Pettynyt synttärilahjaan, kiittämätön ja lapsellinen, vai onko oikeus surra?
Kauhea pettymys synttärilahjaan
Mies sanoi, että ajatus on tärkein. Odotin jotain ajatuksen kanssa, tiesin että ei mitään kallista.
Kuulemma vie minut syömään.
Olisi varmaan mukavaa, ellemme kävisi joka viikko jo ulkona syömässä. Ihan normipäivä siis.
Itse aina panosta lahjoihin, ajatuksella. Olisipa kiva jos joku panostaisi minuun samalla lailla.
Nyt vaan itkettää.
Kommentit (87)
On kyllä vähän lapsellista surra synttärilahjaansa. Voit ostaa itse itsellesi mitä haluat, turha odottaa jotain tiettyä toisilta. Miehellä oli varmasti kaunis ajatus lahjan takana. Mene nyt vain tyytyväisenä, voitte varmasti viettää kivan illan yhdessä kunhan piristyt vähän.
Btw jos käytte joka viikko ulkona syömässä ja siksi lahja on huono, niin tarjoaako mies joka kerta vai?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:35"]
Mies tiesi että tämä ikä on mulle paha. Silti ei mitään. Syömään.
Ja varmasti sellaiseen paikkaan missä ennenkin käyty.
Ajatuksella tarkoitin, että omakaan panostus ei ole rahallisesti suuri mutta käytän lahjoihin aikaani ja mietin, ajattelen paljon, että lahjansaaja yllättyisi iloisesti.
Olisin onnelisempi vaikka edes yhdestä ruususta.
Pointtini oli se, että tuo "mennään syömään"-lahja on sellainen että siihen ei ole hukattu yhtään ajatusta.
-ap
[/quote]
Jospa miehellä on ollut tärkeämpää mietittävää? Kaikki aikuiset ihmiset ei edes vietä synttäreitä, eikä varsinkaan ajattele niitä mitenkään tärkeinä asioina. Lasten synttärit ja ehkä täyskympit on erikseen.
Äidilleni on vaikea ostaa sopivaa lahjaa. Ilmeestä ja käytöksestä näkee mikä on lopputulos.
Tällaisen äidin lapsena sanoisin sinun olevan kiittämätön ja lapsellinen, kasva aikuiseksi ja osta itse itse lahjasi, varmasti täyttävät kriteerisi.
Tuolla asenteella tulet pilaamaan monet äitienpäivät ja joulut, saati nyt sitten niistä synttäreistä, jotka ovat vain omasi eli sinänsä väliä :)
Siis joo, montako vuotta? Lapsi pettyy lahjaan, mutta tarvitaan hyvintoimeentuleva aikuinen, jotta on vara joka viikko syödä ulkona. Toisaalta ap ei laita lahjoihin paljoa rahaa... Ap ehkä 20 vuotias opiskelija, mies 42 vuotias, ja ap odotti jotain KALLISTA korua tms.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:35"]
Ajatuksella tarkoitin, että omakaan panostus ei ole rahallisesti suuri mutta käytän lahjoihin aikaani ja mietin, ajattelen paljon, että lahjansaaja yllättyisi iloisesti.
Pointtini oli se, että tuo "mennään syömään"-lahja on sellainen että siihen ei ole hukattu yhtään ajatusta.
-ap
[/quote]
Jos nyt sitten ihan rehellisesti oireilisit sitä ikääsi, etkä syyttäisi miestä. Kaikki vanhenevat, ei ne paketit sitä poista.
Uskomatonta.
Mitä sinun olisi pitäny saada? Timanttisormus?
Minusta aikuisena juhlitaan lähinnä pyöreitä vuosia, oliko kyse nyt sellaisesta? Muina vuosina ihan sopiva lahja on juurikin esim ulkona syöminen.
Öö siis ootteko edes käyneet vielä siellä syömässä? Tiedä millä mies yllättää. Vingu vasta Rosso-illallisen jälkeen. Oletkohan vieläpä vihjaillut haluavasi tulla yllätetyksi edes joskus (mä olen ja se sitten johtaa näihin etukäteen pettymyksiin, mies opettelee edelleen romanttisuutta ja minä puhumaan toiveistani suoraan ilman draaman kehittämistä)
"Pointtini oli se, että tuo "mennään syömään"-lahja on sellainen että siihen ei ole hukattu yhtään ajatusta." Jos se vaan ajatteli pelata varman päälle? Tiesi, että ulkona syömisestä ainakin pidät. Voithan sanoa, että toivoisit teidän tekevän jotain erikoisempaa. Yleensäkin kannattaa suoraan sanoa mitä haluaa, niin ei pety.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:41"]
Siis joo, montako vuotta? Lapsi pettyy lahjaan, mutta tarvitaan hyvintoimeentuleva aikuinen, jotta on vara joka viikko syödä ulkona. Toisaalta ap ei laita lahjoihin paljoa rahaa... Ap ehkä 20 vuotias opiskelija, mies 42 vuotias, ja ap odotti jotain KALLISTA korua tms.
[/quote]
Mä kyllä ymmärsin, että ap EI odottanut mitään kallista lahjaa, vaan jotain ajatuksella annettua pientä! Ja ymmärrän kyllä hyvin, että harmittaa, kun itse panostaa toisten lahjoihin ei-aineellisella tasolla.
Itsekin aina mietin jotain spesiaalia, millä voin toisia ilahduttaa. Jotain, mistä tiedän heidän nauttivan. Punaisena lankana on aina se idea, ei välttämättä lahjan rahallinen arvo.
Ikävä kyllä, ei minunkaan mieheni ikinä tunnu minua ajattelevan lahjoja hankkiessaan (siis silloin harvoin kun jotain saan :D). Joten empatiahalit ap:lle täältä. Täytyy vain oppia hyväksymään se, että kaikkien henkinen kapasiteetti ei riitä kivojen yllätysten käynnistämiseen ;).
Onko teillä jotain ongelmia tekstin ymmärryksessä? Sanoinhan jo tuolla että minusta ajatus on tärkein ja tässä sitä ajatusta ei ole käytetty ja että olisin ollut todella otettu, vaikka yhdestä ruususta! Ja sanoin, etten odottanut mitään kallista!
Ja kyllä, olen vihjaillut. Ja esimerkiksi ruusu ja itse leivottu marjapiirakka vaikka valmispohjaan olisi ollut ihana lahja.
-ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:41"]
[/quote]
Mä kyllä ymmärsin, että ap EI odottanut mitään kallista lahjaa, vaan jotain ajatuksella annettua pientä! Ja ymmärrän kyllä hyvin, että harmittaa, kun itse panostaa toisten lahjoihin ei-aineellisella tasolla.
Itsekin aina mietin jotain spesiaalia, millä voin toisia ilahduttaa. Jotain, mistä tiedän heidän nauttivan. Punaisena lankana on aina se idea, ei välttämättä lahjan rahallinen arvo.
Ikävä kyllä, ei minunkaan mieheni ikinä tunnu minua ajattelevan lahjoja hankkiessaan (siis silloin harvoin kun jotain saan :D). Joten empatiahalit ap:lle täältä. Täytyy vain oppia hyväksymään se, että kaikkien henkinen kapasiteetti ei riitä kivojen yllätysten käynnistämiseen ;).
[/quote]
KIITOS että joku edes ymmärtää. Että en olekaan täysin paska ja kiittämätön tai jotenkin mt-ongelmainen kun itken tällaisen takia..
-ap
Odottaa nyt mieheltä "ajatuksella annettua lahjaa"?! :D Herää nyt jo hyvä ihminen. Ei miehistä ole sellaiseen kuin korkeintaan suhteen alkuhuuman aikana.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:49"]
Onko teillä jotain ongelmia tekstin ymmärryksessä? Sanoinhan jo tuolla että minusta ajatus on tärkein ja tässä sitä ajatusta ei ole käytetty ja että olisin ollut todella otettu, vaikka yhdestä ruususta! Ja sanoin, etten odottanut mitään kallista!
Ja kyllä, olen vihjaillut. Ja esimerkiksi ruusu ja itse leivottu marjapiirakka vaikka valmispohjaan olisi ollut ihana lahja.
-ap
[/quote]
Leipooko miehesi noin yleensä vai olisko hänen pitänyt kehittää taitonsa juuri tähän tilanteeseen? Pyysitkö häntä leipomaan?
Itseäni ottaa nämä "se pitää olla yllätys ja #ajatuksella" hankittu lahja naiset" todella päähän. Kauhea ongelma sano leipoisitko kakun?
Mies leipoi lapsen kanssa mansikkakakun ja ei ollut yllätys :) kun itse pyysin.
Voi v..tu. veisipä oma mies edes syömään synttäripäivänä tai edes muistaisi jollakin tavalla. Olet hemmoteltu prinsessa.
Itse petyin tänä vuonna, kun en saanut lahjaa mieheltä ollenkaan. En ole hankala nainen noissa asioissa. Ei rahallisesti tarvitse panostaa, mutta edes jotain. Edes ne sukat lähimarketista.
Mä haluan häneltä pari kertaa vuodessa HUOMIOTA, että hän ottaa hetken vain mua varten. Ei ole liikaa pyydetty.
Etpä ole varmaankaan elämässä suurempia vaikeuksia kohdannut, jos noin mitättömästä asiasta paisuu elämää suurempi juttu.
Osa ihmisistä ei todellakaan osaa miettiä sopivaa lahjaa toisille. Ei se ole ilkeyttä tai välinpitämättömyyttä, vaan täysin erilainen ajatustapa.
Minulle syntymäpäivä on todella tärkeä. Olen sanonut ihmisille, mitä toivon ja saanut ilahduttavia lahjoja.
Pyydä mieheltä ruusu illallisen lisäksi. Hän ei ole tullut ajatelleeksi asiaa lainkaan.
Onnea! :)
No itse suunnittelin miehelle 30v lahjaksi kuumailmapallo lentoa tms
Jaa mitä minä sain, trikoo yöpaidan ja uuden peiton :D
Miehet ei kaikki vain osaa ostaa lahjoja, omani ajattrli että tarvitsen noita. Oishan se joku koru tms ollut ihan kiva, mut aina ei saa mitä haluaa
-ap