulla on uusi mies jonka kanssa tapailtu 6kk ja nyt seurusteltu pari kk. Haluaisin tehdä abortin, mutta pelkään että jos kerron miehelle, niin on toista mieltä. Alkuun sanoi ettei halua lapsia (tyyliin ikinä) mutta mitä pidemmälle meidän juttu on edennyt niin alkanut höpöttää vauvoista ja meidän jälkikasvusta, naimisiin menosta jne.
Olen jopa ajatellut etten tästä edes kerro ja teen vaan abortin.
Pelottaa että tämä suhde kaatuu tähän. Olen rakastunut ja näen tulevaisuuden miehen kanssa mutta minulle riittää (ainakin nyt) yksi lapsi. Mitä pitäisi tehdä?
Ap
Kommentit (55)
Siis sinulla on jo lapsi? Miten tulit raskaaksi tuoreessa suhteessa, se vähän kiinnostaa, rehellisesti? Jos teet abortin niin aika vaikea sellaisen salaisuuden kanssa on elää jos suhde kestää vuosia, mutta voit toki kokeilla. Hyvin tuoreet suhteet kyllä hyvin usein päättyvät tällaisissa aborttiasioissa koska kaiken pitää olla aluksi mahdollisimman helppoa, että toiseen voi siinä vaiheessa luottaa. Kertomattomuus ei ehkä sitä luottamusta kuitenkaan pelasta vaan ns kunnon mies kyllä vaistoaa, että jotain on pielessä. Onneksi raskaus ei ole pitkällä. Jos olisin sinä, kertoisin vahingosta ja pyytäisin, että mies olisi kanssasi kun teet abortin koska osalla olo voi olla aika kurja ja kipujakin. Katsokaa sem jälkeen miltä tuntuu. Tai sitten mies tahtoo lapsen ja naimisiin, voihan se niinkin mennä. Kannattaa miettiä mitä itse tahtoisit, mutta älä innostu siitä vaihtoehdosta ennen kuin olet kertonut miehelle.
Lopeta jahkailu.Et ole äidiksi.Heti raskauden kesketys. Miksi et heti käyttänyt jälkiehkäisyä?Koulun terveysoppi tunneilla sitäkin joskus sinulle kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse halua lasta, tee abortti. Kysy itseltäsi ja vain itseltäsi, haluatko tämän lapsen. Mies ei sitä lasta hoida ja mies voi halutessaan lähteä milloin vaan. Jos mies lähtee, haluatko lapsen vielä sittenkin? Millään muulla ei ole väliä. Voimia päätöksen tekoon <3
En halua pitää lasta, vaan keskeyttää mahdollisimman nopeasti. Enkä haluaisi kertoa koko raskaudesta miehelle ollenkaan.
Juurikin yksi painava syy on se että en voi todellakaan luottaa että mies olisi ja jäisi, varsinkaan vielä tässä vaiheessa. Lapseni isän kanssa asiat sujuvat juuri ja juuri, ei huvita alkaa kahden yh:ksi.
Ap
Teet abortin, mutta toki kerrot siitä miehelle. Hänen kuuluu tehdä päätös teidän suhteesta sen perusteella, että voiko hän sinua tukea päätöksessäsi, ei valheen kautta.
Ei sinun ole mikään pakko kertoa, jos pystyt homman hoitamaan niin ettei mies saa tietää. Jos et halua lasta niin et tarvi keltään muulta synninpäästöä asiaan, olet itse oman elämäsi kapteeni. Älä välitä noista syyllistävistä kommenteista. Jos et itse lasta halua, ainut vastuullinen teko on abortti.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinulla on jo lapsi? Miten tulit raskaaksi tuoreessa suhteessa, se vähän kiinnostaa, rehellisesti? Jos teet abortin niin aika vaikea sellaisen salaisuuden kanssa on elää jos suhde kestää vuosia, mutta voit toki kokeilla. Hyvin tuoreet suhteet kyllä hyvin usein päättyvät tällaisissa aborttiasioissa koska kaiken pitää olla aluksi mahdollisimman helppoa, että toiseen voi siinä vaiheessa luottaa. Kertomattomuus ei ehkä sitä luottamusta kuitenkaan pelasta vaan ns kunnon mies kyllä vaistoaa, että jotain on pielessä. Onneksi raskaus ei ole pitkällä. Jos olisin sinä, kertoisin vahingosta ja pyytäisin, että mies olisi kanssasi kun teet abortin koska osalla olo voi olla aika kurja ja kipujakin. Katsokaa sem jälkeen miltä tuntuu. Tai sitten mies tahtoo lapsen ja naimisiin, voihan se niinkin mennä. Kannattaa miettiä mitä itse tahtoisit, mutta älä innostu siitä vaihtoehdosta ennen kuin olet kertonut miehelle.
Minä en tahdo naimisiin ja vauvaa vaikka kuinka spontaanisti kosittaisiin. Tahdon itsekin että alkuaika olisi kepeää ja helppoa ja pelkään että tämän asian kanssa kaikki menee pilalle. Ystävän ajattelin pyytää tueksi keskeytykseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jahkailu.Et ole äidiksi.Heti raskauden kesketys. Miksi et heti käyttänyt jälkiehkäisyä?Koulun terveysoppi tunneilla sitäkin joskus sinulle kerrottu.
Raskaus voi alkaa jälkiehkäisystä huolimatta. Näin kävi itselle kondomin hajottua.
Minä kertoisin miehelle abortista, koska en haluaisi elää miehen kanssa, joka elättelee turhaan toiveita lapsesta. Jos mies jää valehtelusi takia, ei se sinua todennäköisesti onnelliseksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Mites ei ole äidiksi, kun kertaalleen sitä jo olen? Edellinen lapsi oli pitkän suhteen suunniteltu lopputulos. En vain halua toista tässä vaiheessa tai ehkä koskaan.
Ap
Itse en kertoisi abortista, vaan hoitaisin sen nyt viipymättä, ilman turhaa riitelystressiä ja ahdistusta miehen kanssa. Sitten kun abortti on tehty, niin voi ottaa lapsiasian puheeksi ja kertoa ettei halua enempää lapsia. Mies saa sen jälkeen tehdä päätöksen, jäädä vai lähteä. Samaa mieltä olen siitä että valheessa eläminen ei pidemmän päälle palvele ketään. Hyvä että sinulla on ystävä, joka voi olla tukena. Muista puhua ystävien tai terapeutin kanssa nämä tapahtumat kunnolla ulos ettei jää kummittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus voi alkaa jälkiehkäisystä huolimatta. Näin kävi itselle kondomin hajottua.
Minä kertoisin miehelle abortista, koska en haluaisi elää miehen kanssa, joka elättelee turhaan toiveita lapsesta. Jos mies jää valehtelusi takia, ei se sinua todennäköisesti onnelliseksi tee.
Pelkään että se pilaa kaiken väliltämme, kun vihdoin viiden vuoden sinkkuna olon jälkeen olen löytänyt miehen johon rakastunut.
Ehkä voisin keskustella hänen kanssaan sillä tyylillä että jos meille kävisi näin ja katsoa miten reagoi.
Ap
Mikä voisi mennä pieleen mikäli et kerro raskaudesta ja tekisit abortin salaa on, että myöhemmin suhteen vakiinnuttua alkaisittekin yrittää lasta ja tulisit raskaaksi. Viimeistään neuvolassa aikaisempi abortti ja hyvin mahdollisesti sen ajankohta tulisi esille kun äitiysneuvolakorttia täytetään. Vaikka mies ei kuulisi tästä terveydenhoitajan sanomana niin voisi lukea vaikka siitä neuvolakortista tai kätilö lukisi sen siitä synnyttämään mennessä. Voisi olla pikkaisen kiusallinen tilanne. Sinun pitäisi olla varma, että pystyt pitämäänn salaisuuden jos aiot jättää kertomatta. Jos mies haaveilee nyt jo mahdollisesti perhe-elämästä on olemassa tuo riski, että salaisuus paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kertoisi abortista, vaan hoitaisin sen nyt viipymättä, ilman turhaa riitelystressiä ja ahdistusta miehen kanssa. Sitten kun abortti on tehty, niin voi ottaa lapsiasian puheeksi ja kertoa ettei halua enempää lapsia. Mies saa sen jälkeen tehdä päätöksen, jäädä vai lähteä. Samaa mieltä olen siitä että valheessa eläminen ei pidemmän päälle palvele ketään. Hyvä että sinulla on ystävä, joka voi olla tukena. Muista puhua ystävien tai terapeutin kanssa nämä tapahtumat kunnolla ulos ettei jää kummittelemaan.
