Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, keillä todettu kilpparin vajaatoiminta?

Vierailija
24.07.2015 |

Mitä oireita teillä oli, kun se todettiin? Mulla tuntuu olevan lähes kaikki oireet, paitsi että kun tupakoin niin pulssi on korkea, eikä matata. En jaksa enää mitään, olen aivan uupunut, masentunut ja apaattinen. Olen lihonut viimeisen kolmen kuukauden aikan 8 kg ilman järkevää syytä, vatsani on sekaisin, hiukset katkeilevat, samoin kynnet, silmiä kirvelee, kutiaa ja vetistää. Kuiva iho myös yms. Alapaine koholla, yläpaine alhaalla tyyliin 117/86.

Voiskohan mulla olla se, kun äidilläni ja siskollaan on leikattu kokonaan koko kilppari pois?

Kävin pari vuotta sitten mittauttamassa arvot kun oli samoja oireita, mutta arvot oli viitteen sisällä just ja just, joten ei tullut mitään jatkotutkimuksia tms.

Tai sitten, mikä muu sairaus voisi aiheuttaa tätä kaikkea?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene kilppariin perehtyneelle endokrinologille, mittauttaa vasta-ainearvot yms

Vierailija
2/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla se. Itselläni oli lähes kaikki siinä pitkässä listassa mainitut oireet (löytyiköhän sivulta kilpirauhanen.com  ?). Sulla erittäin vahva sukurasite. Käy siellä kokeissa ja pyydä ne tulokset itsellesi, älä hyväksy pelkkää lääkärin viitearvoissa-kommenttia. Tule sitten kysymään vaikka tänne, kilpirauhasinfoon tai joltakin kunnolliselta erikoislääkäriltä (hyvä endokrinologi), niin saat paremman avun kuin tavalliselta lääkäriltä. Suomessa todella harva lääkäri oikeasti ymmärtää mitään kilpirauhasjuttujen päälle, luulevat vain että on kaikkein helpoin sairaus hoitaa ja että kaikki on kunnossa kun arvot ovat viitearvojen sisällä, katsomatta ollenkaan potilaan vointia. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tsh ja t4v normaalirajoilla kannattaa otattaa kilpirauhasen vasta-ainetutkimukset. Autoimmuunitulehdus johtaa vajaatoimintaan. Nämä tutkimukset voi määrätä terveyskeskuslääkäri.
Näin kävi juuri ystävälleni .

Vierailija
4/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:09"]

Vaikka tsh ja t4v normaalirajoilla kannattaa otattaa kilpirauhasen vasta-ainetutkimukset. Autoimmuunitulehdus johtaa vajaatoimintaan. Nämä tutkimukset voi määrätä terveyskeskuslääkäri. Näin kävi juuri ystävälleni .

[/quote]

eipä ne määrää jos arvot viiterajoissa :( mutta yksityisellä onnistuu

Vierailija
5/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus aiheuttaa myös lihomista ja surkea ravinto iho-oireita ja verenpainetta. Vääränlaiset meikit saattaa aiheuttaa silmien kuivumista

Vierailija
6/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa ihan kaikkea mahdollista. Mulla on kilpirauhanen tuhoutunut kokonaan, syön tyroksiinia, todettiin tosiaan psykiatrisella osastolla nuorempana kun sinne jouduin käytöshäiriöitten ja agressivisuuden takia. Muistan että ei ollu oileen koskaan hyvä olla. Nukuin, nilkat nyrjähti roskia viedessä, mitä ei tapahdu enään, olin vihainen ja masentunut.

Vierailija
7/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:36"]Voi aiheuttaa ihan kaikkea mahdollista. Mulla on kilpirauhanen tuhoutunut kokonaan, syön tyroksiinia, todettiin tosiaan psykiatrisella osastolla nuorempana kun sinne jouduin käytöshäiriöitten ja agressivisuuden takia. Muistan että ei ollu oileen koskaan hyvä olla. Nukuin, nilkat nyrjähti roskia viedessä, mitä ei tapahdu enään, olin vihainen ja masentunut.
[/quote]no ei nyt ihan kaikkea mahdollista, mutta kuitenkin paljon oireita.

Vierailija
8/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? Onko tyroksiinihoito saanut painon laskemaan ja saamaan energiaa elämiseen ja tekemiseen + mielialaa paremmaksi? ap.

Vierailija
9/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut helppoa. Pidän lääkitystä lähellä liikatoimintaa, muuten paino nousee. Olo kuitenkin näin hyvä.
Tupakoinnin jätin pois. Osoittaa kuinka sairas olin.
Painoa tuli 25 kg. Nyt 10kg tippunut.

Vierailija
10/10 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiheä pulssi on ihan tyypillinen vajaatoiminnan oire, vaikka se yleensä liitetään liikatoiminnan puolelle meneviin oireisiin. Itselläni tämä oli ensimmäisiä merkkejä sairaudesta. Kilpirauhanen yritti epätoivoisesti erittää hormonia ennenkuin meni vajaalle ja näin ollen voi tulla tällaisiakin oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän