Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettynyt synttärilahjaan, kiittämätön ja lapsellinen, vai onko oikeus surra?

Vierailija
24.07.2015 |

Kauhea pettymys synttärilahjaan

Mies sanoi, että ajatus on tärkein. Odotin jotain ajatuksen kanssa, tiesin että ei mitään kallista.

Kuulemma vie minut syömään.

Olisi varmaan mukavaa, ellemme kävisi joka viikko jo ulkona syömässä. Ihan normipäivä siis.

Itse aina panosta lahjoihin, ajatuksella. Olisipa kiva jos joku panostaisi minuun samalla lailla.

Nyt vaan itkettää.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:56"]Oletan, että aloittaja itse antaa aina miehelleen lahjaksi peppuseksiä, viisinkertaisen suihinoton tai ainakin kolmen kimppaa? Siis jotain sellaisia lahjoja, joita mies arvostaa, eikä mitään deodorantteja ja romanttistä höttöä - koska lahjan antaminen on rakkauden mitta, eikös vaan?
[/quote]

No on teillä köyhä seksielämä, jos peppuseksiä ja suihinottoa voi odottaa vain juhlapäivinä :O meillä kuuluu melkein jokaiseen päivään noi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:00"]

Etpä ole varmaankaan elämässä suurempia vaikeuksia kohdannut, jos noin mitättömästä asiasta paisuu elämää suurempi juttu.

[/quote]

Mitenköhän tuollaisenkin johtopäätöksen voi tehdä? Koska rakkaasi ei huomioi sinua merkkipäivänä, niin kukaan läheisesi ei ole koskaan kuollut tai sairastanut vakavasti tai sinulla ei ole ollut taloudellisia vaikeuksia tai lapsettomuutta tai... Siis täh? Miten? 

Vierailija
4/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:49"]

Onko teillä jotain ongelmia tekstin ymmärryksessä? Sanoinhan jo tuolla että minusta ajatus on tärkein ja tässä sitä ajatusta ei ole käytetty ja että olisin ollut todella otettu, vaikka yhdestä ruususta! Ja sanoin, etten odottanut mitään kallista!

Ja kyllä, olen vihjaillut. Ja esimerkiksi ruusu ja itse leivottu marjapiirakka vaikka valmispohjaan olisi ollut ihana lahja.

-ap

[/quote]

Ymmärrän sua :( mä joudun usein sureen itse sitä, että mun mies ostaa lapsilleen kalliita lahjoja jouluksi ja synttäriksi, tyyliin 500€ ja yli, mut mulle sitten vaan 50 tai 100 €. Rikas ukko, mut oon selkeesti eri kastissa kuin hän ja lapsensa... Great. Ihan sama kuin jonkun normitulonen ukko ostaa lapsilleen 50€lla jouluna ja vaimolleen sitten 5€lla. Joka vuosi. 

Ja juu, 50€ lahja on hyvä, mutta kun muille läheisille ostetaan aina 10 krt kalliimmalla, niin se pistää miettimään. Eikä kenenkään tarvi tulla sanoon, että oon ahne paska. Mulla on oikeus tunteisiin.

[/quote]Eikös tuo nyt ole sanomattakin selvää. Lapset aina tärkeimmät.

[/quote]

Niin ja itselleenkin ostaa. Kalliita kelloja (5 000€) ja muita tonnien juttuja, itselleen. 

Vierailija
5/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu vähän synttäreistä. Oliko ns pyöreät vuodet 20 30 tms? Jos ei niin ehkä vähän nillität turhaan.

Vierailija
6/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:49"]

Onko teillä jotain ongelmia tekstin ymmärryksessä? Sanoinhan jo tuolla että minusta ajatus on tärkein ja tässä sitä ajatusta ei ole käytetty ja että olisin ollut todella otettu, vaikka yhdestä ruususta! Ja sanoin, etten odottanut mitään kallista!

Ja kyllä, olen vihjaillut. Ja esimerkiksi ruusu ja itse leivottu marjapiirakka vaikka valmispohjaan olisi ollut ihana lahja.

-ap

[/quote]

Ymmärrän sua :( mä joudun usein sureen itse sitä, että mun mies ostaa lapsilleen kalliita lahjoja jouluksi ja synttäriksi, tyyliin 500€ ja yli, mut mulle sitten vaan 50 tai 100 €. Rikas ukko, mut oon selkeesti eri kastissa kuin hän ja lapsensa... Great. Ihan sama kuin jonkun normitulonen ukko ostaa lapsilleen 50€lla jouluna ja vaimolleen sitten 5€lla. Joka vuosi. 

Ja juu, 50€ lahja on hyvä, mutta kun muille läheisille ostetaan aina 10 krt kalliimmalla, niin se pistää miettimään. Eikä kenenkään tarvi tulla sanoon, että oon ahne paska. Mulla on oikeus tunteisiin.

[/quote]Eikös tuo nyt ole sanomattakin selvää. Lapset aina tärkeimmät.

[/quote]

Niin ja itselleenkin ostaa. Kalliita kelloja (5 000€) ja muita tonnien juttuja, itselleen. 

[/quote]

Se on varmaan yhteen onnenonkijaan (lastensa äitiin) haksahtanut ja päättänyt, ettei toista kertaa tee samaa virhettä.

Vierailija
7/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:40"]Äidilleni on vaikea ostaa sopivaa lahjaa. Ilmeestä ja käytöksestä näkee mikä on lopputulos.

