Minä olen valinnut työttömyyden ja syrjäytymisen mt -ongelmien takia. Miksi tästä minua kiusataan?
Elän vähillä rahoilla mitä saan enkä häiritse ketään. Silti työkkäri painostaa ja kaikki kiusaa. Minulla on ahdistusta , masennusta ja mt ongelmia/persoonallishäiriö) mihin en ole saanut koskaan oikeanlaista apua. Olen käynyt hoitajan ja psykiatrin juttusilla useita kertoja, ei apua. Enkä pääse edes työkyvyttömyyseläkkeelle,k ai koska olen alle 35-vuotias, ja välillä olin myös "kuntoutunut"
Kommentit (34)
Olisi pitänyt itsekin uskoa ja valita se tie. Turhaa tappelua ja kärsimystä työssä käynti ja normaali sosiaalisuus. Minusta ei vain ole siihen mitä tässä maassa pitäisi kyetä olemaan.
Minusta tuntuu aina epäreilulta että joku on työttömänä ja meidän muiden elätettävänä jos kykenisi tekemään edes jotain töitä. Ja siltäpä se kuulostaa, kun puhut valinnasta.
Jos maksaisin vähemmän veroja, minulta riittäisi eläkkeestäni pieni määrä sivuun lapsilla ja lapsenlapsille. Olisi vaikka 100 euroa kuussa, se olisi kuitenkin yli 1000 vuodessa ja esimerkiksi kivat lahjat saisin heille jouluksi ja syntymäpäiviksi.
Se edellyttäisi että ei niin monta työttömyyden ,valitsijaa’ tarvitsisi tukea.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu aina epäreilulta että joku on työttömänä ja meidän muiden elätettävänä jos kykenisi tekemään edes jotain töitä. Ja siltäpä se kuulostaa, kun puhut valinnasta.
Kykenisin mutta menettäisin terveyteni. Eli pää sekoais. Mutta tätä varmaan haluat
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaisin vähemmän veroja, minulta riittäisi eläkkeestäni pieni määrä sivuun lapsilla ja lapsenlapsille. Olisi vaikka 100 euroa kuussa, se olisi kuitenkin yli 1000 vuodessa ja esimerkiksi kivat lahjat saisin heille jouluksi ja syntymäpäiviksi.
Se edellyttäisi että ei niin monta työttömyyden ,valitsijaa’ tarvitsisi tukea.
En ole valinnut työttömyyttä, olen kärsinyt pienestä asti mt-ongelmista.
Sen vuoksi sinua kiusataan, että olet elätti. Varsinainen syöpä pesäke yhteiskunnassa. Työssäkäyvät joutuvat elättämään sinut. Ei se raha puissa kasva. Jos sinulla olisi omaa rahaa ei sinua kukaan kiusaisi, etkä olisi silloin missään tekemisissä te toimiston kanssa.
Millä tavoin olet hyödyksi yhteiskunnalle? Miksi sinua tulisi vastikkeettomasti elättää?
Vierailija kirjoitti:
Sen vuoksi sinua kiusataan, että olet elätti. Varsinainen syöpä pesäke yhteiskunnassa. Työssäkäyvät joutuvat elättämään sinut. Ei se raha puissa kasva. Jos sinulla olisi omaa rahaa ei sinua kukaan kiusaisi, etkä olisi silloin missään tekemisissä te toimiston kanssa.
Jaa-Jaa. luuletko että kiinnostaa, jos minua on 7-vuotiaasti kiusattu? Eikä kukaan muu ollut silloin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin olet hyödyksi yhteiskunnalle? Miksi sinua tulisi vastikkeettomasti elättää?
En olekaan, kannattaisko minun kuolla mielestäsi??
Koska sä et kuntoudu jos et muuta ajattelu tapaa, miksi pilata elämä noin nuorena ja syrjääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua ei kiusata vaikka et osaa edea kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä työpajoja yms. joissa voit olla hyödyksi.Missään nimessä ei kannata jäädä kotiin makamaan
https://nuortentyotuki.fi/kuntouttava-tyotoiminta/
Kysy omasta työkkäristä onko siellä jotain vastaavaa, noissa ryhmissä kaikilla on samoja ongelmia ku sulla, vertaistukea sitä tarvitaan ja sieltä saa ystäviä. Noissa ikärajoissa kyllä joustetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä sinusta on meille? Miksi me sinua nyimme hihasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä työpajoja yms. joissa voit olla hyödyksi.Missään nimessä ei kannata jäädä kotiin makamaan
En minä uskolla mennä sellaiseen. T. ap
Eiköhän jokainen kykenevä tee mielummin töitä, kun ei tee. Terve ihminen on luonnostaan puuhakas, tärkeilevä ja haluaa muilta arvostusta ja paikkansa sosiaalisessa yhteisössä. Ne jotka elävät mielummin köyhyydessä ja halveksittuna, niillä on yleensä ihan oikeita esteitä työelämään liittymisessä; henkisiä, fyysisiä tai usein molempia. Suomen armoton ilmapiiri tässä asiassa on käynyt varsin selväksi. Verorahaa pistetään kaikenlaiseen paskaan ja mm. erittäin kattavaan vankeinhoitoon sekä loputtomiin kukasanoimitävaisanoikomitään-oikeudenkäynteihin mukisematta. Mutta sairaille, kipeille, vähäosaisille suomen kansalaisille ollaan yhä katkerampia "laiskottelusta" verorahoilla.
Kaikilla on valinnan vapaus tehdä tai olla tekemättä työtä, en usko, että ketään valitsisi työttömyyttä jos olisi kiva tai hyväpalkkainen työ. Ihmisiä on myös erilaisia toiset on tyhmempiä joiden äly ei riitä opiskeluun. Suurin tekijä menestykseen on vanhempien koulutus ja suhteet. Köyhyys ja kurjuus periytyy ei se täysin itsestä ole kiinni kuinka pärjää esim. Jos hyvätuloisen lapsi vaihtuisi sairaalassa köyhän lapseen . Köyhä lapsi saisi rikkaat vanhemmat jolloin todennäköisesti kävisi kouluja ja suhteilla pääsisi hyviin töihin.
Voimia sinulle. Olet korvaamaton ja ainutlaatuinen ihmisenä, ihan sellaisena kuin olet.
Älä välitä tuntemattomien ihmisten mielipiteistä. Heillä ei ole mitään käsitystä sinun elämänhistoriastasi ja kokemusmaailmastasi, ainoastaan oma itsekeskeinen näkökulmansa sinun asioistasi.
T. Toinen syrjäytynyt
Se on tuo sana valinnut.