Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin dokaamisen ja nyt

Vierailija
23.07.2015 |

en tee muuta kuin trollaan netin foorumeilla.

Olen siis entinen alkoholisti ja kävin tapaamassa viikatemiestä. Pitkään jatkuneiden neuvottelujen jälkeen hän lupasi tulla vasta paljon myöhemmin uudemman kerran mikäli lopettaisin juomisen heti.

No minähän lopetin, mutta riippuvuus vain vaihtui toiseen. Olen nyt useamman kuukauden trollaillut ympäri nettiä kaiken sen ajan mikä vodkalta on vapautunut.

Kertokaa muut ex-juopot tai heidän läheisensä kokemuksia juomisen lopettamisen jälkeisestä ajasta ja siitä mihin se on johtanut. Mitä sijaistoimintaa voin keksiä? Miten olette/hän on oireilleet lopetettuanne päihteilyn?

Kaikki kokemukset tarpeen, sillä nyt alkaa tuntua siltä, että trollailu on melkein ahdistavampaa kuin jatkuvat nousut ja laskut. En vain osaa lopettaa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on söpö :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle luettavaksi Lilli Loiri-Seppä: Selviämistarinoita. Siinä 19 raitistunutta alkoholistia (eri-ikäisiä, eri sos.luokista, miehiä ja naisia) kertoo tarinansa. Mua auttoi paljon se kirja haparoivan raittiuteni alussa. Ryhmissä en ole koskaan käynyt, eikä se tällaiselle sosiaalisista fobioista kärsivälle ehkä olekaan paras keino.

Vierailija
4/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuteletko omalla pihalla?

Vierailija
5/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:38"]

Mä en tajua miten alkoholiin voi jäädä koukkuun. En tajua myöskään tupakoimista. En tajua myöskään näitä nuoriakaan, jotka ryyppäävät lomalla 4 krt vkossa ja koulun alkaessa otetaan kännit joka vklp.

[/quote]Jaa. Kiitos tiedosta. Semmosta.

Vierailija
6/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:11"]

Ikinä en ole ymmärtänyt, että mitä ihmiset oikein näkevät alkoholissa, tai muissakaan depressanteissa kuten oopiumissa, heroiinissa jne.

Mikä siinä on niin hienoa, että keskushermosto lamaantuu, ajatuksenjuoksu sumenee, motoriikka kärsii jne.

Piristeet sen sijaan on ihan kivoja.

[/quote]

Tämä +1.

Surkein huume ikinä.

[/quote]Menkää muualle horisemaan huumeistanne, avatkaa vaikka oma ketju jos hehkkuttaa haluutte. Täällä puhutaan viinan juomisen lopettamisesta.

Vierailija
7/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö...viina on huume?

Yksi haitallisimmista ja koukuttavimmista, vieläpä.

Vierailija
8/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:16"]

Minäkin haluaisin kuulla vaihtoehtoisia tapoja raitistua sen perinteisen AA-kerhon tilalle. En ole yhtään mikään ryhmäihminen, ahdistaa jo pelkkä ajatus :/

[/quote]Jos haluat raitistua, lopeta ekaks juominen. Tää ei oo mitään kettuilua eikä vitsi, mut siis siitä se lähtee. Alkoholi ei vain yksinkertaisesti ole osa sun elämääsi.

Voit silti käydä keikoilla ja notkua baareissa, se onnistuu selvinpäinkin, jos siis huvittaa. Kukaan ei kato pitkään tai kysele, sen vannon.

Sit pitää vaan opetella sitä arkea ja oppia sietämään sitä pahaa oloa, johon ehkä on alun perin alkanutkin juomaan. Sitten en tiedä, tässä tosiaan itsekin yritän keksiä sitä sijaistoimintaa. Mut ei sinne AA:han tosiaan oo pakko mennä, sehän on ihan maanista hurmosta, jossa kieli pitkällä vahdataan toisten retkahtamista ja kuolataan viinan perään. Ei sovi kaikille.

Vierailija
9/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 15:20"]

Öö...viina on huume?

Yksi haitallisimmista ja koukuttavimmista, vieläpä.

[/quote]

Sellainen korjaus, että etanoli on huume, viina on vain yksi kyseisen huumeen nautintotavoista.

Vierailija
10/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä ap se joka täällä trollasi, että keski-ikäisille miehille kuuluu nuoret naiset? Vai se joka hankki morsiamen ulkomailta ja morsmaikku vain kiukutteli?

Vierailija
11/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koita keksiä sijaistoimintoja dokaukselta jääneelle ajalle. En vain keksi mitään. Käyn SPR:n kautta puuhastelemassa vanhusten kanssa, mutta eihän sellainen päivää täytä. Lisäksi täytän työhakemuksia ja TE-keskusken ja KELAn lappuja, mutta sekään ei oikein riitä elämän sisällöksi. Tuntuu, ettei  mulla ole mitään merkitystä, lomakkeita klikkailen ja kuuntelen musiikkia. Pitäis keksiä jotain, minkä tekeminen ois tärkeetä.

Tuntuu, että elämällä ei oo suuntaa eikä millään mitään väliä. Perhettä en ehdi enää perustaa, parisuhdetta ei ole. Ystävät kaikkosiat ryyppäysvuosien aikana. Rakkaimpaan harrastukseeni ei ole enää varaa. Töihin en tunnu kelpaavan, vaikka maisterin paperit olenkin juuri saanut.

Ideoita?

Vierailija
12/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:37"]Huuteletko omalla pihalla?
[/quote] Unohtuiko lääkkeet, vai miksi moisia kyselet?

Vierailija
13/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:49"]

Minäkin koita keksiä sijaistoimintoja dokaukselta jääneelle ajalle. En vain keksi mitään. Käyn SPR:n kautta puuhastelemassa vanhusten kanssa, mutta eihän sellainen päivää täytä. Lisäksi täytän työhakemuksia ja TE-keskusken ja KELAn lappuja, mutta sekään ei oikein riitä elämän sisällöksi. Tuntuu, ettei  mulla ole mitään merkitystä, lomakkeita klikkailen ja kuuntelen musiikkia. Pitäis keksiä jotain, minkä tekeminen ois tärkeetä.

Tuntuu, että elämällä ei oo suuntaa eikä millään mitään väliä. Perhettä en ehdi enää perustaa, parisuhdetta ei ole. Ystävät kaikkosiat ryyppäysvuosien aikana. Rakkaimpaan harrastukseeni ei ole enää varaa. Töihin en tunnu kelpaavan, vaikka maisterin paperit olenkin juuri saanut.

Ideoita?

[/quote]

Mistä päin olet? Olisi kiva tutustua :) Tekstisi kuulosti enemmän kuin tutulta.

Vierailija
14/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin kuulla vaihtoehtoisia tapoja raitistua sen perinteisen AA-kerhon tilalle. En ole yhtään mikään ryhmäihminen, ahdistaa jo pelkkä ajatus :/

Vierailija
15/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten alkoholiin voi jäädä koukkuun. En tajua myöskään tupakoimista. En tajua myöskään näitä nuoriakaan, jotka ryyppäävät lomalla 4 krt vkossa ja koulun alkaessa otetaan kännit joka vklp.

Vierailija
16/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:11"]

Ikinä en ole ymmärtänyt, että mitä ihmiset oikein näkevät alkoholissa, tai muissakaan depressanteissa kuten oopiumissa, heroiinissa jne.

Mikä siinä on niin hienoa, että keskushermosto lamaantuu, ajatuksenjuoksu sumenee, motoriikka kärsii jne.

Piristeet sen sijaan on ihan kivoja.

[/quote]

Tämä +1.

Surkein huume ikinä.

Vierailija
17/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:38"]Mä en tajua miten alkoholiin voi jäädä koukkuun. En tajua myöskään tupakoimista. En tajua myöskään näitä nuoriakaan, jotka ryyppäävät lomalla 4 krt vkossa ja koulun alkaessa otetaan kännit joka vklp.
[/quote]

Et tajua? Juupa juu. Ota sitten selvää asioista! Tarkoituksesi oli varmaan myös moralisoida. Kyllä me suurkuluttajat ja alkoholistit nyt vapistaan ja hävetään!

Vierailija
18/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:38"]

[/quote]

Mitä siinä et tajua? Et siis tajua yleensä miten riippuvuussairaudet syntyvät? Kannattaa varmaan lukea tietoa asiasta, jos ei tajua sitä.

Vierailija
19/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin viisi vuotta sitten. Eka vuosi meni opetellessa elämään tavallista elämää niin, ettei viina kuulunut joka iloon ja suruun, viikonloppuun ja lomamatkaan ja työn jälkeen "rentoutumiseen". Sittemmin olen purkanut energiaani mm. kitaran soiton uudelleen opetteluun, teen lauluja myös. Crossfit ja juokseminen on muodostuneet uusiksi addiktioiksi. 

En ole eläessäni parempaa päätöstä tehnyt kuin lopettaa juominen kokonaan. Tai eihän se mun päätös ollut, kroppa sanoi että nyt on edessä hauta tai lopettaminen.

Vierailija
20/44 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ap:lle: sä selvästi osaat kirjoittaa hyvin. Mitäs jos koittaisit laajentaa sitä; novelleja, kolumneja, vaikka romsku. Kiinnostaisiko? Tai ala pitää blogia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan