Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että hoitaja...

Vierailija
24.07.2015 |

Haukottelee, nakeltelee niskojaan, näprää puhelinta ja näyttää selvästi tylsistyneeltä session aikana? Kyseessä siis psykiatrinen hoito, ja käyn kertomassa hoitajalle murheita. Hän näyttää todella usein siltä ettei voisi vähempää kiinnostaa. Vastaa kaikkeen mekaanisesti "joo, mm, nii" Pari kertaa oon kysynyt siltä jotain ja se on vaan vastannu "Mm niinpä..." ja katsellut muualle. Harrastaa myös puhelimen näpräämistä hoidon aikana eikä pysy tuolissaan vaan jalat "tärrää" koko ajan ja pyörii tuolilla (ei siis mitenkään ympäri sentään, mutta silleen sivulta toiselle). Onko tää ihan normaalia vai kenties vähän outoa? 

Itselle tulee sellainen fiilis, että ei oikein huvita kertoa mitään kun toinen on selvästi sen näköinen ettei kiinnosta ja miettii jotain muuta. Viimeksi kun selitin jotain hän haukotteli oikein näyttävästi ja kommentoikin vielä, että "Kuis mua tälleen alko haukotuttaa" Sanoin sitten hymyillen, että olen varmaan niin tylsää seuraa ja hän vain naurahti eikä sanonut mitään. 

Sillä tuntuu myös olevan kauhea kiire päästä musta eroon, eli tuputtaa koko ajan lappua jossa seuraava aika ja katselee kärsimättömänä kelloa.

Tämä on jo toinen tällainen hoitaja mun aikana ja alan kovasti ihmetellä, miksi hakeutua alalle joka ei kiinnosta. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on normaalia, katso wayward pines dokumenttisarjaa ihmisten hoitamisesta, niin ymmärrät että tuo kokemasi on aika pientä.

Vierailija
2/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala voi kiinnostaa, mutta sinä et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tietenkään normaalia. Sairastin itse masennusta tuossa joku vuosi sitten ja täällä Oulussa ainoaksi "hoidoksi" tarjottiin nimenomaan psyk.sh:n kanssa juttelua.. ja lääkkeitä, hoitaja toi minulle reseptin.Eihän se mitään auttanut, sitten älysin mennä yksityiselle psykiatrille, kävin hänellä puoli vuotta. 

Vierailija
4/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika epäammattimaiselta...

Vierailija
5/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:22"]

No on normaalia, katso wayward pines dokumenttisarjaa ihmisten hoitamisesta, niin ymmärrät että tuo kokemasi on aika pientä.

[/quote]

Olen käynyt yli kymmenellä eri hoitajalla ja vain kaksi ovat käyttäytyneet tuolla tavalla, ei mielestäni siis mikään ihan yleinen käytäntö? Olen myös itse asiakaspalvelualalla jossa törmää kaikenlaisiin ihmisiin, ja välillä on ollut tosi pitkäveteisiäkin tyyppejä, mutta ikinä en ole näyttävästi haukotellut tai osoittanut tylsistymistä, koska minusta se olisi epäammattimaista. Olenko vain tiukkis vai mitä tää on? 

ap

Vierailija
6/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tilanteessa, jossa ei haluaisi olla?! Sijainen, joka on pakotettu tilanteeseen, johon hänellä ei koulutusta.

Vierailija
7/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa. Valitettavasti kovan kysynnän vuoksi hoitoalallakin on ihmisiä, jotka eivät välttämättä edes ymmärrä, että omaa tylsistymistään ei ole sopivaa näyttää, kun on tarkoitus kuunnella asiakasta.

Vierailija
8/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hoitajaa. En menis toista kertaa hoitajalle joka haukottelisi päin naamaa ja näpräisi puhelintaan. Törkeetä!

Vierailija
9/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:22"]

[/quote]

Olen käynyt yli kymmenellä eri hoitajalla ja vain kaksi ovat käyttäytyneet tuolla tavalla, ei mielestäni siis mikään ihan yleinen käytäntö? Olen myös itse asiakaspalvelualalla jossa törmää kaikenlaisiin ihmisiin, ja välillä on ollut tosi pitkäveteisiäkin tyyppejä, mutta ikinä en ole näyttävästi haukotellut tai osoittanut tylsistymistä, koska minusta se olisi epäammattimaista. Olenko vain tiukkis vai mitä tää on? 

ap
[/quote]. Törkeää toimintaa. Puhelinta ei näprätä eikä kelloa jatkuvasti kytätä session aikana. Voit yrittää sanoa hoitajalle,että toiminta häiritsee,tai voit yrittää vaihtaa hoitajaa. Jos ei muuten onnistu,ota yhteys osastonhoitajaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän