Seurakunta ElämänSana Turussa?
Kommentit (26)
Onko sama Raamattu kuin muissa vapaissasuunnissa? Olen jostain saanut kuvan, että on lievästi fundamentaalinen seurakunta ja johtajien, sekä miesten mielipiteet painaa paljon, pitääkö paikkaansa?
Jos se on sama kuin Livets Ord-seurakunta niin aikamoinen menestysteologinen oppi niillä on.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:03"]
Onko sama Raamattu kuin muissa vapaissasuunnissa? Olen jostain saanut kuvan, että on lievästi fundamentaalinen seurakunta ja johtajien, sekä miesten mielipiteet painaa paljon, pitääkö paikkaansa?
[/quote]Eikös vapaissa suunnissa ole sama Raamattu kuin luterilaisillakin? Jehovan todistajat ja mormonit on asia erikseen.
Vaikuttaa jokseenkin sulkeutuneelta yhteisöltä, kun saarnoja ja opetuksia ei löydy avoimena kaikkien kuunneltaviksi netistä.
Haluaisin tutustua kyseisiin opetuksiin. Miksiköhän ne on salattuja?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:05"]
[/quote]Eikös vapaissa suunnissa ole sama Raamattu kuin luterilaisillakin? Jehovan todistajat ja mormonit on asia erikseen.
[/quote]
Kiitos, näin on. En vaan ollut varma mikä on tämä Elämänsanan laita. Mitä opillisia eroja on esim. Luterilaiseen ja vapaisiinsuuntiin Raamatun opetuksessa?
Muistan kun seisoin joskus lukioikäisenä Turussa Yliopistonkadun ja Humalistonkadun kulmassa kaverini kanssa. Odotin isääni hakemaan meidät kotiin kun oltiin tultu siivoamasta läheistä konttoria. Kadun toisella puolella oli ainakin silloin Elämän Sanan toimitilat ja sieltä (tai ainakin jostain siltä puolelta) tuli nainen juttelemaan meille kaikkea "Ei kannata myydä itseään" "Esiaviollinen seksi on huono juttu" yms. Ilmeisesti luuli meitä huoriksi. En sitten tiedä millä perusteella kun siinä seisottiin sen ajan kuteissa eli löysissä duffelitakeissa, vähäisessä meikissä, hiukset luonnollisen värisinä ja taisi molemmilla vielä olla rillitkin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:05"]
[/quote]
Kiitos, näin on. En vaan ollut varma mikä on tämä Elämänsanan laita. Mitä opillisia eroja on esim. Luterilaiseen ja vapaisiinsuuntiin Raamatun opetuksessa?
[/quote]
Tai siis tarkoitin miten Elämänsanan oppi eroaa luterilaisesta ja vapaista?
Muistan kun seisoin joskus lukioikäisenä Turussa Yliopistonkadun ja Humalistonkadun kulmassa kaverini kanssa. Odotin isääni hakemaan meidät kotiin kun oltiin tultu siivoamasta läheistä konttoria. Kadun toisella puolella oli ainakin silloin Elämän Sanan toimitilat ja sieltä (tai ainakin jostain siltä puolelta) tuli nainen juttelemaan meille kaikkea "Ei kannata myydä itseään" "Esiaviollinen seksi on huono juttu" yms. Ilmeisesti luuli meitä huoriksi. En sitten tiedä millä perusteella kun siinä seisottiin sen ajan kuteissa eli löysissä duffelitakeissa, vähäisessä meikissä, hiukset luonnollisen värisinä ja taisi molemmilla vielä olla rillitkin.
[/quote]
Voi apua! :D Paha paha turmeleva maailma! Olen pahoillani, että olette joutuneet kokemaan tuollaista. Aika moralistiselta vaikuttaa.
10 minulla ei ole siitä omakohtaista kokemusta. Mutta muistikuvani (jostain oeln lukenut) että virheellistä menestysteologiaa siellä opetetaan. Ja muukin mitä aikoinani siitä tietoa löysin ei vaikuttanut hyvältä. Taisi olla juuri sitä fundamentalismia (omien tarkoitusperien mukaan tulkittuna) ja vahvaa johtajuutta.
Ja Tukiaiset taitavat kuulua Livets Ord-yhteisöön.
Osaako joku hakea linkin seurakunnan saarnoihin tai opetuksiin?
Vaikuttaa ihan kivalta tuo julkisivu, mutta moni kakka päältä kaunis.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:15"]
[/quote]Yleensä en puutu näpyttelyvirheisiin mutta nyt on ihan pakko :)
Mahtava sanonta toi moni kakka päältä kaunis, tässä yhteydessä :))
Kävin joskus hetken siellä ja ei todellakaan ole Livets Ord-yhteisön kaltainen. Selvästikkin ihailee ja hakee vaikuttetteita Livets-Ordista. haluaisivat varmaan olla Suomen oma hieno menestyvä Livets-Ord! Haluavat selvästikkin tulla tunnetuksi Livets-Ordin maineen mukana. Pah!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:15"]
[/quote]Yleensä en puutu näpyttelyvirheisiin mutta nyt on ihan pakko :)
Mahtava sanonta toi moni kakka päältä kaunis, tässä yhteydessä :))
[/quote]
Sama, ehdit ensin :D
Mikä siitä tekee kakan? Tietääkseni muutama Homo kääntynyt radikaalisti pahaan turmelevaan maailmaan, sieltä ja sit se yksi pappi, joka yritti epätoivoisesti elää niin pyhää ja synnitöntä mustavalkoista elämää, että päätyi totaaliseen syntiin ja teki itsemurhan juomisella.
Näistähän ei puhuta, mutta minun tutulla taksikuski ystävä, joka tätä nimeltä mainitsematonta pappia kuljetti strippiglublta toiselle.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:22"]
Etkö voi uskoa kuulumatta johonkin lahkoon?
[/quote]
Kiitos huolestasi, en todellakaan halua kuulua mihinkään lahkoon. Olen utelias tietämään, sillä ystäväni on kiinnostunut kyseisestä lahkosta. Itsekkin olen uskova, mutta asun eri paikkakunnalla ja haluaisin päästä heidän opistaan perille, ennönkö voi suositella Turkulaiselle kaverille.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:24"]
Mikä siitä tekee kakan? Tietääkseni muutama Homo kääntynyt radikaalisti pahaan turmelevaan maailmaan, sieltä ja sit se yksi pappi, joka yritti epätoivoisesti elää niin pyhää ja synnitöntä mustavalkoista elämää, että päätyi totaaliseen syntiin ja teki itsemurhan juomisella.
Näistähän ei puhuta, mutta minun tutulla taksikuski ystävä, joka tätä nimeltä mainitsematonta pappia kuljetti strippiglublta toiselle.
[/quote]Sellaistahan se fundamentalismi usein on :(
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:13"]
[/quote]
Voi apua! :D Paha paha turmeleva maailma! Olen pahoillani, että olette joutuneet kokemaan tuollaista. Aika moralistiselta vaikuttaa.
[/quote]
Ei tietenkään ole ihan varmaa että oli Elämän Sanasta mutta aikamoinen yhteensattuma kun seisottiin juuri vastapuolella katua.
Ruotsalaista höttöä.