Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kihlat ja yhteenmuuttaminen hätiköityä jos on tunnettu vasta 2 kuukautta?

Vierailija
23.07.2015 |

Tuttavapiiriä mietin... Aikuiset ihmiset, ei jumalauta!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/30 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuttavapiirissä yksi tällainen pari. Ja FB:ssä järkyttäviä fritsu-ja imuttelu-kuvia ja avoelämän hehkutusta. Ei voi olla kaikki palikat kohdillaan, ennakoin yhtä nopeaa eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin silloisen poikaystäväni luokse kahden kuukauden kuluttua, kuuden kuukauden kuluttua mentiin kihloihin ja vuoden sisällä naimisiin. Liittoa takana 20 vuotta. Että miten sen nyt kukin ottaa. ei kuulu muille.

Vierailija
4/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän parissa kuukaudessa voi mitenkään väittää edes tuntevansa toista, puhumattakaan että jos ajatellaan että kihlat on lupaus avioliitosta niin voiko kahden kuukauden tuntemisen jälkeen käsi sydämellä sanoa että tuon ihmisen kanssa haluan viettää koko loppuelämäni?

Vierailija
5/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään, joka olisi eronnut nopeiden kihlojen jälkeen?

Vierailija
6/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:03"]

Onko täällä ketään, joka olisi eronnut nopeiden kihlojen jälkeen?

[/quote]

Kyllähän suurin osa hätiköivistä pareista eroaa melko pian. Mutta ymmärtäähän sen, kun ei kunnolla tunne toista niin voi tulla koviakin pettymyksiä kun arki tulee eteen.

Vierailija
7/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin aikoinaan poikaystäväni kanssa yhteen 4kk seurustelun jälkeen. Kihloihin mentiin, kun oltiin seurusteltu vuosi, ja ensimmäinen lapsi syntyi vähän ennen kun oltiin oltu yhdessä 2vuotta. Toinen lapsi syntyi siitä 2v päästä ja kolmas taas siitä 2v pästä. Naimisiin mentiin tuossa toisen ja kolmannen lapsen välissä. Kolmannen lapsen syntymän jälkeen ostettiin ja rempattiin oma talo. Nyt on lapset jo koulussa kaikki ja meillä yhteisiä vuosia takana aika monta. Että ihan hyvin on mennyt siis :)

Vierailija
8/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on

Vierailija
9/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nämä "meillä silleen ja tälleen ja näin".. eihän sitä tässä kysytty.

Vierailija
10/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:54"]Minä muutin silloisen poikaystäväni luokse kahden kuukauden kuluttua, kuuden kuukauden kuluttua mentiin kihloihin ja vuoden sisällä naimisiin. Liittoa takana 20 vuotta. Että miten sen nyt kukin ottaa. ei kuulu muille.
[/quote]

Mulla muuten sama, mutta ei ehditty kihlojen jälkeen naimisiin, ero tuli n.3 vuoden päästä tapaamisesta.

Vierailija
11/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisn ainakin mennä, jos olisin tosi rakastunut ja saisin vastarakkautta. Oon sen verran järkevä, että on mulla kriteerit aika korkealla rakastumiselle. Eihän se mitään takaa, että on paljon tunteita, mutta eipä mua haittaisikaan turha yhteenmuutto ja turha joku kihlaus myöhemminkään, olispahan tullut elettyä. 

Yhtä hölmöä on mennä naimisiinkaan, ero siinäkin voi tulla. Olen avoliitossa.

Vierailija
12/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:07"]

[/quote]

Kysyttiin, että onko hätiköityä. Siihen voi vastata vaikka omalla lyhyellä tarinallaan, jonka lopputulema on, että omalla kohdalla oli tai ei ollut hätiköityä. Eihän tuohon kysymykseen absoluuttisen oikeaa vastausta tiedä kuitenkaan kukaan, voidaan vain heittää veikkauksia tai omia mielipiteitä.  Joten miksi ei voisi vastata omalla kokemuksella jos sellaista sattuu löytymään?

Vierailija
13/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:54"]Minä muutin silloisen poikaystäväni luokse kahden kuukauden kuluttua, kuuden kuukauden kuluttua mentiin kihloihin ja vuoden sisällä naimisiin. Liittoa takana 20 vuotta. Että miten sen nyt kukin ottaa. ei kuulu muille.
[/quote] oliko kuitenkaan kiire 20 vuoden mittapuulla?

Vierailija
14/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sekä hyvän, että hulttion tunnistaa nopeasti. Ja varsinkin omat ystävät näkevät sen jo heti ekalla kerralla monesti millainen tyyppi on kyseessä. Ei kihlojen nopeus vaikuta lopputulokseen. Toiset on luotu avioliittoon ja toiset taas ei.

Vierailija
15/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä menossa juuri tällainen keissi. Onhan se nopeaa, mutta ei minusta hätiköityä.

Vierailija
16/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:11"]

Mä voisn ainakin mennä, jos olisin tosi rakastunut ja saisin vastarakkautta. Oon sen verran järkevä, että on mulla kriteerit aika korkealla rakastumiselle. Eihän se mitään takaa, että on paljon tunteita, mutta eipä mua haittaisikaan turha yhteenmuutto ja turha joku kihlaus myöhemminkään, olispahan tullut elettyä. 

Yhtä hölmöä on mennä naimisiinkaan, ero siinäkin voi tulla. Olen avoliitossa.

[/quote]

olet niin järkevä ja rationaalinen huippiälykkö että kykenet säätelemään hormoonejasi. Oksitosiinia vaikka tosta ton verran ja silleen.

Vierailija
17/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HaHaa, Ei ole kauaa yhteistä aikaa tulossa! Vitsi

Vierailija
18/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:07"]

[/quote]Eikö kysytty? Kysyttiin onko hätiköityä ja ihmist jotka ovat olleet nopeita omissa ratkaisuissaan kertovat kuinka heillä on mennyt = ei ole heidän kohdallaan ollut hätiköityä eikä ole tullut nopeaa eroa.

Vierailija
19/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:50"]

Tuttavapiiriä mietin... Aikuiset ihmiset, ei jumalauta!

[/quote]

Toisaalta nyt on hyvä varata kirkko jo hyvissä ajoin, niin saa haluamalle päivälle. Kyllä sitä itse tietää mikä tuntuu Juuri Siltä Oikealta. Ei muuta kuin rohkeasti eteenpäin, eikä pidä välittää mitä muut sanoo. Elämä kantaa, usko pois.

Vierailija
20/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa tässä vaiheessa, onko hätiköityä tai ei. Kysy kymmenen vuoden päästä uudestaan, niin katsotaan silloin onko tämä pari vielä yhdessä. 

Monet piti meidän naimisiinmenoa hätiköitynä, vaikka oltiin seurusteltu kuitenkin 8kk siihen mennessä. Nyt on jo 15 vuotta avioliittoa takana. Enemmän säälittää ne, jotka muuttavat avoliittoon, tekevät lapsia ja odottavat vuosikausia kosintaa, jota ei tule.