Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on tipattomalla, voiko juoda olutta, jossa 0,3% alkoholia?

Vierailija
28.02.2022 |

Missä muissa juomissa on sen verran?
Hedelmämehuissa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Vierailija
2/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ihan itse päättänyt olla tipattomalla niin ihan itse myös laadit säännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse määräät säännöt. Voit juoda vaikka pontikkaa.

Vierailija
4/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla tipattomalla?

Jos vedonlyönti, niin tuo on jo alkoholipitoinen juoma

Jos taas oma juominen mietityttää, niin parempi ennemmin miettiä juomisen syitä kuin ottaa sitä yhtäkään.

Vierailija
5/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoillaan uudestaan: joisitko sinä tipattomalla 0,3-prosenttista olutta?

Ap

Vierailija
6/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipäätänsä on tipattomalla, on jo mielessään myöntänyt olevansa alkkis, ja ei ole syytä ottaa alkoo ollenkaan. Jos alko ei ole ongelma, ei moisia "tipatomia" ole tarpeen edes miettiä.

Vierailija
7/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla tipattomalla?

Jos vedonlyönti, niin tuo on jo alkoholipitoinen juoma

Jos taas oma juominen mietityttää, niin parempi ennemmin miettiä juomisen syitä kuin ottaa sitä yhtäkään.

Maksan takia. Joulun alla ja jouluna tuli syötyä paljon makeaa, juotua viiniä, syötyä raskaita aterioita. Tammikuusta lähtien olen ollut tällaisella maksanpuhdistuskuurilla. Vältän sokeria ja alkoholia. En ole juonut varsinaisia alkoholijuomia tänä vuonna. Mutta onko 0,3-prosenttinen olut alkoholijuoma joka rasittaa maksaa?

Ap

Vierailija
8/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotoillaan uudestaan: joisitko sinä tipattomalla 0,3-prosenttista olutta?

Ap

Joisin jopa 0,5%. Suosikkini alkoholittomista oluista ovat tuossa prosentissa.

Vierailija
9/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juoda. Leivässäkin on pikkaisen alkoholia.

Vierailija
10/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaako 0,3-prosenttinen olut maksaa? Kun kerran maksanpuhdistuskuurilla olen kaikkien niiden leivonnaisten, kinkun, suklaiden, terästettyjen glögien, viinien ym jälkeen.

Ap

Vierailija
11/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juoda. Suu auki ja nielet vaan.

Ihan kuin spermaa.

Vierailija
12/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin määrittelet, mikä on sinulle tippa ja sitten luovut siitä.

Vierailija
13/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme suhtautuminen alkoholiin suomalaisilla. Voihan siihen suhtautua ihan asiallisestikin. Maksan kannalta sokeri on yhtä paha kuin alkoholi. Silti sokerista ei syyllistetä ihmisiä yhtä paljon kuin alkoholista. Edes tupakasta ei syyllistetä yhtä paljon!

Vierailija
14/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattomalla voi juoda kaikkia alle 60% alkoholi juomia. Mut jos olen vegaani niin onko muka lehmän liha lihaa. Eihän sitä ainakaan kaupasta saa ostettua?

Vierailija
15/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ylipäätänsä on tipattomalla, on jo mielessään myöntänyt olevansa alkkis, ja ei ole syytä ottaa alkoo ollenkaan. Jos alko ei ole ongelma, ei moisia "tipatomia" ole tarpeen edes miettiä.

Olen eri mieltä. Tipattomat sopii nimenomaan ihmisille jotka eivät ole alkoholisteja, mutta haluavat esim terveyssyistä vähentää omaa alkoholin kulutustaan.

Alkoholistille tipaton on yhtä tyhjän kanssa. Se joko epäonnistuu, tai sitten pahimmassa tapauksessa "todistaa" alkoholistille ettei hänellä ole ongelmaa, ja sitten se jatkaa rankkaa ryyppäämistä heti 1.2. kello 00:01

Vierailija
16/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme suhtautuminen alkoholiin suomalaisilla. Voihan siihen suhtautua ihan asiallisestikin. Maksan kannalta sokeri on yhtä paha kuin alkoholi. Silti sokerista ei syyllistetä ihmisiä yhtä paljon kuin alkoholista. Edes tupakasta ei syyllistetä yhtä paljon!

Montako murhaa tai tappoa on tiedossa jossa vaan tupakan höyryssä?

Vierailija
17/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi jos on tarkoitus vain vähentää alkoholin määrää. Merkityksetön määrä.

Vierailija
18/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kysyi oluesta ja täällä ollaan jo murhissa.

Vierailija
19/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko sä haluat olla juomatta alkoholia tai sitten et halua. Jos olet tipattomalla kuten sen muut ymmärtää niin et voi juoda mitään alkoholia sisältäviä juomia. Tai jos juot, niin et ole enää tipattomalla.

Ja eihän sillä tipattomalla ole kenenkään pakko olla. Ihan on oma valinta se. Muut ei voi päättää sitä toisen puolesta eikä myöskään olla sillä toisen puolesta. Sama juttu kuin röökilakon/polttamisen lopettamisen kanssa. Sen voi päättää vain itse ettei enää tahdo polttaa eikä se onnistu vain tois(t)en mieliksi.

Vierailija
20/30 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maailmassa sinä elät? Ensinnäkään sokeri ei ole läheskään yhtä paha maksan kannalta (ja on syytä miettiä myös muita sisäelimiä - alkoholi vahingoittaa suunnilleen kaikkia). Toiseksi, Suomessa ei todellakaan syyllistetä alkoholista; verrattuna useimpiin maihin Suomessa on äärimmäisen hyväksyttyä sosiaalisesti dokata todella reippaasti, humalahakuisesti ja usein. Maanantain krapularokulit on ihan suht hyväksyttyjä, muistin juominen ihan perusmenoa.

Alkoholin käyttöä aletaan katsoa pahalla ainoastaan jos on alkoholisti joka ei käy töissä ja/tai on äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi