Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko juhlissa ihan pakko syödä tarjottavia?

Vierailija
09.10.2024 |

Ei kiinnosta viinakset eikä maistu pullat ja täytekakku. Miten reagoit jos järjestämissäsi juhlissa vieras ei syö eikä juo mitään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi asiaan mitenkään. Jokainen voi valita syömisensä. Keskittyisin olemaan kiva emäntä hänellekin ja kuuntelemaan kuulumisia. Saattaa kertoa syömättömyyden syynkin, mutta jos ei kerro, niin en mitenkään vihjaa että huomaisin. 

Vierailija
2/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä katso, kuka syö mitäkin. Enemmän kiinnostaa juhlien järjestäjänä se, että ruoka ei lopu. Jos joku ei ota mitään, niin saatan muistuttaa, että buffet on tuolla, mutta ihan se ja sama, syökä tai juoko joku juhlissani, kunhan käyttäytyy asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihön niitä ole pakko syödä. Ja kun katsoo yleensä suomalaisia niin tekisi ihan hyvää suurimmalle osaa että joskus edes kieltäytyisi herkuista

Vierailija
4/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollainen syömättömyys ja juomattomuus ihmeellistä, mutta en sentääs nuhtelisi vierasta.

Vierailija
5/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Vetäsen kakun itse huiviin ja loput pakkaseen tms. Etukäteen olisi hyvä tietää mitä syö tai ei syö.

Vierailija
6/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä syö mitään juhlissa, mutta en tee siitä numeroa. Yleensä kukaan ei huomaa.

Vierailija
7/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään pakko ole syödä. Minä taas syön juhlissa mielelläni, sillä yleensä tarjotaan kaikenlaista hyvää. Makeasta en välitä, mutta suolaisia tarjottavia syön mielelläni.

Vierailija
8/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu vähän juhlasta. Jos on joku noutopöytäjuttu, niin en varmaan kiinnittäisi huomiota. Mutta jos pöytiintarjoilu, eikä ruokaan lainkaan koske, niin vähän ihmetyttäisi miksei, enkö huomannut allergiaa tai ruokasuuntausta. Mutta siis ei ole pakko syödä.

Vierailija
9/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on ongelmasi ja varmaan sitten otit omat eväät. Tuskin muutenkaan kutsuisin noin rajoittunutta ihmistä. Mun läheiset on normaaleja.

Vierailija
10/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tunnen suolistosairaan jolla on aina omat eväät mukana. Jos syö tavallisia ruokia niin pieree perseensä pihalle. 

Vierailija
11/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottavat lautaselle mättämästään vain näykkäisyn ja jättävät loput.

Ei ole pakko syödä. 

Tästä kysymyksestä tuli mieleen se kun vein yhteen duuniin sijaisuuden päättyessä hyvää porukalle kahvin seuraksi. No, oli piparia ja brunbergin suukkoja ja jotain karkkiakin (sijaisuus ei ollut kovin pitkä) ja työporukka muutaman ihmisen vertainen. No, yllättäen siellä olikin sitten keliaakikko ja joku toinen ruokavalioihminen, joten eivät käyneet kaupaksi. Vähänkö tökki, mut mä jätin ne kuitenkin sinne ne tuomiseni. Homehtuivat varmaan kaappiin. Sitä kuitenkin muistelisin että yksi niistä oli kovasti rähmäpullien perään niistä duunikavereista. 

Vierailija
12/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia olisi täysin ok, mutta todennäköisesti yrittäisin keksiä hänelle jotain muuta kuin viinaa, pullaa ja täytekakkua. (Vaikka tuskin tarjoaisin juhlissa pelkästään noita kolmea asiaa.) Voisin kysyä että otatko vettä tai kahvia tai jotain suolaista. Jos vastaus olisi ei kiitos, jättäisin siihen. No problem, tärkeintä että viihtyy.