Onko ylä-asteet oikeasti niin rankkoja paikkoja?!
en ole kuullut keneltäkään mitään hyvää ylä-astemuistoa. Kiusaaminen,lintsaaminen, haukkuminen, jengit,opettajaviha, pahansuopaisuus, heikompien alistaminen, päihteet, tyttöjen kähmiminen jne sitäkin useimman muistoissa.
Onko näin?
Kommentit (25)
Mun poikani oli 90-luvulla yläasteella ja kun vika koulupäivä oli ohi, hän sanoi, että hyvä, että selvisin hengissä. Kavereitakin oli, mutta ei kuulunut röökijengiin tms.
On. Rajattomat teinit ovat yhtä mukavia kuin pahimmat persut.
Ihmisessä on jotain vikaa, jos tämä muistelee yläasteaikoja lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen yläasteella töissä ja tietenkin siellä sattuu ja tapahtuu kun kyse on nuorista. Nehän kasvaa ja kehittyy, opettelee elämää kriiseilyllä. Mä rakastan nuorten kans työskentelyä. Yläaste ei ole paha paikka. Siellä on vaan teini-ikäset samassa läjässä ;)
Itse olen samaa mieltä ja nuorisokodissa töissä. Ihan mahtiporukkaa, vaikka tietenkin säätävät, oireilevat ja perseilevätkin. Paras työ ikinä. Niin koulusta kuin lastensuojelusta pois piipittäjäaikuiset, jotka vinkuvat nuorten "huonosta käytöksestä". Nuorilla on omat ongelmansa. Ei näitä duuneja ole luotu opettajien ja ohjaajien viihtymistä ja "helppoutta" varten.
- ohjaajana 25 vuotta
Ulkkarit pois Suomesta niin asiat korjaantuu.