Parisuhde ei ole sairaus - hyvä kirjoitus!
http://www.lily.fi/blogit/toimitus/parisuhde-ei-ole-sairaus
Oletteko lukeneet tämän kirjoituksen? Juttu on mielestäni oikein osuva ja kommenteissa on erinomainen one-liner: mieheni on osaa elämää - ei elämä.
Pikkulapsiarki ja taloudelliset huolet muuttavat tietenkin kahden aikuisen suhdetta, mutta silloinkin omaa elämää voi ja pitää olla. Ei sen oman elämän aina tarvitse olla niin "isoa" kunhan sitä vain on.
Kommentit (11)
Mun kaveri oli linkannut tän fb:ssa ja juttu kirvoitti aika lailla kommentteja puolesta ja vastaan. Kärjistäen puolesta olivat naiset, jotka olivat eläneet yksin ennen perheen perustamista, jotka olivat olleet parisuhteessa kahden miehensä kanssa ennen lapsia ja joilla on korkea koulutus ja työ. Vastaan taas olivat kouluttamattomat/matalasti kouluttautuneet, joilla oli useita lapsia ja jotka olivat olleet parisuhteessa "aina", joko saman tai useamman eri miehen kanssa.
Minusta juttu on täyttä asiaa.
Olen ihan oikeasti yllättynyt siitä, miten jotkut eivät koskaan tee mitään ilman puolisoaan! Me olemme aina tehneet paljon kaikkea yhdessä mutta myös erikseen, yksin ja omien kavereidemme kanssa. Tosin ehkä sen takia olemme pysyneet yhdessä yli vuosikymmenen, nuoresta asti, eikä ole ollut tarvetta pakkailla omia kamoja.
Mmmmmmiksi moinen määrä alapeukkuja?
Mä tykkäsin tuosta kirjoituksesta.
Edellisessä pitkässä parisuhteessani jätin tekemättä miljoona asiaa, koska ne vetivät miehen suun mutruun (opiskelijavaihto, työpaikan vaihto, remontti, jne.). Nykyisessä suhteessa elän täysillä myös sitä OMAA elämääni parisuhde-elämän ohella. En enää ikinä halua katua tekemättömiä asioita. Tietysti kunnioitan mieheni toiveita. En kuitenkaan anna hänen RAJOITTAA elämääni, vaan täydentää sitä.
Juttu kuvailee rakkaudetonta järkiliittoa, varmasti sopii monille ihmisille. Itse en ole ateisti tai muu laskelmoiva logiikkaihminen, vaan elän tunteella ja sydämmellä. Siksi en tunnusta tuota juttua tai sen sisältöä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:02"]
Juttu kuvailee rakkaudetonta järkiliittoa, varmasti sopii monille ihmisille. Itse en ole ateisti tai muu laskelmoiva logiikkaihminen, vaan elän tunteella ja sydämmellä. Siksi en tunnusta tuota juttua tai sen sisältöä.
[/quote]
??? Luettiinkohan me samaa juttua ollenkaan?
Hyvä kirjoitus, täyttä asiaa. Alapeukkujen määrä kertoo kyllä paljon palstalaisten näkemyksistä.
Alapeukkujen määrä on kyllä uskomaton :D
Alapeukuttajat: erittelisittekö, mikä kirjoituksessa on omaa elämänkatsomustanne vastaan? Mielenkiinnosta haluaisin tietää.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:49"]
Olen ihan oikeasti yllättynyt siitä, miten jotkut eivät koskaan tee mitään ilman puolisoaan! Me olemme aina tehneet paljon kaikkea yhdessä mutta myös erikseen, yksin ja omien kavereidemme kanssa. Tosin ehkä sen takia olemme pysyneet yhdessä yli vuosikymmenen, nuoresta asti, eikä ole ollut tarvetta pakkailla omia kamoja.
[/quote]
eihän tuossa kolumnissa ollut kyse erikseen tekemisestä, vaan siitä että molemmat saisivat tehdä itselle tärkeitä juttuja vaikkei toista kiinnostaisi samat jutut. On ihan ok tehdä niitä asioita yhdessäkin, jos molempia innostaa samat aktiviteetit!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:49"]
[/quote]
eihän tuossa kolumnissa ollut kyse erikseen tekemisestä, vaan siitä että molemmat saisivat tehdä itselle tärkeitä juttuja vaikkei toista kiinnostaisi samat jutut. On ihan ok tehdä niitä asioita yhdessäkin, jos molempia innostaa samat aktiviteetit!
[/quote]
Niin? Sitähän minä tarkoitinkin. Pointtina ei ollut se, että esimerkiksi lenkkeilemme toinen aamulla ja toinen illalla, vaan se, että on ihan ok harrastaa eri juttuja kuin puoliso tai matkustella ilman häntä. Tietysti on hyvä olla yhteistäkin tekemistä, mutta ei se ole mikään itseisarvo.
No oho, onpa joku ollut alapeukkujen lukumäärästä päätellen eri mieltä mun ja kirjoittajan kanssa :D Nostan vielä, olisi mukava lukea vähän enemmänkin kommentteja tähän asiaan. Ap