Tällaisen äidin lapsena sanoisin sinun olevan kiittämätön ja lapsellinen, kasva aikuiseksi ja osta itse itse lahjasi, varmasti täyttävät kriteerisi. 

Tuolla asenteella tulet pilaamaan monet äitienpäivät ja joulut, saati nyt sitten niistä synttäreistä, jotka ovat vain omasi eli sinänsä väliä :)

[/quote]

minulla ihan sama juttu äidin kanssa !! ihan sama mitä omaan budjettiina sopivaa koitaa osataa, niin ikinä ei ole hyvä ja antaa ymmärtää myös saman tien että todella pahoittaa mielensä, ja miettii miksi edes vaivautui..itse en ole koskaan lahjasta valittanut..KOSKAAN ! mies ostaa mitä ostaa tai ei osta, aikuisia ollaan kaikki kuitenkin..

Vierailija
8/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita äidille ja itke sille.

Vierailija
9/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ap sellaiselta, kenelle on vaikea ostaa lahjaa. Mun yksi ystävä on juuri samanlainen. Ei ole tyytyväinen mihinkään ja olettaa muiden lukevan hänen ajatuksensa lahjatoiveista. Naamasta vielä näkee hänen pettymyksensä.

Vierailija
10/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:35"]Mies tiesi että tämä ikä on mulle paha. Silti ei mitään. Syömään.

Ja varmasti sellaiseen paikkaan missä ennenkin käyty.

Ajatuksella tarkoitin, että omakaan panostus ei ole rahallisesti suuri mutta käytän lahjoihin aikaani ja mietin, ajattelen paljon, että lahjansaaja yllättyisi iloisesti.

Olisin onnelisempi vaikka edes yhdestä ruususta.

Pointtini oli se, että tuo "mennään syömään"-lahja on sellainen että siihen ei ole hukattu yhtään ajatusta.

-ap
[/quote]

Kaikesta päätellen "tämä ikä" on 15

Vierailija
11/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että aloittaja itse antaa aina miehelleen lahjaksi peppuseksiä, viisinkertaisen suihinoton tai ainakin kolmen kimppaa? Siis jotain sellaisia lahjoja, joita mies arvostaa, eikä mitään deodorantteja ja romanttistä höttöä - koska lahjan antaminen on rakkauden mitta, eikös vaan?

Vierailija
12/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillasi puolestasi, AP. Ja sulla on oikeus olla pettynyt. Jos käytte ravintolassa syömässä aina silloin tällöin, tämän kerran olisi pitänyt olla jotenkin erityinen - vaikka sitten niin, että mies olisi ostanut ruusun iltaa varten. Se olisi riittänyt vähän rikkomaan sitä tavallisuutta.

Itse tajusin tässä yksi päivä, että ravintolaillallinen ei merkitse minulle enää juurikaan mitään. Mutta jos mies on tehnyt ruokaa (kuten aina välillä tekee) niin olen ihan myyty. Hän on silloin tehnyt muutakin kuin kaivanut lompakkoaan, nähnyt oikeasti vaivaa ja ruokakin on hyvää.

Lisäksi tuo on sellainen valmiiksi koulutettu malli, että osaa siivota jälkensä.

Vierailija
13/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:49"]Mun mies ei muista syntymäpäiviä. Joskus vuosia sitten kuuli, kun sukulaiset soittelivat onnittelusoittoja ja tuli sitten aamiaispöytään ilmoittamaan mahtipontisesti, että vie minut Ruotsinristeilylle. Siinä sitten ihmettelin, että millä rahoilla, kun mies oli vaihtamassa työpaikkaa ja sillä hetkellä vielä työtön ja elettiin vain minun palkkani varassa. Olisi nyt luvannut edes sen siivouksen, jota joka ikinen vuosi toivon (jos tajuaa kysyä etukäteen, harvoin muistaa). Mies sitten vakuutteli, että vie risteilylle heti, kun työt alkavat ja saa palkan. Eipä ole vienyt vieläkään. Kunhan nyt vain jotain sanoi paniikissa, kun ei ollut muistanut syntymäpäiviäni.

Nykyään kysyy syntymäpäivän aamuna että mitä haluaisin valmiina klikkaamaan sen netistä. Jos en sano mitään, juoksee koko päivän perässä ja ehdottaa eri asioita. Nykyään sitten sanon jonkin dvd:n tai kirjan, jonka sitten saan paria viikkoa myöhemmin. Edelleen se siivous ja pitkään nukkuminen olisivat toivomuslistan kärjessä.
[/quote]

Miksi olette tälläisten heikkolahjaisten miesten kanssa?

Vierailija
14/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahottelut ihme väliriveistä?!

-ap

Vierailija
15/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä liioittelua ihan surra tuollaista asiaa. Oikeasti. 

Vierailija
16/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi vähä tylsää jos jo joka viikko käytte syömässä, kyl mää pettyisin tollasee!

Vierailija
17/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo nyt on ylireagointia.

Mitä sait lahjaksi?

Vierailija
18/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalle hemmoteltu siis.... Voi voi. Ei oikeasti aikuinen ihminen ala pillittää, jos ei ole tyytyväinen synttärilahjaansa! 

Vierailija
19/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vie johonkin hienompaan paikkaan kuin missä yleensä käytte? Joka tapauksessa ei ole mikään itkun asia!

Vierailija
20/87 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit pitää selvästi sanoa, mitä haluaa eikä odottaa ajatuksenlukua. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20 vuotta eikä se edelleenkään osaa lukea ajatuksiani. Kyllä vaan täytyy vanhanaikaisesti ottaa asia puheeksi.