Ainoa vaan etten tiedä 100% varmasti ettenkö halua toista lasta tulevaisuudessa. Sitten kun tilanne on vakaa ja voisin luottaa toiseen ja uskoa yhteiseen tulevaisuuteen, niinei se mahdoton ajatus ole. Nyt kaikki on niin alussa, että ei kiitos.
Mutta jos ap ei halua enää lapsia niin ei abortin teko paljastu kuvailemassasi tilanteessa. Jossain muussa tilanteessa toki voi paljastua ja siksi lapsiasia on pakko jossain vaiheessa miehen kanssa käydä läpi. Jos mies haluaa lapsia, hänen pitää lähteä ja etsiä uusi nainen niille äidiksi. Ap ei ole velvoitettu mihinkään jos ei lasta enää halua. Pidä pää kylmänä ja mieti omaa itseäsi ja hyvinvointiasi. Mieti myös tarkkaan haluatko lapsen tähän uuteen maailmantilanteeseen? Se vanha nimittäin tuskin koskaan enää palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaan etten tiedä 100% varmasti ettenkö halua toista lasta tulevaisuudessa. Sitten kun tilanne on vakaa ja voisin luottaa toiseen ja uskoa yhteiseen tulevaisuuteen, niinei se mahdoton ajatus ole. Nyt kaikki on niin alussa, että ei kiitos.
Aivan. No sitten tilanne onkin paljon vaikeampi. Ehkä sitten on viisain kertoa asiasta miehelle, ellet itsekään ole varma.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ap ei halua enää lapsia niin ei abortin teko paljastu kuvailemassasi tilanteessa. Jossain muussa tilanteessa toki voi paljastua ja siksi lapsiasia on pakko jossain vaiheessa miehen kanssa käydä läpi. Jos mies haluaa lapsia, hänen pitää lähteä ja etsiä uusi nainen niille äidiksi. Ap ei ole velvoitettu mihinkään jos ei lasta enää halua. Pidä pää kylmänä ja mieti omaa itseäsi ja hyvinvointiasi. Mieti myös tarkkaan haluatko lapsen tähän uuteen maailmantilanteeseen? Se vanha nimittäin tuskin koskaan enää palaa.
Siinä vielä yksi syy lisää etten nyt ainakaan toista lasta tahdo. Ihan liian epävarma maailmantilanne joka kannalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. No sitten tilanne onkin paljon vaikeampi. Ehkä sitten on viisain kertoa asiasta miehelle, ellet itsekään ole varma.
Olen varma että tämän raskauden en tahdo jatkuvan. Tosin pelottaa se keskeytys, vaikka vääjäämättä onkin edessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma että tämän raskauden en tahdo jatkuvan. Tosin pelottaa se keskeytys, vaikka vääjäämättä onkin edessä.
Ap
Eli mitä sä haet aloituksellasi? Mielipiteitä siitä kerrotko miehelle?
Miehellä on oikeus tietää vaikka päätös on sun. Ei suhdetta rakenneta valheelle. Kerrot miehelle, että olet raskaana ja teet abortin. Sillä se selviää onko suhteenne jatkumassa vai ei. Ota vastuu päätöksistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli mitä sä haet aloituksellasi? Mielipiteitä siitä kerrotko miehelle?
Miehellä on oikeus tietää vaikka päätös on sun. Ei suhdetta rakenneta valheelle. Kerrot miehelle, että olet raskaana ja teet abortin. Sillä se selviää onko suhteenne jatkumassa vai ei. Ota vastuu päätöksistäsi.
Nimenomaan mielipiteitä ja ehkä muiden kokemuksia vastaavista tilanteista. En todellakaan tahtoisi kertoa, jos vaan tietäisin että osaan elää salaisuuden kanssa.
Ap
Jos et itse halua lasta, tee abortti. Kysy itseltäsi ja vain itseltäsi, haluatko tämän lapsen. Mies ei sitä lasta hoida ja mies voi halutessaan lähteä milloin vaan. Jos mies lähtee, haluatko lapsen vielä sittenkin? Millään muulla ei ole väliä. Voimia päätöksen tekoon <3