Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus ja voimattomuus

Vierailija
28.02.2022 |

Herään, on pimeää, on tyhjää. Ajatukset toistaa minulle "olet huono, sinulla ei ole mitään". Itken, naama on turvonut, itken lisää. Mahassa tuntuu ahdistus, pelkään menettäväni loputkin asiat mitä minulla on, jääväni totaallisesti yksin. Yksinhän minä nyt muutenkin olen. Aivot takkuaa, muistamisen kassa on ongelmia enkä pysty puhumaan kun takeltelen sanoissa. Koti täyttyy pölystä, liasta, pesemättömistä pyykeistä. Tänäänkin olisi pitänyt siivota, olisi pitänyt saada aikaiseksi asioita.

Miltä tuntuisikaan kevyt olo? Olisi hyvä olla, siistiä ympärillä, halua tehdä asioita? En osaa hakea apua, mutta olo on kuristavan vaikea, ihan kuin happi olisi loppu.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet asioita vaikka ei jaksaisi, se on ainoa keino voittaa masennus, mieti joka päivä edes yks asia minkä teet, käy suihkussa, vie roskat, tiskaa, mene kauppaan yms. Siitä se kuntoutuminen lähtee ku saa rutiinia arkeen. Pitää vaan aloittaa pienistä tavoitteista.

Jos sun piti tänään siivota käy laittaa pyykkiä koneeseen ja kuivumaan ku se on valmis, ei sun kannatta miettiä mitä kaikkea pitäis tehdä, vaan tosiaan se yks asia mikä on tehtävä tänään.

Vierailija
2/3 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipuminen alkaa pienistä asioista. Yksi asia päivässä on hyvä tavoite. Pikkuhiljaa hiljalleen lisää tekemistä ja antaa itselleen aikaa. Itse olen päässyt jo niin pitkälle että jo jaksan kokata terveellisiä aterioita. Pää toimii vähän paremmin. Väitän että ruokavaliolla jotain merkitysrä. Itsemurha-ajatuksia edelleen omaan terveysongelmaan liittyen. Terveysongelma laukaisi masiksen.

Oon myös huomannut että joskus luvan kanssa vellominen omissa tunteissa voi olla terapeuttista. Ja antaa itsensä vaikka maata sängyssä jos eo muuta halua/pysty. Pahimmassa jamassa vaan itkin ja itkin. Oli kyllä itsetuhoisia ajatuksiakin että varmaan ois kalnattanu ainakin sitä keskusteluapua hakea että olis jotaian uusia ajatuksia päähän saanut. Hiljalleen se itku muuttui jotenkin tyhjäksi oloksi.

Jokainen asia mitä teet ja opit laittaa sun aivot rakentaa uusia hermoyhteyksiä. Toivon että jaksasin alkaa käydä kävelylenkillä jälleen, se jotenkin laajentaa elämänpiiriä ja laittaa aivot toimimaan paremmin.

Mitä olen elämässä oppinut niin tunteiden hyväksyminen, käsittely ja tietyistä rutiineista ja asioista kiinnipitäminen on itseä estänyt vaipumasta syvemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toipuminen alkaa pienistä asioista. Yksi asia päivässä on hyvä tavoite. Pikkuhiljaa hiljalleen lisää tekemistä ja antaa itselleen aikaa. Itse olen päässyt jo niin pitkälle että jo jaksan kokata terveellisiä aterioita. Pää toimii vähän paremmin. Väitän että ruokavaliolla jotain merkitysrä. Itsemurha-ajatuksia edelleen omaan terveysongelmaan liittyen. Terveysongelma laukaisi masiksen.

Oon myös huomannut että joskus luvan kanssa vellominen omissa tunteissa voi olla terapeuttista. Ja antaa itsensä vaikka maata sängyssä jos eo muuta halua/pysty. Pahimmassa jamassa vaan itkin ja itkin. Oli kyllä itsetuhoisia ajatuksiakin että varmaan ois kalnattanu ainakin sitä keskusteluapua hakea että olis jotaian uusia ajatuksia päähän saanut. Hiljalleen se itku muuttui jotenkin tyhjäksi oloksi.

Jokainen asia mitä teet ja opit laittaa sun aivot rakentaa uusia hermoyhteyksiä. Toivon että jaksasin alkaa käydä kävelylenkillä jälleen, se jotenkin laajentaa elämänpiiriä ja laittaa aivot toimimaan paremmin.

Mitä olen elämässä oppinut niin tunteiden hyväksyminen, käsittely ja tietyistä rutiineista ja asioista kiinnipitäminen on itseä estänyt vaipumasta syvemmälle.

Mullakin aivot takkusi. Mä uskon että se on normaali reaktio kun pää prosessoi liikaa kaikkea. Se menee ohi. Aivot tarvii aktivointia että ne lähtee käyntiin ja vastapainoa pelkälle asioiden päässä pyörittelylle. Lähtee pienestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä